I když je, vzhledem k různým poměrům přepravních výkonů, nemožné přesně vyčíslit poměr nehodovosti v jednosměrných úsecích komunikací na celkovém počtu evidovaných nehod, je z dostupných údajů zřejmé, že cykloobousměrky nejsou rizikovým prvkem z pohledu celkové nehodovosti a nejsou ani rizikovým místem pro cyklisty v protisměru.
… To uvádí zpráva na webu ČistouStopouPrahou, která přináší analýzu nehod cyklistů v cykloobousměrkách (tedy jednosměrných komunikací pro auta, kudy smí cyklisté při dostatečné bezpečnosti projet oběma směry) a jednosměrkách. Článek přináší i žebříček městských částí podle počtů cykloobousměrek a ukazuje, že taková opatření chybí na většině území hlavního města.
Odkaz je zde.
Čtěte dál k tomuto tématu:
David 2. 7. 2020, 12:59
Tak proč cykloobusměrky ještě všude nejsou :)
Dotaz k redakci: Odkud je uvedená mapa jednosměrek/cykloobousměrek? Dá se někde stáhnout v lepší kvalitě?
Děkuji
Vratislav Filler 3. 7. 2020, 09:10
David: Nejsem autor mapy, ale takováhle mapa se dá relativně snadno vygenerovat v Overpass turbo v OpenStreetMap
https://overpass-turbo.eu/ . Kdysi jsem to i uměl.. :-)
Pavel Mašek 18. 7. 2020, 21:41
@ David
- Nejsou, protože jsou nebezpečné. Data v ČR (jak dokazuje teď uzavření MS kraje celého) pro lidi námi volené nic neznamená a věří jen automotolobbystům jako jsou experti na dopravu z PČR, Besipu a ideálně nejvíc si věří sami v radách MČ.
komentář