Jedním z cílů Národního plánu obnovy měla být také podpora nákladních elektrokol. Ministerstvo průmyslu a obchodu od ní ale ustoupilo a chce původně plánovaných padesát milionů přesunout na dotace pro elektroauta. Není ale jasné, zda bude přesun financí možný. Ministerstvo si přitom ve spolupráci s Prahou ověřilo, že o podporu tzv. cargo kol by mezi podnikateli byl zájem.
Celý článek na Deníku N zde.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Zdenek X 26. 8. 2024, 08:42
1
Ministerstvo prumyslu zrejme soudi, ze Ceskou republiku trapi nedostatky v logistice/doprave, a proto 50 milionu chce za kazdou cenu narvat do podpory nejakeho dopravniho prostredku. Ano, zoufale, k tomu vede ticha podpora dotacniho systemu, kdy kazdy doufa, ze priste se "stěstí" usmeje na nej. Potlesk dotacim na e-cargo kola se mavnutim proutku zmeni v pláč (predevsim mezi nekterymi mistnimi, kteri byli tak nadseni).
Vratislav Filler 26. 8. 2024, 09:29
6
Paradox je, že Slováci za tyhle peníze, určené k udržitelnému rozvoji, staví cyklostezky - což se u nás škrtlo hned v úvodní fázi. No, jsem zvědav, jak to Česku projde, ale asi jo, takže budeme spokojení, jak jsme tu zlou EU zase obes.ali.
Kuba 27. 8. 2024, 17:24
3
Zcela dle očekávání.
I když jak správně podotýká Vratislav Filler, hlavní průšvih u Národního plánu obnovy nastal daleko dřív, když se do něj v ČR narozdíl od mnoha rozumnějších zemí nedostala cykloinfrastruktura. Že to nakonec nebude na cyklodopravu ani symbolickou podporou cargo kol je už jen příslovečný "adding insult to the injury".
komentář