Cyklisté protestovali proti omezení průjezdu pěšími zónami – tentokrát vleže

Publikováno: 12. prosince. 2017
Zdroj: vlastní zpráva

Čtyřicet cyklistů zůstalo ležet na zemi po pondělní cyklovyjížďce v Křižovnické ulici u Karlova mostu. Originálním způsobem tak vyjádřili nesouhlas s plánem Prahy 1 časově omezit jízdní kola v centru a odklonit cyklisty na nebezpečné úseky. O happeningu informovala řada pražských médií.

Dnes ještě zasedá zastupitelstvo Prahy 1 a tématu se bude věnovat od 16 hodin dopravní výbor magistrátu.

O dění budeme podrobněji informovat detailním článkem.

Ležící cyklisté. Foto Tomáš Cach

Fotoalbum Aktuálně.cz

 

Komentáře k článku

újezďák 12. 12. 2017, 12:01

Dávám sem, pro její absolutní výstižnost, myšlenku kolegyně, cyklistky z diskuse na kole.cz

Tak dlouho bojovali za zákazy a omezení jiných uživatel dopravní sítě města, až se dočkali vlastního omezení. Teď budou jen těžko hledat podporu svých požadavků u těch, které léta blokovali a omezovali při svých spanilých jízdách městem. Tak to chodí. Tak svět funguje.
Navíc pěší zóna je PĚŠÍ. To je bez diskuse.
A hodit se o zem i s kolem, a to pod cedulí "Neblokujeme dopravu! Jsme doprava!" je...ehm...jaksi...způsob malého hloupého rozmazleného fakana:-))

a dodám mou reakci na její příspěvek diskusi

Vtipné na tom je, dle fotografie,že zablokovali zrovna úsek, který je aktivisty dlouhodobě kritizován a označován jako cyklisticky nepřívětivé místo.

:)

josuk 12. 12. 2017, 13:11

bouřlivé debaty se vedly a vedou... ovšem pokud se stav věcí, když ne k lepšímu, nezmění zásadně ani k horšímu - jako třeba nyní Nuselské údolí a jeho zastávky po rekonstrukci - klidně budu tichým optimistou - sláva památkovým rezervacím a zónám!! ;-)

Jenda 12. 12. 2017, 13:51

„Navíc pěší zóna je PĚŠÍ. To je bez diskuse.“

Fun fact: vjezd tramvají do té PĚŠÍ zóny zůstane povolen. Nejspíš jsou třicetitunová neovladatelná monstra bezpečnější než cyklisté.

Vratislav Filler 12. 12. 2017, 14:01

újezďák: To je ovšem naprosté nepochopení a převracení skutečnosti k apriornímu postoji, že cyklisti se mají nechat tiše smrdět, hlavně nechtít nic zlepšovat, protože kdo umí, ten si poradí, a kdo neumí, ten si to nezaslouží. To je postoj na blití. Kolo je skvělá věc, na kterém může po městě jezdit skoro každý - když se ty podmínky zlepší.

Vratislav Filler 12. 12. 2017, 14:02

Hlavně MFD označila minutový protest upozorňující na nebezpečnost toho místa za "blokádu", což je naprostý bulšit.

Vratislav Filler 12. 12. 2017, 14:03

Jednalo se o nahlášené shromáždění, tedy o výkon práva, za které lidi v roce 1989 cinkali klíčema.

újezďák 12. 12. 2017, 14:52

tak nebyla to jen MF, napsalo to několik českých deníků a internetových portálů a je to prostě doklad toho, jak jsme my cyklisté vnímáni a nebojím se říci,v tom s Lannou souhlasím, i díky některým cykloakcím....

Jenda , že by to bylo tím, že tramvaj má jakési pevné dráhy, svou kolej ? Nekličkuje jako cyklisté ?
A mohu se zeptat je ta zmínka o tramvajích nějakým vyjádřením budoucího stavu na cyklisty prosazované trvalého zklidnění Smetanova nábřeží ? Tedy že tramvajím MHD tam nakonec taky fuj, jako autům , ať si to objedou?????

újezďák 12. 12. 2017, 15:02

A co si osobně pamatuji i v roce 1988 , koukal jsem, že jste měli v koridoru tramvajové trati povolených 5 minut :)

Jenda 12. 12. 2017, 15:25

> Jenda , že by to bylo tím, že tramvaj má jakési pevné dráhy, svou kolej ?

V tom případě by měl být povolený průjezd cyklistů v dráze tramvaje, že?

> A mohu se zeptat je ta zmínka o tramvajích nějakým vyjádřením budoucího stavu na cyklisty prosazované trvalého zklidnění Smetanova nábřeží ?

Myslím, že jsem cyklista, ale nevšiml jsem si, že bych prosazoval nějaké trvalé zklidnění čehokoli. Dokonce naopak, jsem ostře proti návrhu Auto*matu na zavření děravých domů v centru. Dále nechápu, jestli mě považuješ za nějakého mluvčího „cyklistů“ nebo co to má jako znamenat.

// nešlo by nastavit jméno komentujícího jako CSS třídu prvku s komentářem? mohl bych pak některých uživatelům dát display:none a nebyl bych tak obtěžován jejich podivnými psychovýplody o elektrokolech, cykloteroristech a tak

vlákno 12. 12. 2017, 15:39

P1 je naprostá tragédie. Zábavní park pro turisty s pěšími zónami a ten zbytek ulice, kde je jedinou snahou nacpat co nejvíc aut. Parkuje se na přechodech, zákazech zastavení, chodnících, stejná místa každý den po celý rok. MP to vůbec nezvládá ani po přechodu na nový systém ZPS, nezměnilo se vizuelně nic, a radnice se snaží ještě přidat do centra stovky parkovacích míst. Byl jsem na podzim v Krakově a bylo mi smutno, v celém historickém jádru mají opravené ulice, hladkou dlažbu a cykloobousměrky, parkování přiměřeně. Taky je to do určité míry turistický skanzen, ale o poznání kultivovanější.

MM 12. 12. 2017, 16:01

Problém je intenzita turistického ruchu, která je v centru Prahy prostě opravdu enormní. Osobně si myslím, že ty davy se čistě dopravně nějak kultivovat nedají.

Parkovací místa v centru se přidávají, ale na ulicích jen zcela minimálně. IPR na to dělal nějaký průzkum a snad za 20 let přibylo na ulicích v celé pam. rezervaci jen asi 450 fleků, což je ... pokud si to dobře pamatuji ... necelých 5%. Navíc s tím, že přibyly spíš na okrajích, v samotném centru PPR místa na ulicích ubyla.

Jinak mne na té ležící fotce pobavil ten "mesoš", protože ač nějaké striktní dodržování předpisů ze strany cyklistů nijak zvlášť neřeším ... pokud mi nejde vyloženě o zdraví nebo čistý TR ... tak zrovna oni ve valné míře jezdí fakt jak dobytek a kašlou úplně na všechno.

Jinak mne tato akce nijak neomezila a tím samozřejmě ani nevadila, ale fakt si myslím, že drtivou většinou veřejnosti bude brána jako exhibice pár pošuků (nebrat opravdu nějak osobně) a jejím výsledkem bude, že účastníky v budoucnu nebude brát vážně už lautr nikdo. I kdybych se ztotožnil s myšlenkou samotnou, tak forma její prezentace mi prostě přijde velmi kontraproduktivní. Ale je to samozřejmě váš boj, napsal jsem čistě jen svůj názor.

újezďák 12. 12. 2017, 16:02

Vlákno, vždyť říkám, že s tou asanací starého Mostu měl bolševnik vlastně pravdu, dneska by to byla samá pěší zona a plno turistů :) Na druhou stranu třeba právě ZPS mohou významně přispět k vytlačení zbytků normálního občanstva a služeb z dalších částí Prahy a vytvoření návazných zábavně ubytovacích zon na jednu noc... inu moderní technologie, spása pro města trochu jinak. Už jsem dokonce slyšel, že se pokroková šéfka magistrátu nechala slyšet:), že na nové lávce v Troji bude určitě nejenom wifi, ale i hotpoint, pumpička, základní nářadíčko a dokonce i zdířky na dobití " čehokoliv"

Brahma 12. 12. 2017, 19:40

Já si myslím, že ten protest určitě smysl měl a že je naprosto nutné o sobě dávat vědět. Bez toho nás přirozeně autofilní radnice zametou. Automat za ty roky existence udělal pro cyklisty velikou práci a je hloupost to napadat, když se zrovna nedaří. Žádnou jinou obecně zastupující organizací cyklisté v Praze nemají a je tedy velice vhodné jí v nesnázích nezatracovat.

újezďák 12. 12. 2017, 20:53

Jenda : za CSS třídu jsem klíči nezvonil a nikdo tě rozhodně nenutí číst co nechceš. My jsme tomu ostatně, za našich časů mladosti, říkáváli prostě a neskrytě CENZURA. Na druhou stranu, CSS třída je zřejmě pro některé lidi slušnou šancí se uzavřít ve svém psycho rybníčku, když už tedy máš takovou metodu diskuse. Takže se ti za to u správců Prahou na kole taky přimlouvám. Mládež je třeba chránit před krutou realitou :)

Ps cykloterorismus ? Pán se učil umění diskuse u Ovčáčka nebo rovnou u jeho mistra ?

David 12. 12. 2017, 22:06

Je ale zajímavé sledovat ty převládající názory v diskusích pod články, např. na IDnes. https://zpravy.idnes.cz/cykliste-protest-zakaz-kol-v-centru-prahy-elektrokolobezky-prn-/domaci.aspx?c=A171211_201723_domaci_ekl

Je zajímavé, jak dost lidí ani nemá povědomí, že cyklisté v pěších zónách (zatím) jezdí legálně a legální a ohlášenou akci přirovnávají k nelegální blokádě okruhu taxikáři. V prvém případě se zdržela doprava - několik desítek aut - cca. na 2 minuty. V druhém případě bylo několik hodin blokováno několik desítek tisíc řidičů. Terorista jako terorista, že :)

Jenda 12. 12. 2017, 22:38

Opět mimo :-(, když se rozhodnu na svém počítači nezobrazovat zprávy nějakého uživatele, tak to přece není cenzura.

Vratislav Filler 12. 12. 2017, 23:44

Újezďáku, nesnížím se k přímé nadávce, ale v těchhle komentářích se chováš stejně jako radní Prahy 1 Richard Bureš. Z toho co píšeš, je vidět, že o tom, jak funguje shromažďovací právo, víš kulový, evidentně stejně jako 90% národa, který se na nějaký protest ve veřejném prostoru nezmůže. Akce ve veřejném prostoru se nahlašují, nepovolují. Délku shromáždění jsme nahlásili na pět minut, protože jsme nechtěli nikoho zdržet.

A je to směšné odmítat protesty jen proto, že je část společnosti zvyklá řešit věci u piva a Facebooku nepovažuje za legitimní součást řešení věcí veřejných.

Kromě toho tihle všichni hejtři by se podělali, kdyby někdo udělal skutečnou blokádu s cílem dopravu co nejvíc rozsekat, ale ono to stejně není potřeba, na kolaps stačí Burešové a spol., co cpou do centra auta pod tlakem a krmí národ pohádkami o tom, že až budou okruhy, bude hej, protože všechna auta budou jezdit po nich, a už z nich do těch normálních ulic nesjedou.

Vratislav Filler 12. 12. 2017, 23:49

Kromě toho, dneska ve čtyři bylo centrum dopravně na maděru a žádnou cyklojízdu k tomu nepotřebovalo. Ale tyhle diskuse se vedly tisíckrát a se stejným výsledkem, že jsou všichni chytrý jak rádio a současně podělaný až a ušima z toho, že by se snahou o zlepšení podmínek pro dopravní cyklistiku o něco zhoršila tichá tolerance jejich hobby. Přitom příčiny špatného vztahu motoristů a cyklistů jsou někde docela jinde, zejména v tom, že erár pro cyklisty i přes slavné proklamace v reálu neumí udělat to, co je potřeba - všechno ostatní je reakce.

MM 13. 12. 2017, 09:32

VF ... " ... evidentně stejně jako 90% národa, který se na nějaký protest ve veřejném prostoru nezmůže." .... možná by stálo za to se zamyslet, zda je opravdu trápí něco, za by jim stálo se na ten váš protest zmoci. A zda právě takovou formu považují z hlediska dosažení cíle za optimální.

Tyhle radikální soudy o druhých jsou jednak hloupé, jednak nas..rou celkem spolehlivě i ty, kteří by vám v mnoha směrech byli ochotni naslouchat a akceptovat nějaký kompromis.

Ale je to váš boj, samozřejmě. Navíc pokud to napíšete tady, kde to čte pár lidí, a většina z nich jsou "skalní", tak se zase tolik neděje.

MM 13. 12. 2017, 09:34

A čistě technická ... vy tu jedete pořád na letní čas:-)? Protože mně hodinky právě teď ukazují 9:34 :-))).

David 13. 12. 2017, 09:44

MM: Ad. letní čas - to je v pohodě. Tady jsou přece všecí sluníčkáři. Nevšiml jste si z té diskuse? :) Navíc v zimě jezdí na kole jen blázni, ne? :)

MM 13. 12. 2017, 11:40

https://unicam.camea.cz/Discoverer/BikeCounter/index ... https://www.ozdravotnictvi.cz/zpravodajstvi/tretina-obyvatel-cr-se-lecila-s-dusevni-nemoci/

Mi to prostě nedalo:-)))

David 13. 12. 2017, 12:22

MM: Je to jasný. Lidi tady (ještě) málo hulej... :o)

Václav Římal 13. 12. 2017, 12:46

MM: Zdá se mi něco v nepořádku s počtem detekcí cyklistů na Císařském ostrově, který neklesá ani po zřícení lávky. To tam jezdí tolik čumilů, nebo to detekuje náklaďáky stavby ÚČOV?

josuk 13. 12. 2017, 12:58

abych plynule navázal.. že dnes je největší detekce cyklistů na Císařském ostrově, který po události s lávkou suchou nohou nikam nevede je opravdu trochu zvláštní.. ;-)
K duševním nemocem: že v ČR mají skoro všichni aspoň nějaké pojištění a léčí se tudíž...je přece dobře! (ti, co se léčí nedobrovolně to mají to dokonce zcela bez poplatků..;-))

a k těm drobných i větším invektivám - zdejší diskuzi a její účastníky chápe Pán Bůh, ale jistě i každý průměrný demokrat! ;-)

MM 13. 12. 2017, 14:07

To Císařský ostrov .... čím to je nevím, ale není to žádný nárazový úlet jako byl kdysi ten Chodov, i když je pravda, že podle umístění sčítače na mapě, který je už za mostem přes plavební kanál, mne už taky napadlo, zda sčítač neblbne. Prvních pár dní jsem si říkal, že to jednak třeba neví ... že lávka lehla ... nebo že se prostě lidé jezdí podívat. Jediné co mne ještě napadlo, jestli to nemohou dělat místní kobyly, kterých je tam požehnaně. Nebo nějaká doprava k NVL čističky. Ale nevím úplně přesně kde sčítač je a na jakém principu ty detekce provádí.

Na druhou stranu mi čistě "baj voko" ten pokles přijde podobný jako třeba v Podolí na nábřeží.

Rostislav Adam 13. 12. 2017, 17:26

Tak kdyby tady nebyl tlak, tak Lomecký už dávno vyhodí všechny cyklisty z města, stejně jako ostatní jeho kolegové na radnicích. Bohužel lidi jako Lomecký nejsou ochotni dělat ani dostatečná řešení.
Názory nějakého velmi aktivního uživatele pseudocyklistického webu www.nakole.cz jsou dneska naprosto irrelevantní.

Vratislav Filler 14. 12. 2017, 12:22

MM? Sčítač je na severní rampě mostu přes kanál, detekce je formou magnetické smyčky. Smlouva na sčítače ale už skončila, firma je na gentlemanskou dohodu nechává běžet do realizace nové soutěže, ale už asi nic neopravuje.

MM 14. 12. 2017, 14:53

VF .. díky za info, ale jak jsem psal, je spíš otázkou co vše krom cyklistů detekuje. Protože když se na ty křivky/čísla podívám, tak mi přijde, že je detekována nějaká reálná doprava/pohyb, ale kolik z ní jsou kola je samozřejmě otázka. Třeba dnes ... jeden pohyb okolo jedné a jen jedním směrem, mezi 5 a 6 tři, a taky jedním směrem, a i dál je to takové reálné. Rozhodně to nevypadá, že se ten klumpr úplně pomátl.

Vratislav Filler 14. 12. 2017, 17:01

MM: Teď nemám čas to analyzovat, dlouhodobý vývoj lze vysledovat z přehledných grafů zde: http://scitace.prahounakole.cz/
Co dalšího to detekuje, těžko říct, kdysi dávno nám vysvětlovali, že berou vozidla od 8 km/h, aby nebrali kočárky.

MM 15. 12. 2017, 09:11

VF .. díky za snahu, bez nějakého sarkasmu, byť na mne je to trochu divoký. I když já obecně grafy nerad a preferuji čísla/tabulky. Nicméně že mi graf ukazuje údaje třeba za pátek 29. června 2018 mne docela překvapilo:-))).

Se mi vybavilo .... o zemi, kde zítra již znamená včera:-).

komentář

Líbil se Vám článek? Chcete v Česku lepší podmínky pro cyklodopravu?
Podpořte nás, stačí i 100 korun. 💙🚲

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat