Praha zahájila rekonstrukci cyklostezky A2 v Podolí

Publikováno: 05. října. 2022, 2 min. čtení
Aktualizováno: 21. října. 2022
Úvodní foto: Martin Š.
Publikováno: 05. října. 2022, 2 min. čtení
Aktualizováno: 21. října. 2022
Úvodní foto: Martin Š.

Začala rekonstrukce nejfrekventovanější stezky pro pěší a cyklisty v hlavním městě. Praha opravuje 1,4 kilometrů dlouhý úsek cyklotrasy A2, a to od Vyšehradského tunelu až po most na Veslařský ostrov.

Pohodlí pěších a cyklistů zlepší zcela nových povrch a rozšíření stávající stezky až na 5,5 metrů. Budou zde doplněny odpovídající bezbariérové úpravy, dojde k posunu dvou trakčních stožárů mimo profil stezky a město vybuduje nová odpočívadla v pásu zeleně. Návrh počítá také s novým mobiliářem jako lavičky, stojany na kola nebo odpadkové koše. Zásahy do okolních ploch zeleně by měly být minimální.

Stávající režim trasy, tedy „stezka pro pěší a cyklisty“ by měl být zachován. Na 260 metrech od úrovně ulice U Podolského sanatoria směrem k tunelu se režim změní na „stezku pro pěší“ s povoleným vjezdem kol. Maximální rychlost zde bude stejně jako na jiných pěších komunikacích omezena na 20 km/h.

V úseku, kde je oddělený pěší a cyklistický provoz, bude cyklistická stezka tvořena probarveným asfaltem pískové barvy.

Průběh výstavby

Výstavba je rozdělena do dvou etap. Nejdříve probíhá oprava povrchu v kilometr dlouhém úseku ulice Veslařský ostrov – Podolská. Později proběhne etapa Podolská – Vyšehradský tunel.

K dokončení prací by mělo dojít 31. května 2023. Objízdná trasa vede po paralelních cyklopruzích, které byly vyznačeny minulý rok. Cyklopruhy jsou ale částečně přerušovány prostorem pro vozidla stavby a ve směru do centra se na ně ze stezky špatně dostává. Tento režim se dle členů pražské cyklokomise v průběhu prací nejspíš ještě změní.

Martin Šnobr
Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

mirek 5. 10. 2022, 08:42
14
1

Zmizí ty nesmyslné přechody a budou místo nich vyvýšené přejezdy? Počítá se už i s napojením na nový Dvorecký most?

Vratislav Filler 5. 10. 2022, 08:51

mirek: Přechody budou upravené, určitě uvedené do souladu s normou, ale na horní úroveň to nevidím (projekt tohoto úseku jsem bohužel neviděl). Přechod na stávající signalizované křižovatce s Podolskou čeká na reko křižovatky, taktéž není součástí této akce. Dvorecký most má mít na předmostí přes A 2 signalizované sdružené přechody a přejezdy, ale myslím, že to nebude předmětem téhle akce.

Ondra 5. 10. 2022, 09:34
2
1

Takže zruší jedinou opravdovou oddělenou cyklostezku co tam je a udělají z ní chodník. A tomu se říká zlepšení situace pro cyklisty ? 🤦‍♂️

Ondra 5. 10. 2022, 09:38

Beru zpátky, kouknul jsem do mapy a už to chápu 🙂. Takže jestli tomu rozumím, to celkové zlepšení je jen v šířce smíšené stezky ? Nejsou někde na internetu výkresy ?

Martin Šnobr 5. 10. 2022, 09:43

Ondra – celkové zlepšení bude v mírném rozšíření, opravě povrchu, novém mobiliáři a snad i zpřehlednění. A úsek, kde je cyklo/pěší doprava od sebe oddělená, by měl být dle všeho zachován.

Ondra 5. 10. 2022, 09:46

Díky Martine. Už jsem se bál, že nám tu oddělenou cyklostezku zruší :-)

Michael 5. 10. 2022, 11:26
5
2

Bez oddělení pěších a kol radši cyklopruh…

tik 5. 10. 2022, 14:32

Michael 5. 10. 2022, 11:26 Vzdyt ten tam je.

Neo Moucha 5. 10. 2022, 15:01

Zatím se mi směrem do centra nejvíc osvědčil tento přejezd u zastávky Dvorce: https://mapy.cz/s/cujunehule
Co se týká cesty z centra - po 17h je v těch boxech na techniku většinou volno, takže se dají projet, aniž by člověk "překážel" autům.

Michael 5. 10. 2022, 18:44

No, já to nepopírám, spíš jsem chtěl říct, že i po rekonstrukci pro mě nemá smysl užívat tu stezku, když je tam ten cyklopruh.

Ondra 7. 10. 2022, 10:05

Dneska, když jsme okolo jeli tramvají, tak za mnou seděl pán a divil se, proč se staví cyklostezka tady, když je celkem v dobrém stavu a přitom v Praze spousta míst, kde by byla mnohem víc užitečnější. Prý napíše panu Čižinskýmu :-)

Martin Šnobr 10. 10. 2022, 15:21

@Ondra – v něčem s pánem souhlasím, cyklostezka v relativně dobrém stavu byla (oproti jiným). Z pohledu města by se vyplatilo za ty peníze postavit/vyznačit v centru města cyklostezku úplně novou.

Martin Vágner 11. 11. 2022, 15:42

OK. Nechávám stranou, že tato část stezky v nijak kritickém stavu nebyla a peníze by asi šly lépe využít jinde. Úsek lze zatím objet po cyklopruzích relativně dobře (za cenu dvojího přejezdu ze stezky a na stezku), nicméně až napadne sníh, pak cyklopruhy budou tradičně místem pro ten odhrnutý sníh z jízdního pruhu. Termín dokončení konec května 2023 je ovšem šílený. Je to nějak rozfázováno (zákazové značky pro parkující auta jsou omezeny tuším datem 4. prosince)? Laicky soudím, že do mrazů by mohli stihnout vyasfaltovat část ze Dvorců do Podolí, pak si dát pauzu a s jarem rozvrtat část k Vyšehradskému tunelu. Nebo tam budou celou zimu přesouvat makadan?

Martin Šnobr 11. 11. 2022, 17:37

Martine, myslím si, že s tou etapizací máte pravdu. Myslím, že to vyasfaltovat do zimy stihnou. Už je to na to celkem připraveno, koukal jsem, že je na místě i mobiliář.

Martin Vágner 14. 11. 2022, 10:05

Dneska už se asfaltovalo a dělníci tvrdili, že první úsek bude do konce listopadu hotový.

Jan 15. 11. 2022, 10:29

Skoda, ze jsou nove lavičky otocene pouze smerem do ulice, myslim, ze by bylo fajn, kdyby minimalne ty prvni nejblize prizovatce s podolskou byly otocene smer voda.

Jinak nechápu, jakto, ze nikde na internetu neni projekt, nevim o zadnw konzultaci s veřejností atd.:/

Jinak ke stavu cyklostezky mi prijde, ze jiz notne zacinala prorustat koreny, poslední dobou jsem radeji jezdil po ulici, nez abych musel nadskakovat pres ty koreny (a to jezdim na MTB:)).

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat