Praha 2 chystá zónu 30 mezi Hlavním nádražím a Jiřího z Poděbrad

Publikováno: 13. prosince. 2024

Na úřední desce visí návrh zóny 30 na území Prahy 2. Na ulicích severně od Vinohradské ulice při Riegrových sadech zavádí plošně rychlost 30. V rámci tohoto opatření Praha 2 plánuje vyznačit cykloobousměrku ve Španělské a Kunětické ulici, které má ve vlastním cyklogenerelu. V ostatních ulicích s cykloobousměrkami nepočítá.

Opatření včetně podrobné dokumentace najdete na úřední desce Prahy 2, vyfiltrujete si Odbor dopravy a najdete „OD_návrh OOP-stanovení místní úpravy provozu: TEMPO 30 – NORD„. Soubor najdete také přímo u nás: zde.

Všichni dotčení občané nyní mají šanci k opatření podat vlastní připomínky. Ať už osobně, či např. datovou schránkou. A to do 10.1.2025.

Komentáře k článku

Clovek 13. 12. 2024, 13:05
11

Heh tak to mi lhali. Psal jsem na ne pres zmente.to a v odpovedi mi tvrdili, ze CO bude i Manesova a Polska. Poslu jim na to vyjadreni, a snad nebudu sam. Manesova a Polska jsou asi nejlepsi alternativy Vinohradske, ktera pro cyklisty pravdepobne nikdy nebude prilis privetiva

MaT 13. 12. 2024, 15:19

Tak přívětivost Vinohradské... Pro mě je tedy pořád pohodlnější jet po Vinohradské, než třeba ten kousek Na Smetance do Polské. Je tam nějaká nic moc dlažba...

Ale jinak jo, mít možnost jet nějak souvisle i vedlejšími ulicemi by byla fajn, aktuálně je to speciálně na Praze 2 fakt za trest.

jkjk 13. 12. 2024, 15:56
11
0

30ka je fajn (mohla by být klidně plošně na celé Praze 1 i 2), ale ty chybějící cykloobousměrky, to je prostě zase debakl. Z odůvodnění OOP:
"S výjimkou komunikací Španělská a Kunětická (vazba na Generel cyklistické dopravy) se poté navrhovatel neztotožnil ani se selektivním vytýčením cykloobousměrek na komunikacích, kde je disponibilní šířka větší, nebo intenzita pohybu vozidel nižší než 100 vozidel za hodinu. Navrhovatel má obavu, že by tímto vnesl nejednoznačnou informaci mezi účastníky provozu na pozemních
komunikacích a tito by byli vysoce zatížení zkoumání informace, kde jet mohou a kde nikoliv, což by snížilo jejich vnímání všech ostatních aspektů silničního provozu a vedlo k ohrožení bezpečnosti. "
Přeloženo do lidské řeči "Obousměrky nebudou, protože si myslíme, že chudák automobilista už by nebyl schopen další značky přečíst." No to je tedy argument jak noha.

Clovek 13. 12. 2024, 16:07

Dopňuji co jsem na P2 datovkou poslal, jestli někoho toto území zajímá tolik jako mě, budu rád, když jim tam taky něco přiloží. Kdyby nejaky expert eg Vratislav Filler okomentoval co vice mohu udelat, rad se do toho pustim.

Dobrý den,
Rád bych vyjádřil své připomínky ke zřízení zony 30 v oblasti ohraničené místními komunikacemi Italská,
Kunětická, Španělská, Vinohradská, nám. Jiřího
z Poděbrad, Slavíkova, Vozová, Chopinova a Polská
Vyjadřuji se z pohledu obyvatele blízkého domu na P3 (ulice Lucemburská) pohybujícího se často na
kole nebo v autě po ulici Vinohradská.
Nesouhlasím s nezřízením cyklouobousměrek v především v ulicích Polská, Na Smetance a Mánesova,
a to z následujících důvodů:
- Směrodatná síla provozu někde jen lehce přesahuje hraničních 100 vozidel. Byla měřena v říjnu, kdy je
aut kvůli počasí více (a cyklistů naopak méně). Pro cykloopatření je nejlogičtější měřit průjezdy v létě
- Nebyl vzat v potaz fakt, že po celé délce ulic existuje množství rabátek a výjezdů, které znemožňují
parkování a vytváří bezpečná místa pro vyhnutí se cyklisty a automobilu
- Nebyl vzat v potaz fakt, že ulice Mánesova, Polská a na Smetance leží v ose páteřní cyklotrasy A24.
Rozmělnění cyklistů na tři proudy (Mánesova, Polská, Vinohradská) by umožnilo bezpečnou jízdu po této
cyklotrase. Průjezd ulicí Vinohradská není pro cyklisty vůbec bezpečný, a zároveň cyklisté na
Vinohradské zdržují jiné typy dopravy
- Nebyla zkoumána možnost zprůjezdnit pro cyklisty Mánesovu pouze v jednom směru (nahoru, z
centra) a Polskou ve druhém. Popřípadě alespoň málo vytíženou Polskou ve směru dolů, do centra. Toto
by mohlo být kompromisní řešení, které by reálně pomohlo cyklistům projíždějícím tímto uzemím, a
místním ve vykličkování z tohoto území - alespoň ulice Polská
- Nesouhlasím s předpokladem, že by zprůjezdnění ulice Chopinova přineslo více škody než užitku. Ulice
by mohla sloužit pro příjezd cyklistů do Riegerových sadů ve směru od Vinohrad. V Reigerových sadech
se pohybují rekreační cyklisté, často děti, pro které by toto znamenalo větší bezpečí. Nemuseli by
přijíždět po rušné ulici Slavíkova. Dále by průjezdná Chopinova ve směru na Vinohrady umožnila přímý
průjezd od VŠE na východní Vinohrady a Vršovice.

Clovek 13. 12. 2024, 16:11

MaT: Ano prujezdna Vinohradska by byla lepsi, ale to imo v tomhle useku nikdy nebude. Doufal jsem v prujezdnou osu Vaclavak-Manesova-JZP po reko-Lucemburska-Vinohradska (v tomhle useku je OK)-Izraelska-Nad Vodovodem. Celkem snadno by vznikla trasa ve z uplneho centra az ven z Prahy, kam bych se nebal vjet s ditetem na sedacce.

Lukáš 19. 12. 2024, 11:13
1
1

Cyklobousměrku rozhodně do Mánesovy! Dává větší smysl než Polská i kvůli tomu dlážděnému kusu Polské, který tu někdo zmiňoval - ale hlavně je to přece z Vinohradské (na kterou se beztak musí na přejezdu magistrály) menší zajížďka. Vůbec bych neváhal. A je to důležité.

David 19. 12. 2024, 14:34

Lukáš:
Tak napište připomínku. Ať se s tím silniční správní úřad vypořádá. On to zjevně vidí jinak.

komentář

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat