Se zpožděním začíná výstavba pěší a cyklistické propojky Bubnů a Holešovic. 400 metrů dlouhá spojka cestu mezi oběma čtvrtěmi zkrátí o 700 metrů.
Novinku starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha sobě) oznámil na svých sociálních sítích. Jak Městem na kole informovalo v roce 2023, původně měla být stavba hotova již na podzim 2023.
Stezka s asfaltovým povrchem bude fungovat ve smíšeném režimu pro pěší a cyklisty. Její vznik je umožněn díky přestavbě železniční trati u bubenského nádraží. Vlaky zde budou skrze budoucí novou čtvrt vedeny na pylonech, pod kterými bude umožněn průchod.
Do budoucna zde vzniknou zcela nové ulice propojující obě čtvrti. Nová stezka tak bude „provizoriem“, cesta v této relaci nicméně zůstane.
Stezku buduje Správa železnic s finančním přispěním hlavního města. Hotovo by mělo být do září letošního roku.
Podle pražského cyklogenerelu trasou povede páteřní cyklotrasa A16. Na straně Bubnů a Letné bude pokračovat Veletržní, na straně Holešovic Dělnickou ulicí.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Kuba 19. 2. 2024, 06:55
15
Hurá. Tohle má vzhledem k (ne)kvalitě A1 podle mě potenciál stát se jedním z nejfrekventovanějších spojení na celým levým břehu.
Piskvor 19. 2. 2024, 10:07
13
Spolu se Štvanickou lávkou to otvírá úplně nový možnosti - ze Stromovky na jih nebo z Letný na východ to doteď bylo dost nepříjemný (i pro otrlý); tohle uvolní ten špunt "holt všude jen s provozem."
MaT 20. 2. 2024, 00:31
5
Díky moc za infomace. Škoda jen, že se to takhle protáhlo, na tohle spojení se těším hodně a právě si pamatuji, jak se o něm loni psalo s tím, že by to do konce roku mělo být. Tak prd, budeme asi rádi, když to bude letos...
Ale asi se nedá úplně říct, že by odklady a posuny byly specifické jen pro cyklo a pěší vylepšení. Metro D se obávám se také poněkud zadrhlo (asi bude jen kyvadlový provoz mezi Pankrácí a Olbrachtovou, z Pankráce do centra se vůbec nic neděje), zdvojkolejnění trati z Výstaviště na Veleslavín je také poněkud zaseklé (to je úsek, který na celém tom spojení na letiště a na Kladno bude trvat nejdéle a ono se s ním ještě ani nezačalo). Jediné co se snad má oproti původním plánům nějak zrychlit je rekonstrukce Barrandovského mostu... Tak kdo ví, možná nakonec stavby (převážně) pro auta mají přeci jenom u současného vedení nejvyšší prioritu? :-)
Petr Dlouhý 20. 2. 2024, 08:54
1
1
Podle SŽ má být nová trať zprovozněná cca za rok. Chápu to správně, že ten propustek pod tou provizorní tratí na fotce bude sloužit cca půl roku až rok a pak se zase zbourá? Nebo je nezbytný během stavby a nebo se nějak využije po jejím dokončení?
Tohle propojení je určitě potřeba jako sůl, ale na druhou stranu s říkám, že když už to takhle vydrželo 100 let, tak ten rok bychom to už vydrželi.
Kuba 20. 2. 2024, 10:06
2
2
Petr Dlouhý: Z Prah-Bubny vychází dvě trati a vzhledem k tomu, že na té trati je na fotce vlak, je to určitě trať do Podbaby a ta AFAIK zůstane v této podobě (i když si umím představit, že by si nějakou rekonstrukci taky zasloužila. Aktuálně stavěná trať na Výstaviště je nejspíš ta estakáda v pozadí na fotce. Jakákoli ulice/stezka přitom musí překonat obě trati, aby dávala smysl.
Piskvor 20. 2. 2024, 10:40
2
@Petr Dlouhý: To zase souvisí s tou časovou nejistotou - provizorní trať se budovala před cca dvěma lety, a tehdy taky vypadalo, že propustek bude sloužit aspoň o rok déle. Nemluvě o tom, že kdoví, kdy se skutečně zprovozní ta finální trať přes mosty...a tak dále. Holt je to železniční trať, tam se nedá sflikovat "provizorní" most, jako je ten vedle (co už je tam taky mnoho dekád): https://www.openstreetmap.org/way/13487135
Jak říká oblíbená anekdota, "dočasně" má v našich podmínkách empiricky zjištěnou hodnotu "21 let."
Piskvor 20. 2. 2024, 10:44
1
@Kuba: Je to trať do Podbaby - ale provizorní. Ve finálním stavu má být nádraží Bubny čtyřkolejné, se dvěma kolejemi na Kladno a dvěma na Podbabu, tahle jednokolejka bude po dokončení stavby snesena. Už je to docela dobře vidět:
https://www.openstreetmap.org/way/1210280651#map=18/50.10309/14.43926
Kuba 20. 2. 2024, 11:41
6
Piskvor, Petr Dlouhý: My bad, nedošlo mi, že při přestavbě nádraží bude nepoužitelná i ta do Podbaby a že za tu tam provizorní může být. Vycházel jsem z toho, že provoz mezi Bubny a Dejvicemi je zastavenej úplně.
Na druhou stranu při stavbě provizorní trati není nejspíš propustek velkej problém, ve srovnání s náklady na celou tu provizorní trať to bude maličkost. A tohle propojení tam chybí opravdu zoufale, průjezd skateparkem pod Hlávkovým mostem, kde musí člověk brzdit v nejnižším místě je totálně na houby (a i to je pokrok proti dřívějšku nebo tomu podjezdu na druhým břehu na A2, kde si člověk připadá, jako když projíždí přímo kanalizací). A na druhý straně přes Železničářů nebo Partyzánskou je to taky zoufalost maximální.