Otevření lávky mezi Holešovicemi a Karlínem v Praze bude mít zpoždění

Publikováno: 06. března. 2023
Aktualizováno: 07. března. 2023
Zdroj: ČTK

Otevření Štvanické lávky mezi pražskými Holešovicemi a Karlínem bude mít zpoždění. Důvodem jsou složitější geologické podmínky v plavebním kanále, než se čekalo. Lávka bude zprovozněna v první polovině letošního roku. Přesný termín stanoví technický dozor stavby, sdělil ČTK primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti). Původně plánovalo město lávku otevřít letos v únoru či březnu. Stavba lávky začala loni v lednu a pěším a cyklistům usnadní cestu na ostrov Štvanice a propojí městské části. Spojení do dokončení lávky zajistí přívoz, jehož provoz bude po každoroční zimní přestávce obnoven na konci března.

„Prodlevu využijeme k tomu, aby bylo dokončeno i související okolí lávky ve stejnou chvíli. Tedy aby se krátce po jejím otevření něco v okolí opět nerozkopalo. Do doby otevření se tedy ještě provedou úpravy napojení na obou stranách a dodělávat se také budou terénní úpravy špičky prostoru na Štvanici,“ uvedl Hřib.

Stavba nabrala zpoždění hlavně kvůli problému při založení pilířů v plavebním kanále s ohledem na složité geologické podloží. Podle Českého rozhlasu za zpoždění může také počasí, protože jednotlivé betonové kusy, z kterých je lávka složena, musí dělníci lepit při určitých teplotách. Zda bude město od stavební firmy chtít nějaké sankce za zpoždění, není jasné a situaci musí nejprve vyhodnotit. „Možnost uplatnění sankcí bude vyhodnocena technickým dozorem stavby,“ dodal Hřib.

Přemostění usnadní pěším a cyklistům cestu na ostrov Štvanice a bude dalším propojením mezi městskými částmi. Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.

Lidé se mohou pěšky z Karlína do Holešovic dostat nyní pouze přes frekventovaný Hlávkův most nebo oklikou přes Rohanský ostrov a Libeňský most. Na Štvanici se pak dostanou pouze z Hlávkova mostu či přívozem. Lávka bude i spojnicí pro cyklisty, protože propojí nadřazené cyklotrasy A1 a A2 vedoucí po obou březích Vltavy.

Komentáře k článku

MaT 6. 3. 2023, 23:59

No jo, tak jestli to chtěli otevírat v únoru, tak to je vidět, že to už asi tak docela nestíhají. Ale jestli byl problém už při zakládání pilotů, tak to už asi bylo zřejmé někdy dříve, že se tenhle termín asi nestihne, se divím, že to oznamují až teď.

Na lávku se docela těším, snad se po ní pojede příjemněji, než po Hlávkově mostě, po kterém jezdím i celkem často - byť pro jednu z mých už tak ne úplně nejkratších tras do práce (z Vinohrad na Bulhara, Hlávkův most, vystoupat přes Letnou, pak na Pohořelec a pak kolem Ladronky do Motola) to bude znamenat ještě další závlek...

Asi ještě víc by bylo fajn, kdybych na té Holešovické straně k tomu abych se na ní dostal nemusel překonávat Vltavskou... Prý snad nějaká možnost dostat se pod Bubenským kolejištěm se rýsuje také docela brzy, někde jsem snad před časem četl, že by to také mohlo být letos, tak kdo ví, třeba to nakonec bude současně s tou lávkou.

A tedy mezi námi na Karlínské straně se dostat z A2 do Karlína a nějak překonat ulici Rohanské nábřeží také není úplně komfortní, resp. je to docela na dlouho, to skoro sjetí z toho Hlávkova mostu a projetí do Petrské čtvrti je takové trochu méně kolizní s automobilovou dopravou, byť tam je zase třeba víc dlažby...

Jiří Motýl 7. 3. 2023, 00:12

MaT: Psali jsme zde: https://mestemnakole.cz/2023/01/praha-7-na-podzim-vznikne-cyklisticka-a-pesi-propojka-holesovic-a-letne/

Jan Fiala 7. 3. 2023, 07:22
3
3

Aby to nebylo jako s Vítkovským tunelem, nebo podjezdem Mánesova mostu. Hotové neznamená přístupné.
"Prodlevu využijeme k tomu, aby bylo dokončeno i související okolí lávky ve stejnou chvíli" - to už dává tušit, co se stane.
A až z toho betonového koryta začnou lítat děti na odrážedlech pod tramvaj na Bubenském nábřeží, tak tam vyrostou šikany, jako na lávce pod Radotínským mostem, čímž se znemožní průjezd cargo kolům.

komentář

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat