Opraven bude poslední úsek cyklotrasy A2 na Rohanském ostrově

Publikováno: 29. května. 2022, 3 min. čtení
Aktualizováno: 28. května. 2022
Úvodní foto: Vlákno
Publikováno: 29. května. 2022, 3 min. čtení
Aktualizováno: 28. května. 2022
Úvodní foto: Vlákno

Rada hl. m. Prahy v minulém týdnu schválila poskytnutí dotací městským částem na přípravu a realizaci projektů v oblasti dopravní infrastruktury v celkové výši 177 127 000 Kč. Finanční příspěvky budou směřovat do výstavby nových cyklostezek, bezbariérových přechodů nebo například pěších propojek.

Dle magistrátní tiskové zprávy se mezi úspěšné žadatele řadí městské části Praha 8, Praha 9, Praha 14, Praha 18, Praha 19, Praha-Běchovice, Praha-Čakovice, Praha-Dubeč, Praha-Klánovice, Praha-Lysolaje, Praha-Satalice a Praha-Vinoř. Z hlediska cyklistické dopravy je mezi akcemi celoměstského významu především plán na rekonstrukci stezky na páteřní cyklotrase A2 v úseku Šaldova-Negrelliho viadukt. Projekt by tak měl navázat na již vloni opravený úsek.

„Projekty městských částí, které uspěly s žádostí o dotace, by měly začít vznikat ještě v letošním roce a aktuálně jsou ve vysokém stupni projektové přípravy. Jedná se o nové stavby, o výkupy pozemků či financování zhotovení projektové dokumentace, případně o dofinancování již dokončených staveb. Konkrétně by se mělo například jednat o projekt rekonstrukce cyklostezky A2 v úseku Šaldova-Negrelliho viadukt pro Prahu 8, který získá 12 milionů korun, záměr Čakovic na výstavbu cyklostezky A27 včetně lávky přes železniční trať za 39 milionů korun nebo o druhou etapu projektu Letňanského korza za 13,5 milionu korun,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě).

Všechny projekty, které získaly příslib dotace, podporují aktivní dopravu a jsou v souladu s dopravní politikou hlavního města. Podpora aktivní dopravy je taktéž v souladu s Plánem udržitelné mobility Prahy a okolí, který byl schválen v Zastupitelstvu hl. m. Prahy v květnu roku 2019. Výhodou projektové přípravy a realizace ze strany městských částí je místní znalost, schopnost lépe připravit majetkoprávní vypořádání v dohodě s místními vlastníky a zajistit projednání s dotčenými orgány státní správy, říká magistrát.

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Tik 30. 5. 2022, 02:32

Asfaaaaalt!
Jo, chodival jsem tam behat, sotolina ok, ted na nic. A vtipne jsou dve veci:
vyslapane cesticky vedle od chodcu/bezcu, co asfalt nechteji ( coz mimochodem nici pridodu, zejo) a
2. pro kola se afaltuje stejne, jako pro auta. Mam auto: chci asfalt. Mam kolo: chci asfalt. Takze podruhe niceni prirody. Vlastne jste oboje jedna asfaltovaci parta...

Franta 30. 5. 2022, 10:04

Tohle je hlavní cyklostezka přes Prahu a zaslouží kvalitní povrch. Souhlasím nicméně s vámi, že asfalt není na běhání ideální. Na Rohanském ostrově by měl být určitě připraven model jako je ve Stromovce - hlavní cesty asfaltové, většina cest šotolinových. Ale i prostor pro běžce, podobně jako jsou ve Stromovce cesty pro jezdce na koních.
Obecně mi ještě v Praze chybí pilonové okruhy pro běhání. Jako inspiraci bych použil okruh z Curychu od sídla Credit Suisse: https://goo.gl/maps/joenASirVZWbC3Vx6 nebo https://goo.gl/maps/8hbJC6yD69BVn95PA
Velmi příjemný okruh cca 600 metrů. Zajímavý profil, decentně osvětlený žárovkami v dřevěných sloupcích natočených po směru běhu, takže se dá běhat v zimních měsících. Po 50 metrech ukazatel délky. Využíval jsem na intervalový trénink, kde jsem si vybral profil (do kopce, rovinka, z kopce), na který jsem se chtěl zaměřit. Na startu okruhu odkládací plocha pro kola a na oblečení. Cestička vysypaná pilinami a štěpkou, takže příjemný povrch. Ale nesmí se to přehánět - na moc měkkém povrchu jsou výrazně více namáhány achilovky atd. Když člověk umí běhat, tak asfalt není problém. Spíš mají problém lidi, co dusají jak sloni a běhají přes paty apod.

Petr K. 30. 5. 2022, 16:56

Osobně mi ten původní povrch nevadil, na většině úseku to po dešti nebylo tak hrozné, jako ta břečka na titulní fotce. Ale asi chápu, že standardní osazenstvo cyklostezek (bruslaři, koloběžkaři, matky s kočárky) s tím mohlo mít problém.

Zajímavé je, že v článku je napsáno 12 milionu a ve vypsané zakázce je předpokládaná hodnota 7.9 mil. (https://ezak.praha8.cz/contract_display_434.html), lhůta do půlky června. Tímhle tempem to letos určitě nebude...
Protože třeba úprava A2 o kousek dál (Povltavská) se takhle prezentovala loni na jaře nebo ještě dřív, zakázka byla do května (https://ezak.praha8.cz/contract_display_335.html) a smlouvu podepsali až koncem listopadu a nikde jsem nezahlídl info jestli už do toho vůbec začali kopat...

Tik 4. 6. 2022, 23:45

Franta 30. 5. 2022, 10:0
To je moc pekne. Trochu to pripomina okruh ve Stromovce (kde se to mimochodem da trosku nahradit "konskou" stezkou.
Osobne davam prednost "odnekud nekam" ale jak rikam, tohle je pekne.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Praha 6: Nová cykloobousměrka v Lotyšské
Praha,

Praha 6: Nová cykloobousměrka v Lotyšské

10. července. 2024, 1min. čtení3