Labská cyklotrasa u Neratovic ve Středočeském kraji doznala zlepšení. Pětikilometrový úsek vedoucí po pravém břehu má nový hladký asfaltový povrch.
Páteřní cyklotrasa č. 2 zvaná jako Labská cyklotrasa byla vylepšena mezi obcemi Kozly, Mlékojedy, Neratovice a Tuhaň. Nově zpevněný úsek z hladkého asfaltu je vyznačen v mapě Městem na kole. Starý hrubý povrch zůstal na mostcích, jak je vidět na fotografiích níže.
Na obou koncích, tedy v Tuhani a u Kotlů, na asfaltový úsek navazuje nezpevněný zbytek cyklotrasy. Za Tuhaní se zpevněné stezky dočkáte po třech kilometrech jízdy za obcí Kly. Od té vede hladká stezka podél Labe až do centra Mělníka.
Stavba probíhala od loňského května. Během jejího trvání byla vyznačena objízdná trasa, a to po hlavních komunikacích. Celkově projekt vyšel na 48 milionů korun, 82 % financí pokryla dotace z evropských fondů.
„Dlouhodobým cílem Středočeského kraje je budovat a udržovat páteřní síť cyklostezek. Polabská cyklostezka je součástí významné páteřní nadregionální a mezinárodní cyklotrasy vedené v koridoru řeky Labe.“ uvedl radní pro dopravu Středočeského kraje Petr Borecký (STAN).
Na druhé straně má brzy navázat výstavba úseku mezi Kozly a Kostelcem nad Labem, která délku nového zpevněného úseku prodlouží na 10 kilometrů. O několik kilometrů dál, mezi Brandýsem nad Labem a Lázněmi Toušeň, letos dojde k opravě polabské stezky. Zvlněná a popraskaná asfaltová stezka získá za 15 milionů zcela nový povrch.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
MaT 7. 8. 2024, 10:09
20
Za tenhle kus cyklostezky jsem moc rád, ono se sice asi zase najde pár škarohlídů, co budou nadávat na další kus vyasfaltované krajiny, ale některé ty úseky podél Labe jsou opravdu velmi nekomfortní. Já jezdím na horském kole, takže mi různé lesní, polní a šotolinové cesty nevadí, ale bohužel zrovna podél Labe znám docela dost úseků, kdy je cesta tvořena z velkých kamenů, často je to v rámci nějaké říční navigace, jde hlavně o to, aby to vydrželo případnou velkou vodu a asi jednou za nějaké to desetiletí, když se povodí rozhodne někde prohrábnout dno, tak tam možná jezdí nějaké bagry a nebo traktory... Ale i na horském kole po tom jet několik kilometrů je fakt za trest, to je horší než dlažba někde v centru Prahy...
A podle mě zrovna podél toho Labe by bylo fajn nějakou slušnou cyklostezku mít, může to mít význam nejenom dopravní pro lidi co tam bydlí, ale potkávám spoustu i zahraničních turistů na kolech, co prostě „jedou podél Labe“, často jako vícedenní trasa, naložená kola (a ne vždycky horská)... On i tenhle turistický ruch může prospět. Já to mám podél Labe na kole projeté skoro až od pramene po Drážďany. Od Hřenska už je to až po Mělník docela komfortní, pak ale právě jsou občas tyhle úseky, které jsou nic moc, až na výjimky jako třeba mezi Poděbrady a Nymburkem, kde je asfaltová cyklostezka (byť někde se jim to trochu zvedalo kvůli kořenům) dokonce po obou březích...
Bohužel podobný problém je s Vltavou, tam úsek od Řeže dolů po proudu je také nic moc a evidentně zájem jezdit podél Vltavy od Labe do Prahy také je. Spousta rekreujících Pražáků taky dojede jen do Klecan nebo do té Řeže a točí to zpátky, ale by si někteří z nich ty výlety mohli postupně prodlužovat a jezdit až do Kralup, Nelahozevsi, Veltrus, nebo až do Mělníka.
Kéž by se tedy dařilo takovouto cykloinfrastrukturu (ale ono to neslouží jen cyklistům, ono se tam pak vyrojí spousta venčičů kočárků, inlinistů, pěších, běžců...) podél hlavních toků dále vylepšovat a hlavně scelovat...
Martin 7. 8. 2024, 21:55
3
Nevíte, kdy se má reálně pokračovat tedy s dostavbou od Kozel směrem na Kostelec?
Zajímavé je, že k těm od Tuháně až ke Kozlům to již mělo být hotové asi před rokem a dál od nich směrem na Kostelec nad Labem je pořád práce nějak zastavena, přitom zrovna mezi Kozly a Kostelcem nad Labem se za mě jedná o jednu z nejhorších částí celé Labské cyklotrasy v ČR. V Kostelci se dokonce plánuje extra lávka, protože nyní se člověk musí dostat na druhou stranu přes docela frekventovanou silnicic.
Mickey 7. 8. 2024, 22:53
3
Díky za tenhle komentář, který by měl být součást každého vládního programového prohlášení nebo politického programu vyspělé politické strany. Ale dřív než za 30 let se toho uvědomění asi nedočkáme.
Vojta 9. 8. 2024, 21:55
1
Tento úsek byl opravdu mizerný, je moc dobře, že začali s ním. Směrem k Tuhani je to v pohodě oproti tomu, co bylo předtím tady. A do Kostelce se to dá objet buď po klidné silnici 3. třídy a kolem chatové osady k mostu přes Labe nebo se dá přejet Labe v Neratovicích a z Neratovic po zelené turistické, která je paradoxně v lepším stavu než mezinárodní cyklotrasa na druhém břehu. V hrozném stavu je dále cyklostezka Kostelec - Toušeň, kde kraj přislíbil opravu a nakonec z ní sešlo.
@Martin: U Kostelce ukazují mapy.cz uzavírku cyklotrasy do 30. 6. 2025 kvůli výstavbě cyklostezky.
Hary 14. 8. 2024, 18:02
2
Záhy po otevření jsem se na novou cyklostezku vydal na silničním kole, pěkné svezení, ovšem po pár kilometrech se asfalt střihem (typicky po česku) změnil v lesní pěšinu, místy rozbahněnou, která dále přechází v polňačku pokračující až do obce Tuhaň, kde ústí na místní komunaikaci. Ještě, že mám kvalitní pneu, které to vydrželo...
komentář