Benzina přidala na 35 čerpacích stanic cyklistické servisní stojany i nabíječky

Publikováno: 23. července. 2023, 2 min. čtení
Aktualizováno: 25. července. 2023
Publikováno: 23. července. 2023, 2 min. čtení
Aktualizováno: 25. července. 2023

Petrochemická skupina Orlen Benzina přidala na 35 svých čerpacích stanic stojany na kola spolu se servisními body. V deseti lokacích jsou i nabíjecí stanice pro elektrokola.

„Ověřili jsme si, že spousta našich zákazníků patří mezi aktivní fanoušky cyklistiky. Proto jsme podpořili nápad našich kolegů vytvořit na vybraných čerpacích stanicích Orlen Benzina útočiště s potřebnou výbavou pro základní údržbu a servis jízdních kol,“ řekl Zbigniew Leszczyński, člen představenstva skupiny Orlen Unipetrol zodpovědný za maloobchod.

Servisní stojany nalezou lidé na kole na 35 čerpacích stanicích Benzina, zatím pouze v turisticky atraktivních oblastech blízko cyklostezek po celém Česku – od Železné Rudy až po Rožnov pod Radhoštěm. Uživatelé elektrokol budou moci doplňovat elektrickou energii na čerpacích stanicích Benzina v Českých Budějovicích – Vltavské nábřeží, v Třeboni, Doksech, Špindlerově Mlýně, Vrchlabí, Slavonicích, Valticích a Mikulově, ve Velkých Losinách a v Rožnově pod Radhoštěm.

Cyklistické stojany jsou vybaveny nářadím od německých a amerických výrobců, s nímž lze realizovat všechny potřebné základní servisní úkony. Součástí je plochý šroubovák, sada imbus klíčů, plochý a nastavitelný klíč, tři montážní páry a manuální pumpička. Pro méně zkušené je na stojanu umístěn QR kód, který po naskenování chytrým telefonem zpřístupní přehledný a snadno srozumitelný návod na opravu či seřízení jízdního kola.

Servisní stojany na čerpacích stanicích Benzina mohou využívat nejen cyklisté pro svá jízdní kola, ale také široká veřejnost pro dětské kočárky nebo invalidní vozíky. Projekt je součástí programu modernizace sítě čerpacích stanic, jež zahrnuje také novou infrastrukturu pro vodíkové a elektro automobily.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Jenda 23. 7. 2023, 15:12

Hm, podle fotky vidím 6 různých nabíjecích konektorů, z toho dva vypadají jako obyčejné kulaté barrel jacky. Chtělo by to standardizaci, podobně jako do elektroauta strčíte v podstatě do každého Type 2/CCS.

Michal 24. 7. 2023, 17:52

Je někde seznam těch 35 stanic?

Jakub Ditirch 25. 7. 2023, 11:07

Možná by stálo zato doplnit, že se jedná o systém kompatibilní se sítí Powerbox. Jak to funguje, se lze dočíst zde: https://powerbox.one/nabijeci-stanice/pouziti/ na což trochu PR oddělení zapomnělo.

Zdenek X 25. 7. 2023, 11:53
1
4

Jezdeni po prirode na baterky. Ted ctu, ze ministr zivotniho prostredi prosadil otevreni turisticke stezky na Modry sloup na Sumave (byl jsem smiren s tim, ze se tam bud v zivote nepodivam, ac to mame od nas 20 km a na Modrave jsem nekolikrat rocne, a nebo si to zaplatim v ramci komentovanych tur, za to mi ochrana nicotneho zlomku promile uzemi stoji), a tady vidim, jak se za potlesku buduji nabijeci stanice, aby tisice e-motorkaru (nazyvejme e-kola pravymi jmeny) brazdili narodni parky a dalsi uzemi se zvysenou ochranou (viz powerbox z prispevku J.Ditircha). To je uplne stejne, jako kdyz postavite lanovku na kazdy kopec: driv se na Polednik dostal jenom ten, kdo si to zaslouzil, a tim byly pocty prirozene regulovany. Na e-motorce tam dojede kazdy, to mnozstvi lidi tlak na prirodu v tech nejhodnotnejsich miste silene zvysuje, za chvili tam bude lidi jak na Snezce (argumentaci zdravotne postizenymi a starymi neberu, proste kazdy podle svych moznosti, ja zase neumim/nemuzu neco jineho). Doufam, ze jednou prijde den, kdy se jasne stanovi, kam se na e-motorkach muze a nemuze. Ja bych treba nastavil, ze v uzemich se zvysenou ochrannou prirody nesmi e-motorka opustit asfalt + nekolik vybranych tras. Na silnici, v beznych hospodarskych lesich kolem mest (po cestach), at si jezdi, jak chteji, to je mi uplne jedno a neni duvod e-motorky na techto mistech nejak omezovat.

To, co kolem e-motorek ted deje, nepovazuji za udrzitelnou cyklistiku. Proto netleskam.

Jakub Ditirch 25. 7. 2023, 16:35
1
3

Pan Zdenek X nemůže být více pomýlený, ale odpusťme mu to, že na elektrokole nikdy nejel a vlastně neví jak funguje, takže takto plácá. Všichni tito rádoby "ortodoxní cyklisté" - a je jich čím dál tím méně - budou čím dál tím nešťastnější, protože s tím, jak elektrokola nahrazují mechanická kola (a za par let je nahradí zcela) tak jejich nároky na to být tam, kde jsem "si to zasloužil" budou čím dál tím více pošlapávány. Strašná budoucnost.

Zdenek X 25. 7. 2023, 18:40
1
1

Pane Ditirchu, nemuzete se vic mylit.

(1) 1.veta Vaseho prispevku: nevim, jak vam dokazat, ze s e-koly mam zkusenosti a na nekolika jsem jel. Chcete me nejak vyzkouset? Mimochodem: v nedeli odjizdim na dovolenou se skupinou 23 lidi, jako organizator resim trasy, odvoz kol a pujceni nekolika kol na miste. Pet vypujcenych kol budou e-kola.

(2) zbyvajici vety Vaseho prispevku: mylite se v tom, a muj text je v tomto smeru zcela jasny, ze mi jde ortodoxnost cyklistiky. Klidne budu na silnicich a beznych cestach jezdit s e-motorkari (a i tak cinim). Ale namitam proti tomu, aby na mista, ktera byla diky mensi dostupnosti relativne zachovalymi ostruvky prirody, vyrazely nyni hordy lidi na elektrokolech. Jestli tohle nepozorujete, travite v prirode malo casu (mohu slouzit priklady ze Sumavy, Krkonos a Jeseniku/Kralickeho Snezniku).

(A to nehovorim o takrka kriminalnich cinech, kdy jiz potkavam e-motorkare napr, na hrebenu Kralickeho Snezniku, kde je jizda kol explicitne cedulemi zakazana. Driv by to ty pitomce nenapadlo, protoze to vlastni silou skoro nejde, ale ted jim nekdo proda a precipuje e-kolo na skoro e-krosovou motorku, ze? A jeste v rozhovorech na internetu prizna, ze vi o tom, ze neprodava kola s nominalnim vykonem 250W, ale vykonem mnohem vyssim, ze?)

(3) Obavam se, budeme-li se chovat k prirode timto konzumnim zpusobem (a tim neni pouze masove vyrazeni do prirody s dodatecnym pohonem, to se nedeje pouze v cyklistice), budoucnost skutecne neni ruzova. Volam po rozumnem omezeni, nikoli zakazu. Ano, jina situace muze byt v relativne liduprazdnych rozlehlych Alpach a jina v Krkonosich.

Jakub Ditirch 26. 7. 2023, 12:12

Strašně mě to mrzí pane Zdenek X, ale ani procítěné příspěvky v diskusním fóru nezabrání tomu, že lidé vyměňují jízdní kola za elektrokola. A je to fajn - představte si, že by po těch šumavách a krkonoších jezdili opravu motorkáři !!

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat