Plánovanou drážní promenádu v Praze 10 zkomplikovaly další plány Správy železnic

Publikováno: 07. května. 2024, 3 min. čtení
Aktualizováno: 05. května. 2024
Autor: ČTK
Úvodní foto: Tomáš Cach, Terra Florida
Publikováno: 07. května. 2024, 3 min. čtení
Aktualizováno: 05. května. 2024
Autor: ČTK
Úvodní foto: Tomáš Cach, Terra Florida

Plán Prahy vybudovat promenádu s parkem na místě zrušené železniční trati mezi Vršovicemi a Zahradním Městem narazil na komplikaci kvůli pozemkům v majetku Správy železnic (SŽ), které budou potřeba pro plánovanou stavbu vysokorychlostní tratě. Podle starosty Prahy 10 Martina Valoviče (ODS) o tom město se státní organizací jedná. Mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová ČTK sdělila, že by řešení mohlo být v řádu měsíců.

Původní železniční trať přes Strašnice zanikla koncem roku 2020 po vybudování nového železničního koridoru se zastávkami Eden a Zahradní Město. Na místě bývalé trati má podle záměru města vzniknout odpočinková oblast se zelení a pěší a cyklistické spojení v délce přes čtyři kilometry. Magistrát pro vybudování takzvané drážní promenády loni získal územní rozhodnutí.

K zahájení stavby se však musí dohodnout se SŽ, která drží potřebné pozemky. „S generálním ředitelem SŽ nyní hledáme technické řešení pro výstavbu. Tím by mohlo být poskytnutí části pozemků SŽ a vedení dotčeného úseku promenády, která se v tomto místě dostává do konfliktu s plánovanou vysokorychlostní tratí, v náhradní trase,“ řekl Valovič.

Friebová k tomu uvedla, že SŽ nyní pracuje na dokumentaci pro vysokorychlostní trať mezi Vršovicemi a Běchovicemi a také na studii proveditelnosti železničního uzlu Praha, která má navrhnout možnosti navýšení kapacit železniční sítě v metropoli. „Pozemky budou uvolněny ihned poté, co finalizujeme technické řešení, aby na dotčeném území mohlo dojít k realizaci všech záměrů bez zbytečného odkladu. Řádově by se mělo jednat o měsíce, nicméně vše se bude odvíjet od vzájemné spolupráce s městem a městskými částmi,“ řekla mluvčí.

Město nyní připravuje aktualizaci plánu udržitelné mobility do roku 2026, která zahrnuje nový seznam prioritních investic. Ten chce vedení magistrátu kvůli nedostatku peněz omezit, ze seznamu priorit zmizela například právě drážní promenáda nebo Radlická radiála či přestavba dopravního terminálu na Černém Mostě. Valovič uvedl, že vyřazení promenády z priorit města považuje za krajně nešťastné.

ČTK
Česká tisková kancelář (ČTK) je národní tisková a informační agentura, jejímž posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů.

Komentáře k článku

Jan Fiala 7. 5. 2024, 21:48
1
3

Nový Smíchovský dopravní terminál se vybuduje jako víceúrovňový.
V dopravním terminálu Černý Most chtějí naopak zrušit patrové řešení, proč? Vyhozené peníze a horší funkčnost. Jsem rád, že to již není priorita.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Tři nové cykloobousměrky na Praze 6
Praha,

Tři nové cykloobousměrky na Praze 6

06. května. 2024, 5min. čtení6