Část „cyklostezky“ podél Strakonické je hotová. Jde o pouhou opravu chodníku

Publikováno: 06. července. 2024, 2 min. čtení
Úvodní foto: A. Liddell
Publikováno: 06. července. 2024, 2 min. čtení
Úvodní foto: A. Liddell

V Praze již byla otevřena část rekonstruovaného chodníku podél Strakonické ulice, což je jedna z letošních hlavních investic města do cyklistické infrastruktury.

Z délky chodníku 1700 metrů byl nyní otevřen přibližně 500 metrů dlouhý úsek mezi železničním mostem a ulicí U Královské louky. Úpravy potvrdily, že jde o pouhou opravu chodníku a úpravy obrub. Šířka chodníku zůstala stejná (přibližně 2 až 3 metry), stejně tak zůstaly značky umístěné v jeho prostředku. Obruby nebyly sníženy plně, u přechodů a sjezdů z chodníku stále zůstává malý schod. Dle TSK v rámci stavby dojde k přesunutí pěti kusů veřejného osvětlení.

Z hlediska značení nadále jde o legalizovaný chodník, jak je tomu od roku 2021. Celkové dokončení je v plánu 30. srpna letošního roku. V budoucnu má být po tomto chodníku vedena nadřazená cyklotrasa A1.

Společně s jízdou po legalizovaném chodníku zůstává možnost ve směru do centra jet na kole po integračních opatřeních v provozu. Zde jsou vyznačeny piktokoridory a nevyhrazené cyklopruhy.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Ondra 6. 7. 2024, 15:41
32
0

Nic jiného jsem nečekal a ještě to vykazovat jako investice do cyklodopravy. No, co čekat ve městě kde dopravu vedou politici kteří cyklodopravě absolutně nerozumí.

Jan Fiala 6. 7. 2024, 16:49
27
5

Jestli je úprava povrchu brána jako investice, pak by pro automobilovou dopravu stačilo v zimě shrabat sníh, není třeba stavět nové dálnice.

Tomáš 7. 7. 2024, 10:18
2
6

Pro Jana Fialu: i peníze vydané za opravu jsou investice. Investice jsou jakékoli prostředky vložené do kapitálu.

Jan Fiala 7. 7. 2024, 10:41

Tady jde o to, jestli jsou to stejné kategorie v rozpočtu.

Tomáš M. 7. 7. 2024, 12:02
3
2

Dobře, možná na první pohled nic moc. Na druhou stranu, furt je to nová, kvalitní a bezpečná alternativa k jízdě mezi auty (speciálně na Strakonický) a to není přeci zase tak málo.

Tomek 7. 7. 2024, 12:14

Poznámka k poslednímu odstavci. Trochu to za mě vyznívá, že ve směru z centra není možnost jet v provozu, což samozřejmě je a pár piktokoridorů tam je myslím také...

Tomek 7. 7. 2024, 12:22

Tomáš L. Jako jo. Akorát proč aspon nepřesunou světla, když chtěj, fakt to jde, viz Povodňová na Praze 12 (překliknou roky pro předchozí stav) https://mapy.cz/s/copobohafe . OK, to bylo kvůli chodcům a hlavně vozíčkářům, pro cyklo moc peněz a práce což...A ty značky, to je opravdu za mě opravdu zaměrný vztyčený prostředník pak deklarovat jako investici do cykla.

Petbrab 7. 7. 2024, 12:31
9
1

Jel jsem tam v pátek a ani jsem si toho nevšiml.
Soudruzi z cyklokomise místo toho chlubení, že opravili chodník a dali tam značku, by raději mohli projít stávající cyklotrasy v Praze a doplnit zničené či ukradnuté žluté značky.
Prospěli by tím cyklu v Praze více.

Martin Šnobr 7. 7. 2024, 14:13
5
1

Petbrab – pokud víte o nějakých chybějících žlutých značkách, pošlete to podnětem na Zmente.to. Z vlastní zkušenosti vím, že se tím zabývají a značení napraví. :-) Jen se k nim musí ta informace dostat.

Jakub 8. 7. 2024, 10:06

Jestli takto vypadá podpora cyklodopravy, když náměstek pro dopravu je od Pirátů, pak naše vyhlídky do budoucna stran cyklodopravy v Praze nejsou zrovna růžové.

prt 8. 7. 2024, 11:29
5
2

@Petbrab
Nevím, kolik členů (soudruhů?) v cyklokomisi znáte. Pokud neznáte, tak prosím nepoužívejte pro leckoho urážlivé oslovení.
Akcí na Strakonické se rozhodně členové cyklokomise nechlubí a radost mají velmi omezenou (zlepšení povrchu jižně od Moulíkovy bude znatelné) a to zejména při vědomí, jak to v Praze tak nějak nejde (a to není vina členů komise).

Věřte, že řada členů cyklokomise cyklotrasy projíždí (při běžných cestách, není to jejich pracovní náplň), pravda, někdo po nich někde i chodí (čímž plní váš zvláštní požadavek na "projít"). A věřte, že se závady snaží hlásit a tím řešit.
To můžete i vy, lépe přímo správci přes:
https://zavady.tsk-praha.cz/dopravni-znaceni
A jestli jsou podle vás "žluté cedulky" největší problém cyklodopravy v Praze, tak k dokonalosti chybí jen málo ;o)

Ondra 8. 7. 2024, 20:17

@Jakub - nejhorší je, že se takto “investuje” a výsledné řešení je polovičaté a prakticky zablokované na dalších třicet let. Páteřní cyklotrasa číslo jedna (A1) by neměla mít v cestě tyče od dopravních značek.

Petbrab 10. 7. 2024, 07:18

@prt
Členy cyklokomise znám
O tom, že je málo peněz brečeli samotní soudruzi z cyklokomise
Takže doplňovat chybějící žluté značky na stávajících cyklotrasách je nejen levné ale i účelné.
Starat se o cyklo v Praze je totiž nejen budování nových tras ale i pečovat o ty stávající včetně značení.

Vratislav Filler 11. 7. 2024, 18:25

Trochu cynicky: Na rok 2016, nebo kdy se to zadávalo, dobrý, jen se měly pohlídat ty nášlapy.

Pro PetBraba bych rád stručně popsal roli cyklokomise, jako její člen už skoro patnáct let. Komise není exekutivní orgán, který by měl jakékoliv pravomoci komukoliv cokoliv uložit. Komise má v popisu práce radit radě. Komise se schází jednou měsíčně a předpokládá se nějaká příprava na jednání a podložená diskuse o usneseních, která komise vydává. Komise také nemá věci přímo dělat, byť někdy může být člen komise pověřen třeba samosprávou, aby něco udělal nebo vyjednal, zejména tehdy, pokud to na komisi přinesl a očekává se nějaký postup, na který lidi z městských organizací nemají čas. V reálu se samozřejmě snažíme pomáhat, historicky to tak bylo víc. Pokud to ale není v rámci nějakých zakázek pro město, nebo pokud to dotyčný pracující pro městské organizace nemá v popisu práce, tak jde v zásadě o aktivity dobrovolnické stejně, jako když vy půjdete a nafotíte ty chybějící značky a pošlete na hlášení závad TSK.

Pokud je o lidi na městě, tak ti jsou schopni hasit jen ty průšvihy, na které stačí. V současnosti se jednak brutálně škrtá (protože na penězích sedí Kovářík a ten má svoje priority, jako třeba nevyškrtnutí čtvt miliardy na přípravu MO z PUMPu). Jednak dost lidí, kteří tuto práci reálně dělají, odešlo, ať už do důchodu nebo protože toho, jak to na městě funguje, prostě už měli dost. Takže počet průšvihů odpovídajícím způsobem vzrůstá, zatímco kapacita je hasit, klesá.

Tolik asi k položení mocenských struktur, sám jsem vlastně překvapený, kolik se toho u z takhle slabé pozice dokázalo. Ano, výsledky jsou to z vnějšího pohledu chabé, zejména nejsme-li spokojeni s duálním přístupem k řešení. Ale ujišťuji vás, že za stávajícího mocenského rozložení by lepších výsledků nedosáhl ani Machiavelli.

V tuhle chvíli jsou odpracované nové Standardy koordinované s rozšířením celoměstského systému, už dva roky to takhle platí. To, že se jimi městské instituce jako IPR nebo DPP neřídí u dlouhá léta rozdělaných projektů, fakt není vina lidí z ODO nebo cyklokomise. Dneska to už patnáct let není tak, že někam přijde Bém, všechny je seřve a podle toho se to udělá. Sorry.

Petr Dlouhý 13. 7. 2024, 07:28

Povrch na chodníku okolo Strakonické byl na některých místech dost strašný. Myslím, že vzhledem k významu trasy to cyklodopravě pomůže docela značně.

I když nazývat to jako jednu z pár "investic" co se během roku realizují je docela slabé.

Nechápu ale, jak je možné, že někdo umístil značku tak, jak je to ukázané v úvodní fotce. Brání něco tomu, aby byla umístěná na sloup veřejného osvětlení o kousek vzadu? To nad takovými detaily v Praze nikdo nepřemýšlí?

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Praha 6: Nová cykloobousměrka v Lotyšské
Praha,

Praha 6: Nová cykloobousměrka v Lotyšské

10. července. 2024, 1min. čtení3