Redakce Prahou na kole přeje všem svým čtenářům i ostatním obyvatelům Prahy co nejvydařenější nový rok 2017.
V tradičním novoročním přání jsme se tentokrát rozhodli dát hlas jiným: oslovili jsme s jednoduchou anketní otázkou: „Co byste si v pražské cyklistické dopravě přáli v roce 2017?“ různé známé osobnosti jezdící po Praze na kole, politiky a úředníky mající vliv na cyklistickou dopravu, zástupce neziskovek i firem spjatých s cyklistickou dopravou, ale i různé další význačné osoby pražského cyklistického prostředí. Přejeme vám, ať vás došlé odpovědi v novém roce inspirují.
Petr Dolínek, náměstek primátorky, radní pro dopravu
V pražské dopravě, nejen cyklistické, bych si v roce 2017 přál především více vzájemného respektu. Trápí mě, když vidím nevraživost a neohleduplné chování mezi cyklisty, řidiči a chodci. Pokud si všichni uvědomí, že když každý trochu ustoupí, tak se vedle sebe na silnice a chodníky v pohodě vejdou, tak to dopravě obrovsky pomůže.
Emma Smetana, herečka a muzikantka
V roce 2017 bych si coby cyklistka přála co nejvíc slunných dnů, co nejvíc tolerantních řidičů, nové cyklostezky a nová Rekola (růžová kola založená na systému sdílení) se sedačkami pro děti… :-)
Jakub Ditrich, ekolo.cz
Přál bych si, aby mi na konci příštího roku alespoň 5 lidí z 10 oslovených řeklo, že na kole se dopravovat nedá protože občas prší a občas je zima. A ne jako dneska, kdy mi 10 z 10 oslovených odpoví, že jezdit po Praze na kole/elektrokole se nedá protože je to moc moc nebezpečné.
Stanislav Kozubek, předseda Komise RHMP pro cyklistickou dopravu
Přál bych si více Pražanů používajících kolo jako dopravní prostředek a zároveň méně nevraživosti mezi cyklisty a motoristy.
Květoslav Syrový, projektant
Přeji všem, aby zpomalili. Čím více spěcháme, tím jsme bezohlednější ke svému okolí i ke svým blízkým. Dále přeji všem, které předhání vlastní ego, aby si přes něj dali alespoň čistý kapesník (s dovolením pana Jirotky).
Jan Royt, historik umění, prorektor UK
Přál bych si, aby v Praze byly budovány skutečné cyklostezky jako v Nizozemí či v Mnichově a ne ty „Potěmkinovy“, které končí uprostřed mostu a znamenají pouze náklady na bílou barvu. Přál bych si i ohleduplné řidiče automobilů a zodpovědné cyklisty bez alkoholu a s patřičnou výbavou kola. Těším se, že po dvouměsíční pauze způsobené zraněním kotníku zase osedlám svého dvoukolého Šemíka.
Zdeněk Pól, BezpecneNaKole.cz
Přál bych si, abychom ve snaze podporovat (nejen) pražskou cyklistiku nejrůznějšími technickými a organizačními opatřeními nezapomínali, že obecné mínění o tom jak „každý přeci umí jezdit na kole“, má bohužel daleko do pravdy. Systém vzdělávání v tomto naprosto selhává a je v přímém rozporu se snahou o lepší zapojení cyklodopravy do městského prostředí. Musíme výrazně zintenzivnit vzdělávání žáků a studentů jak v samotné schopnosti kolo bezpečně ovládat, tak s cílem zlepšit jejich povědomí o pravidlech silničního provozu s ohledem na cyklistická specifika. Všem cyklistům odmítajícím přilbu přeji nejen do Nového roku, aby se o bláhovosti svého přesvědčení nemuseli nikdy přesvědčit na vlastní kůži… #bezhelmynejedu
Vítek Ježek, Rekola.cz
Pozastavit čas! V březnu 2017 pouštíme do Prahy stovky nových rekol – ač hodně už je hotovo, hodně nás toho ještě čeká. Čas na přípravu takových změn je téměř vždy napnutý a letos to nebude výjimka.
Vratislav Filler, Auto*Mat: projekty Rozvoj Prahy a Prahou na kole
Aby se zvýšila kvalita přípravy cykloopatření na městských institucích. Aby se začalo naplno aplikovat usnesení Rady 55/2016, podle kterého „je investor při přípravě akce zasahující do veřejného prostoru povinen navrhnout a projednat vhodná opatření zajišťující bezpečné a komfortní řešení pro cyklistickou dopravu.“ Aby ti, kdo cyklodopravu považují za nepodstatnou, přestali bezpečná cykloopatření sabotovat. Aby to v mezích svých možností neřešil jen Auto*Mat, pár podúředníků na městských institucích a několik projektantů na úkor vlastní živnosti. Ale každý, kdo chce na kole jezdit po Praze lépe. Jo, a aby v Křesomyslově ulici před Fidlovačkou do centra vznikla při rekonstrukci tramvajové trati cyklovídeň a ne mys.
Petr Štěpánek, starosta městské části Praha 4
V pražské dopravě v roce 2017 potřebujeme především více ohleduplnosti mezi všemi účastníky silničního provozu, ať už jde o vztahy motoristů a cyklistů na hlavních silnicích nebo o vztahy mezi cyklisty a bruslaři na inlinech a pěšími s pejsky. Cyklistům bych popřál do nového roku samozřejmě více cyklostezek a přehledných křižovatek a všem Pražanům méně schodů a více pohody.
Informace obsažené v článku nepředstavují stanovisko redakce Prahounakole.cz |
vlákno 28. 12. 2016, 15:02
Já bych si přál, aby instituce města pochopily, že zdraví a pocit bezpečí lidí je důležitější než pár parkovacích míst navíc.
Jinak koukám, že pojem cyklovídeň je již zažitý a myslím že je to tak v pořádku :).
újezďák 29. 12. 2016, 11:43
Přál bych všem účastníkům provozu a hlavně nám cyklistům aby se už konečně někdo z magistrátu , nejlépe v doprovodu s lidmi z TSK , zkusil občas projet na kolech, koloběžkách u pravých okrajů pražských silnic , v cyklopruzích, pikokoridorech, cyklostezkách a sdílených cyklo/pěších prostorech atd s přihlédnutím ke kvalitě povrchů...
Tedy aby někdo konečně začal v " cykloprostoru" cíleně dělat pořádek.
Kanály, díry, záplaty, hrby, vyjeté koleje a odhozený bordel to je pro cyklisty tak 50 procent starostí navíc , starostí které by nemusely být