Tentokrát v krátkém pohledu do Nizozemska ukáži fotky přejezdu cyklostezky (2012-před) a díky kolegovi z BicycleDutch i video hotové přestavby nádraží a přednádražního prostoru (po 2015). Celá situace může být inspirací, jak podobné prostory řešit i v Česku.
Ve stavu po rekonstrukci po roce 2015 považuji za inspirativní nepřerušené cyklostezky, celkovou přehlednost prostoru, ale i mírné rampy v nájezdu do cyklopodjezdu. Také je důležité, že prostor chtěli a uměli řešit jako jeden celek. Díky tomu funguje praktičtěji a vypadá lépe, než kdyby jedni projektanti navrhli a projednávali peróny a podchod, druzí přednádražní prostor a třetí projektanti silniční podjezd.
Pochybnost, kterou dávám k úvaze každému čtenáři, je na jižní straně trati zbourání asi pěti rodinných domů a odstranění vzrostlých stromů i kvůli vybudování parkoviště aut (P+R a pro návštěvníky obchodů a nádraží). Má preference by byla část domů a stromů zachovat, parkoviště postavit menší a členěné. A držet na něm (i v ulicích) vyšší parkovné. Ve videu v 0:30 je vidět pravděpodobně studie, která zachování domů a stromů ještě navrhovala. Stromy mají důležitou funkci pro ochlazování města, biodiverzitu a vytváření míst k odpočinku či i produkci ovoce. Nicméně ve videu v 1:35 kolega z BicycleDutch uvádí, že nové parkoviště v tomto místě umožnilo zrušit parkoviště na nedalekém náměstí, které je tak nově zklidněné bez automobilové dopravy.
Mám radost, že na mou pochybnost v komentářích videa naráží člověk, který z Bilthovenu pochází: „Je legrační vidět na vašem kanálu své rodné město. Vzpomínám si, jak jsem se načekal na přejezdu a jezdíval pochybným podchodem na nádraží. Ten nový podchod je výrazné zlepšení! Jsem zvědavý, co udělají s parkovací plochou, myslím, že je dočasná a bude přeměněna zpět na bydlení/budovy (jak je vidět na plánech, které jste ukázal), až bude náměstí Vinkenplein hotové. I když od té doby jsem o tom nic neslyšel.“
O přestavbě prostoru psal podrobně také kolega na BicycleDutch.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
tik 2. 11. 2023, 15:19
1
1
1. predpokladam, ze privatizace verejneho prostoru pro parkovani je placenim regulovana pro vsechny druhy dopravy. V clanku neuvedeno
2. ovoce z mist kolem trati ci u p+r je jen pro drsne povahy
David 2. 11. 2023, 22:50
Tik: Zato ovoce od cyklostezek bývá tím nejsladším, jaké v životě můžete ochutnat...
Zbyněk 4. 11. 2023, 10:00
2
Při porovnání Bilthovenu se zbrusu novým Radotínem je to jako porovnání současnosti s dobou kamennou. Pro cyklo v Radotíně.
Chodci a auta si nepohoršili.
komentář