Olomouc vyzývá k ohleduplnosti

Publikováno: 18. května. 2021, 3 min. čtení
Publikováno: 18. května. 2021, 3 min. čtení

Město Olomouc spouští kampaň zaměřenou primárně na uživatele sdílených kol a koloběžek. Provozovatelé těchto prostředků ohlásili v minulém roce více než čtvrt miliónu jízd Olomoucí. Jejich obliba tak roste a pro mnoho lidí se sdílená mobilita stala vítanou alternativou k pohybu po městě. Aby se sdílená kola a koloběžky nestaly přítěží, rozjíždí město s provozovateli kol a koloběžek na začátku sezony osvětovou kampaň Řiď s(e) rozumem!

Městská kampaň běží na vlastním webu Sdílená Olomouc. Cílem kampaně je osvěta soustřeďující se za pět základních bodů:

  1. Parkuj s rozmyslem
    Nikoho svým parkováním neomezuj. Sdílená kola vracej do stojanů a e-koloběžky vedle nich. Nikdy je nenechávej uprostřed chodníku, poblíž vodících linií pro nevidomé nebo na trávníku.
  2. Nejezdi po chodníku
    Kola a e-koloběžky nemají na chodnících co dělat. Jezdi pouze po vyznačených cyklostezkách nebo silnicích a pamatuj, že na přejezdu pro cyklisty nemáš přednost.
  3. Sleduj značky
    Dodržuj pravidla silničního provozu a řiď se dopravními značkami.
  4. Dávej bacha na cestu
    Ve městě nejsi sám. Buď ohleduplný ke svému okolí, jezdi opatrně a dodržuj základy bezpečnosti.
  5. Nejezdi pod vlivem
    Před jízdou se vyhni drogám i alkoholu. Omamné látky za řídítka nepatří.

Jen během loňské sezony bylo možné v ulicích Olomouce napočítat více než 400 sdílených kol a 250 elektrokoloběžek. V Olomouci lze najít kola Nextbike i Rekola a koloběžky Bolt a Eagle. Provoz sdílených kol a e-koloběžek město finančně nedotuje. Se všemi provozovateli ale od počátku spolupracuje, vyhodnocuje využití a řeší nejpalčivější problémy. Náměstek pro Smart City Matouš Pelikán (KDU-ČSL) ke startu kampaně dodává: „Pokud by provozovatelé dohodnutá pravidla znovu nedodržovali, museli bychom nakonec hledat řešení v podobě regulací či restrikcí. Zvlášť u sdílených elektrokoloběžek se totiž z vítané alternativy k přepravě může stát i nepříjemnost. Mnohem raději ale chceme společně s provozovateli, uživateli i veřejností vytvářet vhodné podmínky pro sdílenou dopravu ve městě.“

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, 2015-2025 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat