Z tiskové zprávy Auto*Matu: Ekonomové Tomáš Sedláček a Jan Bureš debatují o ekonomické krizi, po chvíli zatočí z hlavní silnice a vjedou do sídla banky. Nejedou ovšem autem, ale na kole. Tak vypadá jeden z videoklipů, kterými chce iniciativa Auto*Mat nalákat Pražany ke každodennímu používání bicyklu. Kampaň „Do práce na kole“ podporuje vedle ekonomů ministr dopravy, dánský velvyslanec, šéftrenér hokejového svazu Slavomír Lener a další osobnosti. Své cyklotýmy už připravují divadla, banky i mobilní operátoři.
Webové stránky soutěže www.dopracenakole.net
Plné znění tiskové zprávy Auto*Matu
Martin Polák 1. 4. 2011, 12:33
Jízdní kolo nesmí být chápáno jako sportovní nářadí, ale jako boty. Když prší, bere si normální člověk boty do deště, páštěnku atd. U kola to není jiné. Uvážíme-li, že asi každý devátý občan země žije v Praze, může se čekat výraznější změna, až větší část Pražanů pochopí smysl jízdního kola. Až přestanou nakládat Pražáci kola na auta a odjíždět do hor, ale začnou jezdit po Praze. Jak v Česku, tak i v cizině jsou regiony, kde se jezdí víc a jinde méně. Bohužel na rozvoj cyklodopravy má negativní vliv mentalita národa, například nesnášenlivost jedněch vůči druhým. Jsem přesvědčen, i podle cyklistů cizinců, že cyklisté jsou méne nenášenliví, víc pohodoví a proto lepší zárukou pro budoucnost.
Dítě jezdí na kole do školky od 4 let. Přesto, že bydlíme v Budějovicích, je manželka jediná, která jezdí do firmy na kole. Já jsem fanda cykloturistiky ve velkých městech. Veškerý problém tématu tkví v pochopení nebo nepochopení. Proto musím bohužel připustit, že průměrné IQ cyklistické části populace je vyšší, tudíž nad průměrem, přesto že počet cyklistické populace je hodně pod průměrem. Lze z toho odvodit, že nedpoloviční část populace nikdy výzanam kola nepochopí. Žít aktivně, zdravě, např. i jezdit na kole nejen o dovolené ale běžně je příznačné pro chytřejší část populace. Nechci použít výraz "vzdělanější". Děkuji, že jste si můj příspěvek přečetli. Kolu zdar!