Jak objet zavřenou lávku na Chodově?

Publikováno: 03. července. 2019, 4 min. čtení
Aktualizováno: 18. prosince. 2020
Autor: Vratislav Filler
Publikováno: 03. července. 2019, 4 min. čtení
Aktualizováno: 18. prosince. 2020
Autor: Vratislav Filler

Od 1. 7. 2019 do konce prázdnin je uzavřena lávka přes D1 na trase A22 a Greenwayi Praha – Wien u stanice metra Chodov na Jižním Městě. Přinášíme stručný výčet možností, jak lávku pohodlně objet, zvlášť pokud nejste Pražák, ale třeba dálkový turista.

V mapě Prahou na kole najdete lávku zde.

1 Po pěší objízdné trase

V mapce nahoře zeleně.

Lávku lze slušně objet po pěší objízdné trase, která byla zřetelně vyznačena orientačními cedulemi. Část trasy vede po chodníku rušné ulice Pod Chodovem. Zde silně doporučujeme nejet ve vozovce, hlavně ne západním směrem. Když neodbočíte včas zpátky na chodník, skončíte na velké okružní křižovatce pod OC Chodov, která je na kole všechno jen ne příjemná.

2 Krátká objížďka

V mapce nahoře červeně

Krátká objížďka odpovídá víceméně pěší trase. Ve směru od Opatova je ale vhodnější opustit trasu A22 už v ulici Starochodovské, a odpustit si zbytečný kopeček nahoru a dolů. Stejně tak směrem od Chodova se vyplatí, když už se do té Starochodovské dobabráte, v ní potom rovnou zůstat.

3 Dlouhá objížďka

V mapce nahoře modře

Krátká objížďka znamená, že se sice dostanete k metru Chodov, ale jedete-li třeba z Krče na Opatov či dál, tak si zbytečně zajedete. Z Krčského lesa se dá s výhodou vyjet po trase A223 přes Roztyly a potom přes sídliště mezi Roztyly a Chodovem. Dříve zde vedla trasa ÚJ-BR, která je doposud proznačena jako nečíslovaná trasa „A“. Do ulice Kloknerovy byste si ale zbytečně zajížděli, uličkami lze víceméně legálně prokličkovat podle schématu v mapce.

Dálnici D1 překročíte o lávku dřív, pak se držíte trasy A225 na Chodovec a odtamtud pokračujete po neznačené cyklostezce kolem prodejny Mercedes, přes přechody překonáte kruháč pod mostem Türkovy a jste na Starochodovské ulici.

Metrem

V mapce tenké červené šipky

Nechcete-li se s objízdnými trasami příliš babrat, můžete lávku „vyřešit“ také tak, že projedete 1-2 stanice metrem. Přeprava kol je v metru zdarma, jednorázová jízdenka na půl hodiny stojí 24,- Kč.

Z Opatova můžete buď na Chodov nebo na Roztyly, případně naopak. Vestibuly na Roztylech a Opatově jsou jednoduché a přehledné, počítejte ale se schodištěm. Na Chodově jsou výtahy, musíte ale vystoupit na správné straně Roztylské (směr „starý Chodov“).

Komentář k uzavírce

Absence objízdné trasy pro cyklisty na cyklotrase, která není jen místní, ale je dokonce součástí mezinárodní trasy Greenway, a na které se nezřídka vyskytují cykloturisté jedoucí „natěžko,“ není dobrou vizitkou státní správy, která uzavírku dopravně zajišťuje. Jakkoliv neformálně bude fungovat ta pěší objízdná trasa, přesto by bylo rozumné umístit alespoň na směrové cedule na obou koncích trasy informaci, že jde i o trasu použitelnou pro cyklisty.

Prázdninová uzavírka lávky také komplikuje život obyvatelům starého Chodova. Je zřejmé, že v místě chybí další propojení přes D1. Lávka, která by vedla z ulice U kolonie, by se v tuto chvíli velmi hodila. Tato lávka je ale teprve v počáteční fázi přípravy. Bude-li rychle realizována, tak nejdříve za nějakých pět let.

Vratislav Filler

Zakladatel mapy a webu Prahou na kole, předchůdců tohoto magazínu. Zaměřuje se analyticky na cyklistickou infrastrukturu, především v Praze. Je členem pražské cyklokomise, poradního orgánu Rady hl. m. Prahy. Působí jako dopravní expert ve spolku AutoMat. Vědecký pracovník zaměřený na přesné aplikace globálních navigačních systémů.

Komentáře k článku×

Pavel Mašek 03. 07. 2019, 18:55

škoda, že se sem nedají dávat smajlíci, hned bych tu sem dal toho pleskajícího si na čelo...

Piškvor 04. 07. 2019, 19:35

"Za pět let" už je ta plánovaná lávka minimálně třetí dekádu, jako mnohé jiné pražské pamětihodnosti nesloužící IAD.

Vratislav Filler 04. 07. 2019, 20:07

Piškovor: Na rozdíl od posledních tří dekád se už ale na tu lávku na TSK konala výrobní porada s projektantem.

Pavel Mašek 04. 07. 2019, 20:41

Já nechápu, proč u nás taková minilávka od reálného zahájení trvá postavit pět let. V Itálii teď jasně dokazují, že od první čáry na výkresu po otevření to může být v řádech měsíců (bez mé znalosti legislativních a dalších procesů v ČR, koukám na to čistě jako osoba z komerční sféry s projektového hlediska) - tam za dva roky od pásu mostu v Janově budou mít nový a to je jaká stavba. Sice tohle také není úplně jednoduché, ale....

Vratislav Filler 06. 07. 2019, 11:03

Pavel Mašek: No, to záleží. Fáze 1 je dotáhnout do do DÚR/DSP, což může trvat i řadu let, pokud se vyskytnou komplikace (pozemky, nesouhlasy dotčených orgánů, nutnost změnit územní plán). Potom ještě rok na realizaci, ovšem taky se musíte trefit do období, kdy na to budou peníze a nebo to někdo z politických důvodů nesejme. V letech 2012-13 se u řady cyklostezek nechávala propadnout platná stavební povolení a příprava musela běžet zcela od začátku, u stezek Kačerov - Labuť a nádraží Krč - Novodvorská tak budeme rádi, když se to zrealizuje v následjíícch letech. Někde se dokonce mezitím změnily podmínky (hlavně nová výstavba) a ty věci už nejspíš ani postavit nepůjdou.

Pavel Mašek 06. 07. 2019, 16:04

@Vratislav Filler 06.07.2019 - 09:03
- co DÚR/DSP?
- změna územního plánu - to je to, co osobně nenávidím, plán je od toho, aby se podle něj tvořilo a ne aby se měnil podle pokaždé, když se chce něco udělat. Pro příklad kdyby se jednalo o situaci s novou lávkou, tak to je "v pořádku" a jen to dokazuje "neschopnost" lidí a institucí plánovat správně. Nicméně v Praze (jiná města nevím) je zvykem měnit plán i tehdy, kdy by se nikdy měnit neměl, má to být závazný dokument směrující město někam - typický příklad je měnit plán pro develepory, aby budova mohla mít více pater, mohla být širší atd atd. Proto se mí líbí obrovské územní studie, které toto "řeší". To jest studie Opatov-Na jelenách, Háje atd. V podstatě to jsou plány jako pro jedno sídliště a to je správně, dá se to udělat komplexně a ne salámovou metodou.
- propadnutí stavebních povolení - to je typický příklad neschopnosti ze strany státu, není to tak dávno, co jsem se na toto téma bavil s nejmenovanou osobou a když jsem se zeptal, kolik stavebních povolení propadně komerčním subjektům, začala se smát celá kancelář. Proč to firmy umí a stát ne? Nemělo by to být naopak?

- jako obvykle upozorňuji, že komentář je čistě z pohledu běžného občana žijícího v Praze

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Jak objet zákazy na pěších zónách
Cyklotrasy,

Jak objet zákazy na pěších zónách7

03. července. 2018, 13min. čtení