Středočeský kraj schválil záměry 104 km nových cyklostezek

Publikováno: 09. listopadu. 2020
Aktualizováno: 10. listopadu. 2020

Dvacet projektových záměrů na vybudování či prodloužení stávajících cyklostezek o celkové délce 104 kilometrů projednala Rada Středočeského kraj a zároveň schválila jejich zařazení do zásobníku akcí pro leta 2021-2027 spolufinancovaných z programu Integrovaného regionálního operačního programu (IROP/ITI2). „Tyto projekty jsou připravovány a realizovány Krajskou správou a údržbou silnic a jejich finanční náročnost je vyčíslena na 682,5 milionu korun,“ informuje končící radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).

Veškeré schválené záměry jsou součástí Akčního plánu 2020-2023 s výhledem do roku 2027, který byl schválen společně s aktualizací Koncepce rozvoje cyklistiky ve Středočeském kraji.

Přehled projektových záměrů:

  1. Cyklospojení Praha – Rudná – Křivoklátsko
  2. Cyklospojení Řevnice – Srbsko
  3. Cyklostezka Brandýs nad Labem – Praha Čakovice (Letňany)
  4. Cyklostezka Ostrá – Lysá nad Labem – Čelákovice
  5. Cyklostezka po pravém břehu Berounky Srbsko – Beroun
  6. Cyklostezka Psáry-Libeř-Libeň díl II
  7. Cyklostezka Týnec n. S. – Krhanice – Kamenný Přívoz
  8. Kladenská cyklostezka Praha-Hostivice-Kyšice 2. etapa
  9. Kolizní místo v Letech
  10. Koloděje – Sibřina (po místní komunikaci)
  11. Labská cyklostezka, Kostelec nad Labem -most
  12. Labská cyklostezka, úsek Kly – Tuhaň
  13. Propojka Průhonice – Čestlice – Benice – Kolovraty
  14. Greenway Praha – Vídeň v úseku Průhonice – Nespeky
  15. Ruzyně – Hostivice (podél potoka)
  16. Vltavská cykl. cesta Cyklostezka Zdiby – Klecany (ulice Nábřežní)
  17. Vltavská cyklistická cesta Dolany – Kralupy
  18. Vltavská cyklistická cesta Máslovice – Dolánky
  19. Vltavská cyklistická cesta Klecánky – Husinec
  20. Vltavská cyklistická cesta, úsek Úholičky – Libčice nad Vltavou

„Některé úseky nových cyklostezek, konkrétně uvedených pod čísly 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 14, 16, 17, 18 19 a 20 scelí dálkové páteřní cyklotrasy.  Nové cyklostezky v projektových záměrech 1, 3, 8 a 13 vytvoří v cyklokoncepci navržené regionální páteřní cyklotrasy a nové cyklostezky v projektových záměrech 1, 3, 10, 13 a 15 vytvoří nová cyklistická propojení mezi Prahou a Středočeským krajem,“ upřesnil radní F. Petrtýl.

Zdroj: Tisková zpráva Středočeského kraje

Nové vedení Středočeského kraje mluví o cyklodopravě

Nová koalice Středočeského kraje (ODS, Piráti, Spojenci pro Středočeský kraj – které tvoří TOP 09, hnutí Hlas a Zelení) ve svém programovém prohlášení o dopravě uvedla:

Podpoříme další výstavbu páteřních cyklostezek a jejich propojení v kraji tak, aby tvořily jeden funkční celek. Aktualizujeme Koncepci rozvoje cyklistiky ve Středočeském kraji. I v tomto případě budeme dbát na minimalizaci dopadů na životní prostředí. Obcím pomůžeme s přípravou regionálních cyklostezek.

Silniční dopravu bude mít na starost statutární zástupce hejtmana Martin Kupka (ODS), veřejnou dopravu povede Petr Borecký (STAN). V programu bylo dále uvedeno, že se nové vedení bude snažit o podporu jak rekreační, tak dopravní cyklistiky.

Při výstavbě a rekonstrukcích krajských silnic zohledníme specifické potřeby, požadavky na bezpečnost a priority řidičů motocyklů a cyklistů. Budeme postupovat s respektem k zásadám kvalitního urbanismu a dobré péče o krajinu, mj. v otázkách péče o aleje, pohybu zvěře nebo zacházení s dešťovou vodou.

Zdroj: Programové prohlášení Středočeský kraj 2020–2024

 

Komentáře k článku12

Tonda 09. 11. 2020, 16:13

Mapka by někde nebyla?

Martin Šnobr 09. 11. 2020, 16:43

@Tonda – nejspíš ne, ani v té tiskové zprávě.

Jan Fiala 09. 11. 2020, 22:46

Chybí mi tam Vrané nad Vltavou - Měchenice - Bojov (podle kolejí), Řež - Dolánky (podle Vltavy) a Tuhaň - Kostelec nad Labem (Labská).

Břetislav 10. 11. 2020, 01:33

Rád tam vidím pokrok okolo Vltavy, ale taky mi tam chybí Řež - Dolánky (podél Vltavy). Je sice fajn, že se snad díky č. 19 člověk dostane z Klecánek do Řeže komfortněji, než teď, ale co pak dál? Jasně trasa tam sice vede, ale i na zdejší mapě tam svítí varování, takže se jí vyhýbám... :-(

Mimochodem, č. 18, zajímalo by mě jestli to povede z Máslovic nebo skutečně podél Vltavy, a tím pádem odkud?

Každopádně držím palce, snad se toho ještě dožijem.

Zbyněk 10. 11. 2020, 06:41

Severní výjezd z Prahy podél Vltavy je řešen, místy i zdvojeně. Jižní končí ve Skochovicích. Kde je chyba?

Caidel 10. 11. 2020, 09:01

Zbyněk: Já jen doufám, že v rámci probíhající rekonstrukce toho železničního mostu ve Skochovicích už se počítá i s cyklisty. Jestli ne, je to obří promarněná příležitost, kterou asi nepůjde vykompenzovat jinak.

Brahma 10. 11. 2020, 10:41

Z Řeže do Dolánek po pravé straně Vltavy je stezka prořezaná a projetá. Už to není postrach vedoucí po zdi navigace s hrozbou pádu do Vltavy. Dá se to v pohodě jet. V současnosti je to úzká polní hlinitá stezka podél vody.

Petr 10. 11. 2020, 15:01

Brahma: Je to sjízdné s dětským vozíkem? (Jak vzhledem k šířce, tak vzhledem k příčnému sklonu ... a v podstatě i vzhledem k několika ostrým výjezdům přes kořeny, na které si pamatuji, když jsem tam jednou omylem vjel?)

Alespoň v mých představách znamená "cyklostezka" něco jiného než "singletrack pro horské kolo".

Tonda 10. 11. 2020, 16:21

To, že ani v tiskové zprávě není plánek sem samozřejmě zaznamenal, ale jelikož tam píší o projektových záměrech, uvádějí konkrétní počet kilometrů a mají náklady vyčíslené s přesností na stovky tisíc, tak předpokládám, že se jedná o víc než jen o úvahu nějak spojit uvedená místa, ale že už je známo k trasování a existuje k tomu nějaká dokumentace, kterou by snad bylo možné nějak získat.

18. je předpokládám úprava cesty podél řeky od přívozu u Máslovic do Dolánek, je to dvoustopá cesta a vede tam ofik cyklotrasa 7 a EV7, normálně se tam jezdí, akorát povrch je štěrk a místy rozbitý viz toto
https://mapy.cz/s/kucusamado
https://mapy.cz/s/pamesaganu
tam ta oprava celkem bodne, aby to vedlo jinudy mi nedává smysl. Cesta nahoru od přívozu do Vodochod je v pohodě a dál z Dolánek na Kralupy taky, jestli mě paměť neklame.

Od přívozu u Máslovic na druhou stranu do Řeže vede pěšina a červená turistická značka, nikdy sem tam nejel, historky na bike-foru o pádech do řeky mě odradily od toho jet to na skládačce s hladkými plášti. Podle OSM to má ohodnocení mtb:scale=1, což by většina lidí na silničním nebo městském kole nebo s dětským vozíkem nejela. A žádný z těch bodů v tiskové zprávě nenaznačuje, že by se tam mělo něco dělat, mezi skálou a řekou někde je dost málo místa a hned vedle je NPR Větrušické rokle, tam se IMO asfaltová stezka nevejde, takže pochybuju, že i dále do budoucna se tam něco změní, určitě ne cyklostezka, co pro mě znamená komunikace označená značkou C 8a. Po asfaltu se z Klecánek k Máslovickému přívozu bude dál jezdit nahoru do Klecan a přes Drasty a Vodochody.

19. Bude taky fajn, cesta kolem lomu za mokra není nic moc, bude se dát pohodlně po rovině dojet až k nádraží v Řeži.

Tonda 10. 11. 2020, 16:42

Tak sem asi něco našel
https://gis.kr-stredocesky.cz/js/reg_cyklokoncepce/

Brahma 11. 11. 2020, 10:26

Petr:
Ne s dětským kočárkem to sjízdné není. Ale už nehrozí dvoumetrový pád mezi šutry do Vltavy.

Marek Turnovec 17. 11. 2020, 23:15

Ad úsek Dol-Řež. Já tam občas jezdím, na horáku, dá se to, i když pravda, je to chvílemi trochu pro odvážné. Ale zase když třeba jedete na kole až z Děčína nebo Bad Schandau, tak už se vám do toho kopce přes Vodochody moc nechce. A z druhé strany taky...

Jinak vídám tam jezdit i rodinky s dětmi, tak to snad zase tak strašné není.

Na druhou stranu když jsem jednou jel horem, tak ty Drasty - tam to bylo fakt drastické (ten smrad). Nechávají se tam prý snad vysychat odpadní kaly z Bubenče.

Taky mi před lety byla ukázána Vláďou Gallasem trasa po druhém břehu - musí se tedy přes lávku na vlakovou zastávku a pak z ní. Je to možná přeci jen o něco sjízdnější a navíc ta část, kde je terén horší, je určitě kratší.

Aspoň tedy, že máme na výběr - buď spadnout do Vltavy, nebo pod vlak. Pod tím vlakem by to asi aspoň bylo rychlejší...

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat