Covid v evropských městech nakopl cyklistiku. Praha uvízla v době jeskynní

Publikováno: 30. října. 2020

Martin Fendrych komentuje na Aktuálně.cz pražskou situaci ohledně podpory cyklistické dopravy a budování infrastruktury v porovnání se zahraničními městy:

Chytré vlády a chytrá vedení měst investují do životu (nejen životnímu prostředí) přátelské mobility. U nás vidíte pouhé zlomky, náznaky, jež k chytré dopravě míří. Zaostáváme.

O. K. a ve vnitřní Praze? V centru a jeho okolí, kam dojíždějí i v době koronaviru mraky lidí? Nemění se prakticky nic. Jezdím denně, vidím, jak s podzimem mizí i to dost neslavné značení pochybných (nebezpečně úzkých) cyklopruhů. Jedu kolem Hradu nahoru a chápu, že řidiči místy prostě cyklopruh nemohou vidět, sám ho na kole sotva rozeznám.

Cyklopruh „kolem Hradu“ – Mariánské hradby

Celý článek najdete zde.

Komentáře k článku8

Pavel Masek 30. 10. 2020, 12:20

Moc hezky to napsal.

tik 30. 10. 2020, 22:34

Jasny, pratelska cyklistika:
https://twitter.com/pan_klobouk/status/1322259953244114945

Jiří Kadlec 30. 10. 2020, 23:32

Zrovna ten cyklopruh kolem hradu je podle mě na pražské poměry celkem zdařilý, jezdím tudy každý den do práce. A pozoruji, že na této trase za poslední rok cyklistů přibylo. I když lepší barevné zvýraznění (do červena) by neškodilo.

újezďák 31. 10. 2020, 21:17

Pan Fendrych to popsal pěkně, dal spoustu detailů ba i jméno starostky Paříže přidal ale jedna věc mi vadí, úporně se vyhnul tomu aby napsal kdo vlastně v Praze vládne a a otevřeně přiznal , že koalice, tedy Piráti , Praha sobě a Topka zatím nic nadstandartního nepředvedla ...

Adam Scheinherr 01. 11. 2020, 14:17

V Praze je toho též realizováno spousty. Nejen, že jsme poprvé v historii dali dotaci městským částem ve výši 200 mil. Kč na cykloopatření, ale též jsem v podstate realizovali komplet vse v minulosti politicky zatrhnute: Evropska, Modranska, Rasinovo nabrezi, Kartouzska atd. Prechody pro chodce v Jecne, na Vltavske, Karlove namesti... BUS pruhy v Kamycke, Prosecke, Modranske... nektere z techto projektu byly treba i 10-15 let zazdivany.

Martin Šnobr 01. 11. 2020, 15:02

@Adam Scheinherr – ano, jsme si toho vědomi, tady jsme jen sdíleli článek z Aktuálně.cz. Prospěšných realizací je skutečně spousta, píšeme o nich – včetně té dotace MČ. Pohlo se spoustu věcí, které dříve stály. A určitě to ještě jednou shrnu v článku o nových cykloopatřeních roku 2020.

Tonda 02. 11. 2020, 13:36

@Adam Scheinherr - v magistrátní cyklomapě http://app.iprpraha.cz/apl/app/mapa-online/?service[]=21 je spousta doporučených tras po chodníku, ty však nejsou legalizované. Co brání legalizaci těchto tras, např. chodník podél Vysočanské mezi Lovosickou a Ďáblickou (v OSM je část označena jako Střelničná)

Marek 03. 11. 2020, 18:34

@Tonda: legalizace se připravuje, ale záleží na DOSSech.

Jinak článek je za mě opravdu hodně neférový a s klapkami na očích. Určitě by se za vlády ANO pan Fendrych dočkal toho pravého rozvoje jak v Paříži. Nereflektuje složitou situaci MHMP vůči silným MČ, nezávislost státní správy, sentiment veřejnosti k parkování, prostě nic.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Návod: Nebojte se sjet z chodníku
Začínáme,

Návod: Nebojte se sjet z chodníku

13. dubna. 2021, 6min. čtení
Otevřený dopis: apel na 1,5 metru
Blogy,

Otevřený dopis: apel na 1,5 metru10

12. dubna. 2021, 6min. čtení