Chodník přes okruh Havlíčkova Brodu bude dodatečně legalizován

Publikováno: 25. května. 2024, 3 min. čtení
Úvodní foto: čtenář MNK
Publikováno: 25. května. 2024, 3 min. čtení
Úvodní foto: čtenář MNK

Online magazín Městem na kole minulý týden přinesl informaci, že se při stavbě jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu zapomnělo na realizaci cyklostezky přes obchvat. Po vydání článku se podařilo získat vyjádření města, které potvrdilo, že usiluje o dodatečnou legalizaci průjezdu po chodníku přes most nad obchvatem.

Město chtělo společně s obchvatem vybudovat cyklostezku spojující Havlíčkův Brod s osadou Herlify. V rámci stavby obchvatu byl ale přes most postaven jen chodník o šíři 1,5 metru. Ten je tak výrazně užší než plánovaná stezka a i užší než již existující návazná stezka podél Mírové ulice. Na mostě navíc nebyla legalizována jízda na kole.

V reakci na článek starosta Havlíčkova Brodu Zbyněk Stejskal (ODS) uvedl, že město sice žádalo v průběhu stavby o změny, aby se povedlo přes most převést cyklisty mimo provoz, ale změny již vzhledem k pokročilé fázi projektu nebyly možné. Na začátku bohužel došlo k přehlédnutí tohoto detailu v projektu.

Nyní Havlíčkův Brdo hledá technické řešení, jak jízdu cyklistů po chodníku přes most dodatečně legalizovat. Problémem dle starosty není samotná šířka chodníku 1,5 metru, především vzhledem k předpokládané malé intenzitě pěších i cyklistů. Větší překážkou je nedostatečná výška zábradlí na mostě, která neodpovídá normám pro průjezd cyklistů. I přes žádost města se nepodařilo vzhledem k pokročilosti projektu zajistit vyšší zábradlí v průběhu výstavby, a proto město nyní hledá řešení jeho dodatečné výměny.

Starosta Stejskal dále pro Městem na kole uvedl, že doufá, že se průjezd podaří legalizovat společně s novou stezkou až do osady Herlify. Město již má se stavbou stezky souhlas všech vlastníků dotčených pozemků a aktuálně hledá dodavatele stavby. Zbývající 226 metrů dlouhý úsek cyklostezky tak postupně míří k realizaci. Předpokládaná cena stezky je přibližně dva miliony korun.

Starosta pak dále pro Městem na kole uvedl, že město aktuálně připravuje aktualizaci svého cyklogenerelu. Nový cyklistický generel by měl dle slov starosty oproti tomu současnému z roku 2011 více zapracovávat i dopravní potřeby obyvatel a měl by navrhovat konkrétní realistická opatření, včetně možných změn dopravních režimů v jednotlivých ulicích tak, aby město bylo pro lidi dopravující se na kole lépe prostupné. Více informací k novému cyklogenerelu bude mít město k dispozici přibližně na začátku příštího roku.

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Přidej komentář

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 20 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat