Otrokovice se podruhé ocitly v Síni slávy Do práce na kole

Publikováno: 15. února. 2024, 3 min. čtení
Publikováno: 15. února. 2024, 3 min. čtení

Otrokovice byly již podruhé umístěny do „Síně slávy“ kampaně Do práce na kole. Zástupkyně spolku AutoMat městu osobně předaly ocenění a zjišťovaly aktuální vývoj podpory cyklodopravy.

Síň slávy byla pro Otrokovice v rámci hodnocení „Cykloměsto Do práce na kole“ zřízena v podstatě na míru. Otrokovice se dlouhodobě umísťují v rámci hodnocení na první pozici, proto byl tento výkon oceněn tímto významným titulem. Cykloměstem Do práce na kole 2023 se pak stal Hradec Králové.

„Otrokovice jsou specifické tím, že tu mnohem více lidí pracuje, než bydlí,“ uvozuje starostka města Hana Večerková dopravní problematiku Otrokovic. A už proto je pro ni problematika dopravy zcela zásadní. „U nás je spousta lidí, kteří jezdí denně do práce na kole, v zimě, v létě. I před budovou úřadu najdete i dnes zaparkovaná kola,“ pokračuje tisková mluvčí Otrokovic Lenka Vaculová.

Online magazín Městem na kole je mediálním partnerem výzvy Do práce na kole.

Od jara příštího roku budou moci obyvatelé využívat také první městskou cyklomyčku, plánují se další úseky cyklostezek ve městě i v okolí, a to často i přes složité majetkové poměry. Po rekonstrukci nádraží přibude u nádraží cyklověž, chystá se rekonstrukce třídy Tomáše Bati.

Uzavírka páteřní stezky

Zástupci města vyjádřili znepokojení nad tím, že stavba nové dálnice na dva roky uzavře páteřní cyklostezku Napajedla – Otrokovice. Trasu, kterou stavba uzavře bez náhrady, přitom denně využívá na 2000 cyklistů a cyklistek.

„A za to nás lidi nepochválí, i když vědí, že my za to nemůžeme,“ říká Renáta Krystyníková, otrokovická cyklokoordinátorka a vedoucí městského dopravně-správního odboru. Žádná objízdná cyklotrasa není bohužel reálná. „Dálnice je prostě prioritou. O fatálních dopadech stavby na dopravu z Napajedel do Otrokovic a nalezení schůdné alternativy jsme vedli složitá jednání, která ale nepřinesla dobrá řešení pro cyklodopravu ani dopravu automobilovou“ krčí rameny starostka. Ale dodává, že na rozdíl jiných měst mají Otrokovice alespoň vidinu, že stavební ruch a s ním spojený dopravní chaos jsou pouze dočasné.

V posledních měsících redakce Městem na kole aktualizovala infrastrukturu pro cyklodopravu v Otrokovicích. Ta by nyní měla více odpovídat realitě. Přibyly zde například pěší zóny v centru města, cykloobousměrky, stezky pro pěší a cyklisty.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Přidej komentář

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat