Nový kilometr Labské cyklostezky v Královéhradeckém kraji

Publikováno: 20. listopadu. 2024, 1 min. čtení
Úvodní foto: LabskáStezka.cz
Publikováno: 20. listopadu. 2024, 1 min. čtení
Úvodní foto: LabskáStezka.cz

Město Hostinné a obec Klášterská Lhota v Královéhradeckém kraji spojila nová stezka pro pěší a cyklisty. Je součástí Labské cyklotrasy.

Stezka o délce 1 kilometru má povrch z udusaného štěrku umožňuje bezpečný pohyb mezi městem a obcí mimo silnici. Je vhodná pro horská a trekingová kola, spíše nevhodná pro kola silniční.

Lidé na kole stezku mohli využívat již od poloviny roku 2024. Celkové výdaje na stezku byl zhruba milion korun, polovinu této částky obcí přispěl kraj.

Navazující cyklostezka ve městě Hostinné byla dokončena již v roce 2021.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Zdenek X 20. 11. 2024, 09:16
2
5

No, neni to pastva pro oci? Misto hladkeho asfaltu cesta s nepravidelnymi okraji prolinajicimi se s travou, kdyz jdete pesky, slysite vlastni kroky a nemate pocit chuze v byte po parketach ... . Sok samozrejme nastane, kdyz kliknete v clanku na starsi odkaz (cast dokoncena jiz v r.2001) a dostanete davku asfaltoveho koberce pekne v obrubnicich s nekolika nepostradatelnymi znackami). Ne, takto si osobne stezky pro rekreaci nepredstavuji.

Martin Šnobr 20. 11. 2024, 10:17

Zdeněk – pastva pro oči jistě, v tomhle případě je mlatový povrch asi správnou volbou. Faktem je, že se na něm jezdí hůř, není vhodný pro silniční kola a vyžaduje častější a nákladnější údržbu. Na stezky s vyšší frekvencí a zejména dopravním celoročním využitím je vhodný asfalt.

(píšu to jako někdo, kdo 6 let do školy dojížděl po mlatové stezce, která byla po deštích semletá, během roku plná děr a rýh, které nikdo nechtěl opravit a během podzimu a jara se na povrchu tvořilo blátíčko, které krásně zaneřádilo kolo:)

Plus často se jako „výhoda" mlatu uvádí že vsakuje, ve skutečnosti je ale vsakovací schopnost mlatu je téměř nulová – pokud nejde vyloženě o štěrkovou cestu.

Jan Fiala 20. 11. 2024, 12:47
6
1

Jako cykloturista, obtěžkaný brašnami se takovému povrchu vyhnu.
Při pravidelném dojíždění se takovému povrchu vyhnu.
Na krátkou vyjížďku za vybraného počasí je to pro místní pěkné.

Zdenek X 20. 11. 2024, 14:45

Martin: a jsme v nejakem rozporu? Povere o vsakovani neverim take (navic plocha je zanedbatelna) a jestlize ma stezka dopravni vyznam, necht je asfaltova. I ta vase, jestlize slouzi dopravne. Pouze je dobre si uvedomit, zdali skutecne dopravni bude (a pripadne priznat, ze nebude, ze bude slouzit i jinym pocetnym skupinam, a diskuzi o podobe vest ferove a jinak, treba to asfaltem skonci i tak) (pripadne provest analyzu jiz vybudovanych stezek a posoudit, zdali maji nyni maji takovy dopravni vyznam, ktery byl ocekavan behem planovani, a poucit se). Hostinne je docela typicke: vyasfaltovani cyklostezky v intravilanu, kde slouzi i jako chodnik (shodou okolnosti to tam znam), je logicke, ale pokracovani dal v tomto luxusnim (s obrubami) a neprirodnim rezimu mezi poli mi pridada podivne (a doslo to i realizatorum).

(Skoro denne jezdim na kole pres obec Chyne v Praze-zapad. Jako byvalemu bezci na dlouhych tratich je mi uplne lito tech bezcu (z Chyne), ktere potkavam casto behat na silnici a nebo na asfaltovem okruhu na poli zapadne od obce (ano, je to potom prast nebo uhod, jestli bezet po asfaltove "silnici" nebo "asfaltove ucelove komunikaci/polni ceste"). Tam to castecne vzniklo jako obsluzna komunikace k rozvodne stanici, ale neasfaltovy povrch zoufale chybi.)

Jan Fiala: to mate blbe (takove osobni preference, vzdyt je to bezna sotolina), nastesti, narozdil od chodcu/turistu, pejskaru, bezcu, ..., mate casto silnici jako velmi dobrou variantu.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat