Praha vybrala firmu pro stavbu lávky v Uhříněvsi

Publikováno: 16. června. 2021, 3 min. čtení
Autor: ČTK, Jiří Motýl
Úvodní foto: Václav Kříž
Publikováno: 16. června. 2021, 3 min. čtení
Autor: ČTK, Jiří Motýl
Úvodní foto: Václav Kříž

Lávku pro pěší a cyklisty podél železničního mostu přes ulici Ke Kříži v Uhříněvsi pro pražský magistrát postaví za 14,1 milionu korun firma HOBST. O zadání zakázky dnes rozhodli pražští radní.

Předpokládaná hodnota stavby byla maximálně 11 milionů korun bez DPH. Magistrát již soutěž loni jednou vyhlásil, následně ji ale zrušil, protože se přihlásila jen jedna firma s cenou téměř 13 milionů korun. Nyní se firmy přihlásily dvě, jedna však ze soutěže odstoupila.

„S ohledem na skutečnost, že zadávací řízení je podruhé opakováno s podobným výsledkem, bylo komisí doporučeno zadavateli akceptovat nabídku,“ píše se ve schváleném dokumentu. Náměstek primátora pro dopravu Adam Schienherr (Praha Sobě) k tomu dodal, že lávky mají na místě vzniknout dvě, přičemž tu druhou staví městská část a vysoutěžila ji za 15 milionů. „Cenu považujeme tímto za odůvodněnou,“ řekl.

Nová lávka má přes ulici Ke Kříži a rovnoběžně s železniční tratí na Benešov vytvořit nové propojení pro pěší a cyklisty z ulice U Starého nádraží do ulice Semanského. Spojení je součástí páteřní cyklotrasy A22, která je v současnosti přerušena dvěma schodišti, případně je nutné využít rušnou ulici Přátelství. Na všechny práce nutné pro vybudování lávky bude mít vybraná firma podle schváleného dokumentu sedm měsíců.

Praha plánuje stavět několik lávek pro pěší a cyklisty. Zřejmě nejvýznamnější je ta, která propojí Holešovice a Karlín. Město má pro ní stavební povolení a v první polovině dubna vypsalo veřejnou zakázku na zhotovitele a odhadovanými náklady 197 milionů korun. Hotova má být do roku 2022. Loni Praha otevřela novou lávku z Císařského ostrova do Troje. Původní se zřítila na konci roku 2017.

Místo budoucí lávky na mapě Městem na kole najdete zde.

ČTK

Česká tisková kancelář (ČTK) je národní tisková a informační agentura, jejímž posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů.

Jiří Motýl

V domovské Praze jezdí na starém trekkingovém kole předělaném na měšťáka. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Komentáře k článku3

Pavel Masek 18. 06. 2021, 00:14

Vi nekdo, jaky je status nove lavky pres D1 na MC Praha 11

Vratislav Filler 23. 06. 2021, 19:55

@Pavel Mašek: Je to na TSK, MČ čeká na řešení parkování na starém Chodově, místní se bojí, že tam po vzniku lávky vznikne neformální P+R pro Park Chodov, jako je tomu u metra.

Pavel Mašek 01. 07. 2021, 18:47

@Vratislav
1) místní chápu, dává to smysl, ale řešení je několik, je to snadné, ale vsadím se, že bohužel spousta lidí se slůvkem "ale"
2) vede mc praha 11 vize, plán a aktuální status někde na svém webu? na stránkách cykla nic nevidím, vždy se něco dozvím z mnoha "neofiko" zdrojů, viz například tady v komentáři
3) když to je na TSK, to je pokrok :-)... po odsouhlasení už je soutěž dodavatele a stavba?

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Praha 12 začala stavět cyklostezku na Točné
Praha,

Praha 12 začala stavět cyklostezku na Točné

27. července. 2021, 1min. čtení
Patočkova ulice v Praze 6 má opět cyklopruh
Praha,

Patočkova ulice v Praze 6 má opět cyklopruh9

21. července. 2021, 4min. čtení