Město Olomouc spouští kampaň zaměřenou primárně na uživatele sdílených kol a koloběžek. Provozovatelé těchto prostředků ohlásili v minulém roce více než čtvrt miliónu jízd Olomoucí. Jejich obliba tak roste a pro mnoho lidí se sdílená mobilita stala vítanou alternativou k pohybu po městě. Aby se sdílená kola a koloběžky nestaly přítěží, rozjíždí město s provozovateli kol a koloběžek na začátku sezony osvětovou kampaň Řiď s(e) rozumem!
Městská kampaň běží na vlastním webu Sdílená Olomouc. Cílem kampaně je osvěta soustřeďující se za pět základních bodů:
Jen během loňské sezony bylo možné v ulicích Olomouce napočítat více než 400 sdílených kol a 250 elektrokoloběžek. V Olomouci lze najít kola Nextbike i Rekola a koloběžky Bolt a Eagle. Provoz sdílených kol a e-koloběžek město finančně nedotuje. Se všemi provozovateli ale od počátku spolupracuje, vyhodnocuje využití a řeší nejpalčivější problémy. Náměstek pro Smart City Matouš Pelikán (KDU-ČSL) ke startu kampaně dodává: „Pokud by provozovatelé dohodnutá pravidla znovu nedodržovali, museli bychom nakonec hledat řešení v podobě regulací či restrikcí. Zvlášť u sdílených elektrokoloběžek se totiž z vítané alternativy k přepravě může stát i nepříjemnost. Mnohem raději ale chceme společně s provozovateli, uživateli i veřejností vytvářet vhodné podmínky pro sdílenou dopravu ve městě.“
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz