Adam Scheinherr kritizuje čerpání financí na výstavbu cyklistické infrastruktury v Praze

Publikováno: 21. května. 2024
Aktualizováno: 24. května. 2024
Zdroj: Adam Scheinherr

Adam Scheinherr, předseda opoziční strany Praha sobě, kritizoval na sociálních sítích představená čísla výše investic do cyklistické dopravy v Praze. Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) na tiskové konferenci k letošní cyklistické sezóně v Praze deklaroval, že objem investičních prostředků zůstává stabilní.

.

Adam Scheinherr (Praha sobě) svou kritiku odůvodnil, že přidělené finanční prostředky se nedaří vyčerpat a reálně tak dochází k poklesu investic.

Když jsem se stal náměstkem, nepřebíral jsem žádné stavební povolení na větší cyklistické projekty. Odsouhlasit záměry, vyřídit všechna povolení a realizovat stavbu jakéhokoliv projektu není pochopitelně jednoduchý proces a ve chvíli, kdy člověk nemá na co navazovat, je to o to obtížnější (a delší). Jak je dobře vidět na grafu, který jsem zveřejnil, v minulém období jsme do cyklodopravy investovali asi 4x víc, než tomu bylo v minulosti. Náměstku Hřibovi jsem předával na konci mé funkce další 4 velké projekty, které měly stavební povolení nebo bylo těsně před získáním. Současná koalice je ale začala odkládat. Tento přístup ‚přestříháme pásky a nic víc‘ pak zbržďuje rozvoj Prahy nejvíce: další vedení Prahy (na rozdíl od toho současného) tak opět sedne k čistému stolu,“ doplnil ke své ilustraci na dotaz Městem na kole. Reakci náměstka Zdeňka Hřiba na kritiku se nám bohužel nepodařilo do vydání zprávy obdržet. Případně ji doplníme.

Zároveň jsme se Adama Scheinherra zeptali, jak vnímá, že ani za jeho vlády nad pražskou dopravou se nepodařilo vždy přidělené finance vyčerpat? Je tak jeho kritika oprávněná? „Vždy jsem na cykloinfrastrukturu dával do rozpočtu maximum financí, přestože jsem neočekával, že by se podařilo všechny peníze vyčerpat. Především jsem tím chtěl předejít situaci, kdy by se sice povedla vyřídit všechna majetková či stavební povolení, ale pak by odbor musel stavbu odkládat, dokud by mu nebyly přiděleny finance. Bylo pro mne prioritou peníze sehnat hned na začátku roku, zároveň jsem personálně nechal posílit oddělení přípravy cykloinfrastruktury, abychom toho zvládali každý rok více a více,“ vysvětlil svůj pohled pro Městem na kole.

Reálné čerpání financí na jednotlivé rozpočtové položky by mělo být ověřitelné v městském rozklikávacím veřejném rozpočtu v aplikaci CityVizor. V praxi se ale zdá, že údaje nejsou zcela přesné a nejsou aktualizovány, prezentovaná čísla tak nelze snadno ověřit.

Komentáře k článku

Ondra 21. 5. 2024, 18:11

No já nevím, zase tak zázračné to za Adama taky nebylo. Když kouknu na Bubenské nábřeží, nebo přerušenécyklopruhy v Libuši, zrušená cyklostezka na A2 v Podolí. Největší přínos vidím v karlínské lávce (smíšený provoz) a že zrušil cyklisto sesedni z kola u vyšehradského tunelu. Smetanovo nábřeží je zatím také polovičaté.

Kuba 21. 5. 2024, 19:40

Ondra: jeste podjezd Manesova mostu bych mu z nemale casti pripsal k dobru. A kolem Kbel a spol se toho afaik pohlo vic, i z magistratni kasy. Jinak to z pohledu cyklo opravdu nebylo nic moc. Trochu nadejne mi prijde, ze si to mozna zpetne uvedomuje, ze to chtelo vic a hlavne vic kvality, ne jen kvantitu pruhu.

komentář

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Prague 9: A new bike path along Granitova
News,

Prague 9: A new bike path along Granitova

23. června. 2024, 3min. čtení