Praha na Chlumecké ulici značí cyklopruh

Publikováno: 21. července. 2023, 2 min. čtení
Publikováno: 21. července. 2023, 2 min. čtení

Praha značí na části Chlumecké nová parkovací místa i cyklopruh. Město tak navazuje na úsek, kde cyklopruh podél nových parkovacích míst vznikl už v roce 2021.

Změna na kilometru dlouhém úseku Chlumecké ulice přináší nová parkovací místa, po kterých byla poptávka mezi místními obyvateli i návštěvníky. Technická správa komunikací (TSK) změny využívá také ke zpřehlednění značení a scelení sítě cyklopruhů.

Pro lidi jedoucí na kole opatření na Chlumecké znamená, že se z Kolbenovy v Hloubětíně až po Ocelkovu na Černém Mostě dostanou po téměř souvislém vyhrazeném cyklopruhu. Na obou navazujících ulicích již cyklopruhy existují. Stejně tak bude cyklotrasa propojena s cyklopruhem v Broumarské, cyklotrasou Kbely–Kyje, cyklotrasou A26, A262, cyklotrasou č. 2 a EuroVelo 4. Po samotné Chlumecké pražský cyklogenerel předpokládá vedení hlavní cyklotrasy A264.

Nově vznikající cyklopruh bude mít šířku 1,5 až 2,3 metru. Částečně povede podél zaparkovaných aut, částečně po pravé straně vozovky a na asi 150 metrech Kolbenovy před nájezdem na Chlumeckou bude za 2,1 m širokým „bufferem“ z šikmých čar.

Omezení na paralelní cyklostezce

Vyznačení probíhá v době, kdy dochází k omezení paralelní stezky pro pěší a cyklisty na tubusu metra. Město mezi 17. dubnem až 31. červencem opravuje osvětlení, dilatační spáry a přístupové plošiny, jak informovala městská část Praha 14. Cesta by měla zůstat alespoň částečně otevřena. Přístupová plošina od metra Černý Most byla uzavřena zcela.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Kuba 21. 7. 2023, 09:39
8
3

Oni jsou fakt nepoučitelní. Celá ta oblast je parkováním už dávno přetížená (jedno P+R pozemní, na druhým nedávno otevřeli několik dalších pater, k tomu obří podzemní garáže, parkovací domy a otevřený parkoviště obchoďáků), takže není divu, že je tam tolik kolon (tvořenejch všema těma autama, který tam láká snadný parkování u metra za hubičku nebo úplně zadarmo). A budou malovat další a další.

A "to add insult to the injury" do pruhů pro ochranu řidičů těch parkujících aut přidaj obrázky kol, aby ti řidiči, kteří budou naštvaní ze zúžení pruhů pro jízdu (ač je to paradoxně celý dělaný pro pohodlí řidičů) , své naštvání směřovali na lidi na kolech.

Řečeno s Cimrmany, jsou to "tupá, odporná, deprivovaná hovada a já nebudu brát ohledy, nebudu, na nikoho, ani mne nenapadne".

Jan Fiala 21. 7. 2023, 11:13
7
1

Hlavně je nepříjemný průjezd z Chlumecké do Náchodské, kde je potřeba přejet do levého pruhu mezi auty, jedoucí 70km/h. A je to do kopce.

mirek 21. 7. 2023, 13:35
19

Cyklopruhy využívám rád, ale tohle je přesně místo, kde má vést souběžně pořádná oddělená stezka. Ona tu dokonce už v krátkém úseku existuje, jak je vidět na první fotce.
Tohle vzniká sice jen kvůli dalším parkovacím místům, ale hněv zase bude na ty zlé cyklisty, kvůli kterým se "zužují silnice a ruší pruhy a vznikají kolony". I když tady je to ve skutečnosti infrastruktura proti cyklistům.

Jenda 21. 7. 2023, 16:08
4
2

Kuba, mirek: Jak mi tu minule v diskuzi někdo moudře napsal: Tak co byste chtěli? Když už někde zúžení na jeden pruh dělají, tak byste chtěli, aby tam tu cyklostezku _ne_namalovali?

Pokud je ta oblast parkováním opravdu přetížená, tak nevím, jak by mělo správně P+R na kraji Prahy vypadat. Vždyť to byl snad cíl, nechat všechny příchozí z daleka co jedou autem zaparkovat na kraji a dál ať pokračují metrem (/na rekole :).

Jenda 21. 7. 2023, 16:10

*cyklopruh, samozřejmě.

Jinak redakce: mohli byste prosím umožnit nějaké rozumnější přihlašování do místního Wordpressu pro diskutující? (bez potvrzování emailem a aby přihlášení vydrželo dýl než týden)

Tomek 21. 7. 2023, 17:01
5
3

Super, potěšilo, díky za článek. Ještě bych je uvítal na druhý straně směr centrum, nevím proč by se směrem ven s námi počítat mělo a směrem do centra ne...

Zbyněk 21. 7. 2023, 17:59

Tomek: taky bych radsi do centra. Z centra se pripadne daji vyuzit i ty fragmenty nenavazujicich stezek. Z centra neni nic.

Motorista 21. 7. 2023, 20:08
5
6

Nesliboval Slávek Svobodojc před volbama, že bude stop cyklopruhům? Zatím nám ty cyklopruhy stále rostou jako houby po dešti. Pěkně jedovatý houby.

Kuba 21. 7. 2023, 20:58
3
3

Jenda: to je právě nebezpečná hloupost. P+R na okrajích města jsou potřebnej dílek skládačky. Ale nesmí se vymknout. Musí proporcema odpovídat těm ostatním. A zrovna na Čerňáku a v jeho okolí už je to dílek tak nabobtnalej, že deformuje celý okolí (Zcela reálně se chystá za obří peníze rozšíření D10 i D11 x km před Prahou na tři pruhy v každém směru (včetně stržení a náhrady pár let starejch mostů přes dálnici, do kterých se širší profil nevejde)). Protože chyběj P+R tam, kde by měly být především - u stanic vlaků a výjimečně jiný kapacitní dopravy už kus před městem. Protože auto, který přijede na Čerňák a tam zaparkuje, je sice o něco menší problém, než auto, který přes Čerňák pojede dál do centra, ale furt citelnej problém.

Jenda 21. 7. 2023, 23:31

Aha, já nějak automaticky předpokládal, že rozšíření D10 je hlavně kvůli tranzitní dopravě (bohužel východní vnější okruh, až se postaví, právě vyžene všechny přes ten kus dálnice na Čerňáku - kdokoli pojede z D1/3/4/5 na severovýchod). No, to je právě těžké když ty vlaky a hlavně P+R u nich jsou nic moc (vlaky jako takové se za poslední léta naštěstí zlepšily).

Pavel 21. 7. 2023, 23:52
5
2

Co za jantara zase vymyslelo ten mlynek na maso na pripojeni Kolbenovy? Sotva se zkulturnila Bucharova, hned jedeme nanovo jinde. Fakt si nekdo mysli, ze nechat cyklisty krizit Kolbenovu a tvarit se u toho, ze ten cyklista ma prednost, je rozumne?

David 22. 7. 2023, 00:28
4
2

Hele, ono se to propojuje. Super!
Tak lepší, než kdyby tam bylo parkování bez cyklopruhu.
Za mě OK. Jen znovu povolit cyklisty v buspruhu mezi Chlumeckou a Náchodskou. Na Náchodské v tom stupání se cyklopruh taky vejde až po Bystrou, jen ho tam odmítají namalovat Počernice. A pak směr do centra, a budu spokojenějším cyklistou, než jsem teď. Cyklostezky to sice nejsou, ale těch už se při mém věku a tempu Pražských investic nemám šanci dožít, ani kdybych nejezdil na kole...

Martin Šnobr 22. 7. 2023, 11:49
2
2

Davide, teď jsem tam byl a buspruh mezi Chlumeckou a Náchodskou je na kole dle svislé značky legální. Chybí jen vodorovný piktogram.

David 22. 7. 2023, 11:52
2
1

Díky. Nicméně na vozovce to není a autobusaci jezdí jako draci...

Tomas 25. 7. 2023, 08:54
3
3

@Kuba:
Už se vážně proberte z vašeho proti automobilového šílenství. Černý Most je právě ideální pro P+R. Metro je mnohem ideálnější a hlavně lákavější než vlak. Nemusíte řešit který vlak je v PID a který ne, intervaly jsou většinou kratší. Černý Most je ihned u okruhu. To, že nejsou P+R u vlaků musíte brečet u Středočeského kraje a ne u Prahy. Navíc vlakem se často dostanete tak na Hlavní nádraží, kdežto Metro jede až na druhý konec Prahy.

@Jenda:
Koho všechny tam jako na D0 510 vyžene? Ty co jedou D10 nebo D11 tam tudy stejně musí už teď akorát nebudou smrdět na Spořilově a Jižní spojce. U D8 něco možná odebere provoz z Magistrály (není to přesně to co tady většina naprosto fanaticky chce). A to, že někdo kdo jede z Vysočan třeba na D1 pojede místo přes město přímo na Čerňák na 510. Ohh vždyť to je přece důvod výstavby okruhů. Ono by to vyřešily plánované radiály, v tomhle případě konkrétně dostavba Vysočanské radiály.

Spíš mě štve, že by měli konečně vyřešit to propojení cyklostezky co vede pod okruhem a její spojení s Rajskou zahradou. To by pomohlo cyklodopravě mnohem více než malování všech ochranných cyklopruhů.

Kuba 25. 7. 2023, 15:17
2
2

Tomas: Jo, ČM je ideální pro P+R. V odpovídajícím množství, s odpovídajícími kapacitami příjezdu a podobně. Taky tam už spousta P+R je. Představa, že P+R na metru bez čehokoli dalšího problémy vyřeší je zcela zcestná. Proto jsem psal o důležitém dílku skládačky, který ale nesmí nabobtnat na násobek té velikosti, kdy do té skládačky rozumně zapadne. Jo, P+R před městem na vlaku by měly být záležitost zejména kraje. Ale když je kraj zatím nestaví, nedává smysl snažit se jejich chybějící kapacitu suplovat v místech, kde už je kontraproduktivní.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat