Londýňané chtějí opatření, která zvyšují bezpečnost dopravy a omezují počet aut ve městě. To ukázal průzkum, který nechal zpracovat britský magazín New Statesman, s cílem zjistit názory společnosti na zřizování LTN (low traffic neighbourhoods), sousedství s omezeným provozem aut, a také na rozšiřování mýta pro vjezd automobilů do města.
LTN v praxi znamená omezení průjezdu aut určitými body, tak aby nebylo možná si cestu zkracovat přes klidná sousedství. Naopak, průchod chodců a průjezd kol, koloběžek či bruslařů zůstává neomezen. Cílem je zvýšit bezpečnost v ulicích, snížit znečištění a zatraktivnit pohyb městem bezmotorovým způsobem. Vytváří se tak bezpečnější síť klidných ulic, které jsou vzájemně propojené.
Mnoho zón LTN v Londýně i celém Spojeném království vzniklo v souvislosti s koronavirovou pandemií v roce 2020, jejich vznik totiž podpořila vláda v rámci boje s koronavirem.
Celkem 44 procent dotazovaných vyjádřilo podporu pro rozšiřování LTN, 21 % bylo proti. Dalších 27 % lidí vyloženě nepodporuje žádnou stranu a 9 % nevědělo jak odpovědět.
Výzkum probíhal 13–14. ledna 2021, tedy ve dnech, kdy londýnský dopravní orgán Transport for London představil návrh poplatku 3,5 £ (103 Kč) za vjezd automobilů registrovaných mimo město do metropolitní oblasti Velký Londýn (ve které žije zhruba 9 milionů obyvatel).
Celkem 41 % dotázaných souhlasí se zavedením mýta pro mimolondýnská auta. 32 % s návrhem nesouhlasí. 20 % nepodporuje ani neodporuje a 6 % neví.
Výzkum také ukázal, že si Londýňané spojují slovo „LTN“ – dopravně zklidněná sousedství nejčastěji (69 procent) se slovem „životní prostředí“, 31 % lidí si s tímto slovem spojuje gentrifikaci.
Průzkum tedy ukázal, že je ve městě o něco více těch, kteří podporují snižování dopravní zátěže anglické metropole.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz