V Kunraticích byla dokončena pěší a cyklistická stezka propojující sídliště Zelené údolí a centrum městské části Praha-Kunratice. Cesta podél Vídeňské umožňuje vyhnout se hustému provozu aut.
Asfaltová stezka šířky 3.5 až 4 metry měří 130 metrů. Spojuje ulici K Zeleným domkům a komunikaci vedoucí od restaurace U krále Václava IV. Vede tudy plánovaná cyklotrasa A420.
Směrem do Kunratic lidé v návaznosti na novou stezku využijí na kole nedávno rekonstruovanou ulici K Zeleným domkům, na kterém platí maximální povolená rychlost 30 km/h. Na druhé straně stezky je možné vydat se po ještě nevyznačené cyklotrase A215 směrem na Kunratický les nebo kolem kotelny, a i díky nové cykloobousměrce Za Valem projet sídlištěm Zelené údolí. Dál už klidná cesta podél Vídeňské nevede, kolo zbývá vést či využít frekventovanou Vídeňskou ulici.
Novou stezku financoval a realizoval pražský magistrát. Městská část si celou akci chválí a dodává „Fandíme pohybu“.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Zuzka 13. 3. 2024, 16:26
11
1
Pouhych 7 let trvalo nez tuhle cesticku dodelali po rekonstrukci Videnske. Vubec netusim proc se to neudelalo pred lety dohromady. Kazdopadne vyrovnali to pekne a vypada to moc dobre.
Tonda 13. 3. 2024, 21:04
2
9
To se máme, že nám radnice na magistrátu tak dlouho brečela až nám tam nechal magistrát nakydat asfalt. Ta krátká cesta na kraji lesa měla odjakživa tvrdý a únosný povrch, byla malebná a nikdy žádné bláto ani větší louže. Tedy co si za těch 60 let pamatuji. A frekvence pohybu lidí pranepatrná. Na kole totiž všichni jezdí dole v lese podél potoka. Po té nové ulici K Zeleným domkům by totiž na kole jel jen blázen. Místní moudra z dopravní komise spolu s podobnými kalibry, jako je zřejmě autor článku, tam nastavěla k těm 30km/h snad pět zpomalujících šikan do vozovky. Na chodníku přirozeně cyklista nemá co dělat. Tak doufám, že se členové dopravní komise spolu s jejím předsedou Ing. Fílou budou po ulici prohánět kolmo, aby byl dán obyvatelstvu příklad, že to jde. A až dojedou na tu svoji velebenou asfaltovou, 130m dlouhou ranvej, můžou si tam dřepnout na obrubník a dívat se na pomníček, který se díky té potřebné investisi ocitl utopený o půl metru pod tou nádhernou cestou takže není vidět. Tleskám vám a jen tak dál. Všem nám to v okolí hrozně pomohlo a jsme náramně šťastní.
Martin Šnobr 15. 3. 2024, 08:02
6
@Tonda – cesta Kunratickým lesem je možná vhodná pro rekreaci, pro dopravu ale přináší zbytečné převýšení, zajížďku a po velkou část roku ne příliš vhodný terén. Jet do Krče v trase Vídeňské je mnohem rychlejší a pohodlnější, tato stezka otevírá do budoucna možnost nové cesty podél Vídeňské třeba až k metru D. Co se týče formy, souhlasím, že mohla být citlivější a třeba o něco užší. Po ulici K Zeleným domkům běžně jezdím a na kole tam potkávám řadu „bláznů", jak říkáte. Je to naprosto v pohodě, zklidňující opatření pomohly zabránit tomu, aby si tudy lidi zbytečně zkracovali cestu a jezdili příliš rychle...
Piskvor 15. 3. 2024, 18:27
6
Jako člověk, který se z Kunratic do Podolí něco najezdil, se připojuju k myšlence "v lese je sice hezky, ale na dopravu nic moc." Nahoře ale holt chybělo nějaký funkční propojení - kličkovat po dalším úseku skrz nemocnici taky není žádná sláva, nechce-li člověk do provozu na Vídeňský - takže jsem lesem jezdil tak nějak z nezbytí.
Ano, lze to odbýt "na kole se jezdí JEDINĚ tak, jak na něm jezdím JÁÁÁ, a kdokoli jiný je blázen."
Martin P. 15. 3. 2024, 18:47
1
Ulicí K Zeleným domkům už jsem řadu let nejel, dříve často. To byla dost rozbitá a opakovaně se tam dělaly inženýrské sítě, tedy každou chvíli rozkopaná a napůl nebo úplně zavřená. Nejspíš jsou nějaká zpomalení potřeba, protože hladký povrch by ke zkracování cesty do Kunratic lákal a místní by nadšení nebyli. Ale jestli tam dali jen žlutočerné plasty, za chvíli je po nich. V Jalodvorské, Thomayerově i jinde už jsou vesměs zaválcované do asfaltu nebo utržené.
Trasa Krčským lesem je sporná všeobecně. Asi nic proti ní mimo špičku, takhle v hnusném sychravém podzimním ránu. Ale během odpoledne nebo slunečného víkendu bych tam kola nepouštěl. Není to přínosné pro žádnou stranu. "Rekreační" cyklisté jsou zpruzení a peskují chodce a pejskaře. Chodci s malými dětmi jsou celou cestu ve střehu, z které strany a jak rychle někdo přijde. Určitá základní ohleduplnost tam funguje, ale žádný relax to není. Je to přetížené, na tu intenzitu by to muselo být široké jako Příkopy.
Co se týká cesty od IKEMu dál k nemocnici, po vyústění Za Valem na X 215 je kritický ten krátký kousek mezi ulicemi Jalodvorská a V Štíhlách. Tam bohužel kvůli soukromému vlastnictví pozemku parkoviště neprochází přímější napojení A 420 mezi ulicemi K výzkumným ústavům a Pod Krčským lesem. Snad se někdy podaří aspoň zlepšit současný nouzový prosmyk po hliněném "chodníku" podél Vídeňské, na mapě A 420 značeno tečkovaně.
Dál se ale dá jet souběžně s Vídeňskou cykloobousměrkou Pod Krčským lesem. Pak buď skousnout kousek Vídeňské k odbočení do Thomayerovy a nebo se posunout po chodníku k signalizovanému přechodu. Chodník není legalizovaný, i když by si to zasloužil. Všechno se ale prolobovat nedá.
Martin P. 15. 3. 2024, 18:54
1
Jezdit lidi skrz nemocnici vidím poměrně často, ale pro mne to není výhodné, takže vlastní zkušenost nemám. Je to průjezdné komplet i přes IKEM? Pokud ano, pak v samotné Thomayerce to zas takové kličkování není, stačí se držet cesty podél plotu. Jestli to není nějak uměle zjednosměrněné, dříve nebylo. Já tam naposledy jezdil na testy covidu. Trochu nepříjemná je situace kolem hlavní brány, pak to je zase celkem v pohodě a dá se vyjet spodní nákladní branou ven.
Hafan 16. 3. 2024, 13:50
4
Zuzka: pouha neschopnost a nevule magistratu, nic jineho. Ta vec ma uz asi tri nebo ctyri roky stavebni povoleni a zadna koordinace ji nebranila v realizaci, podpora ze vsech stran byla. Jen je rozhodnuti "stavte". Prostredky na to byly prirpaveny v minulosti take. A takhle je to v Praze skoro se vsim.
komentář