Sviadnov u Frýdku-Místku zlepšil značení na vytížené cyklostezce

Publikováno: 20. srpna. 2022, 3 min. čtení
Aktualizováno: 17. srpna. 2022
Úvodní foto: Michal Polák
Publikováno: 20. srpna. 2022, 3 min. čtení
Aktualizováno: 17. srpna. 2022
Úvodní foto: Michal Polák

Obec Sviadnov u Frýdku-Místku v nedávné době vylepšila vodorovné značení na frekventované stezce pro pěší a cyklisty podél řeky Ostravice.

Na jedné z nejfrekventovanějších cyklotras v oblasti bylo nově doplněno vodorovné značení snažící se zvýšit bezpečnost v nepřehledné zatáčce a upozornit na kmen stromu zasahující do profilu stezky. Místem prochází populární cyklotrasa číslo 59 vedoucí z Ostravy do Beskyd a tzv. Frýdecký a Místecký okruh.

Nové značení by tak mělo v nepřehledné zatáčce směrově rozdělit proudy chodců a cyklistů a společně s již dříve instalovaným dopravním zrcadlem přispět k bezpečnosti na stezce v nepřehledném úseku.

Na nové značení nás upozornil náš čtenář Michal Polák, který se obrátil na starostu obce Sviadnova s prosbou zlepšení bezpečnosti na stezce a ten této žádosti vyhověl.

Michal Polák pro Městem na kole svou aktivitu popisuje: „Nedávno jsem se obrátil na obecní úřad ve Sviadnově s podnětem na vyznačení vodorovného značení na zdejší sdílené cyklostezce, které by cyklisty upozornilo na dvě nebezpečná místa. Prvním místem je nepřehledná zatáčka, kde jsem navrhl vyznačit jízdní pruhy včetně směrových šipek, aby se cyklisté i chodci drželi ve svých směrech a nedocházelo ke kolizním situacím. Druhým problematickým místem je kmen stromu, který zasahuje do průjezdního profilu cyklostezky. Zde jsem navrhl vyznačit dopravní stín obcházející tento strom. Cyklostezka je vedena v hustém lesním porostu podél řeky a cyklista může kmen stromu přehlédnout. V minulosti zde už bylo několik karambolů. Jelikož cyklista se většinou dívá směrem dolů před sebe, dává mi vodorovné značení význam.“

Obec následně navržené vodorovné značení doplnila. To poslouží i za snížené viditelnosti, zejména v noci, kdy je největší pravděpodobnost přehlédnutí stromu zasahujícího do profilu stezky.

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

tik 21. 8. 2022, 00:44

Pokud jsou na tohle potreba upravy a znaceni, tak jsou vsichni uzivatele te stezky pitomci bez vyjimky.
Change my mind

Michael 21. 8. 2022, 10:58

@tik: Vaše nejvyužívanější stezka? ?

josuk 22. 8. 2022, 15:44

Michalovy aktivity si vážím, oceňuji, že nenavrhl „potíže“ se stromem u řeky řešit kácením. Dovoluji si však podotknout, že z dlouhodobého a globálního hlediska není výhodné řešit vodorovným značením stav: „cyklista se většinou dívá směrem dolů před sebe“. Dopravní cyklista má mít „oči všude“ a k tomu má mít vhodné kolo! Značení ala Tour de France není vhodným vzorem.

Nightrider 22. 8. 2022, 16:35

Jako "dopravní cyklista" s "vhodným kolem" a "očima všude" jezdím bez ohledu na počasí a denní dobu. Už jsem několikrát zažil situaci, kdy jsem kvůli hustému dešti a tmě neviděl ze silnice nic jiného než bílé čáry (a to nejsem ani slabozraký, ani slabě osvětlený). Takže za tohle opatření dávám palec nahoru: nikomu neuškodí a občas by mohlo pomoci.

Docela by mě zajímalo, jaký vzor by byl z dlouhodobého a globálního hlediska vhodnější.

Petr 23. 8. 2022, 14:52

No tak taky se do toho stromu dala přitlouct odrazka. Plus: Vypadalo by to více jako u silnice, nedráždilo by to řidiče u klávesnice. Minus: Strom by to neocenil.

josuk 24. 8. 2022, 10:49

Dívat se dolů před sebe je chyba, kterou není žádoucí podporovat značením, které je možná nezbytné pro cyklisty TDF, jedoucí v balíku.. (ale je to asi už takový mindset naší části světa, chyby řešit další chybou :-P )

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat