Veřejnou dopravu na Prosecké urychlily buspruhy. Podmínky zlepšily i cyklistům

Publikováno: 12. září. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 13. září. 2021
Autor: Martin Šnobr
Úvodní foto: R. Čermák
Publikováno: 12. září. 2021, 2 min. čtení
Aktualizováno: 13. září. 2021
Autor: Martin Šnobr
Úvodní foto: R. Čermák

Po Prosecké ulici mezi Letňany a Prosekem projíždí řada autobusových linek. Zdejší čtyřproudá silnice byla ve špičkách často ucpaná a v kolonách stáli i lidé jedoucí MHD. To se rozhodl Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID) změnit. Požádal zde o vytvoření buspruhů pro zvýšení plynulosti autobusů, ve kterých jezdí více lidí než kolik jich sedí v autech. Ze změn benefitují i lidé, kteří jdou po svých či jedou na kole.

Opatření začíná za kruhovým objezdem, kde se Prosecká střetává s Listovou. Pro zvýšení bezpečnosti se nyní z kruhového objezdu vyjíždí pouze jedním pruhem. Lidé na kole mohou vyjet vyhrazeným cyklopruhem za šrafovanými čárami.

Dále byly provedeny úpravy, kde pravým pruhem mohou pouze auta odbočující doprava, přímo jím mohou projet pouze kola a autobusy MHD. Buspruhy byly zřízeny mezi Lovosickou a Čakovickou ulicí. Jsou dostupné i cyklistům, taxi a složkám záchranného systému. Od Vysočanské ulice je po Prosecké veden buspruh už jen směrem do centra, a to v délce zhruba 200 metrů.

ROPID doplnil, že „navržená úprava provozu na pozemní komunikaci Prosecká bude mít rovněž vliv na zvýšení bezpečnosti provozu na nesignalizovaném přechodu pro chodce.“, které jsou zde celkem tři.

V mapě Městem na kole se nová opatření objeví brzy: v tomto úseku.

Prosecká prochází více dopravními změnami

V současnosti probíhá rekonstrukce kilometrového úseku Prosecké ve stoupání z Libně na Prosek. Po dokončení zde ve stoupání přibude téměř kilometr dlouhý vyhrazený cyklopruh. Už loni vznikl tento cyklopruh v zhruba sto metrovém navazujícím úseku. Na jaře vznikly cyklopruhy také v části Prosecké u metra Letňany.

Martin Šnobr

Student architektury se zájmem o urbanismus, udržitelnou dopravu a fungování měst. Členem redakce je od roku 2018.

Komentáře k článku2

Pražský cyklista 13. 09. 2021, 16:10
4
5

Jestli za ty prachy nebylo lepší shodit obruby, aby se na ně dalo v klidu najet...
Jinak fascinující, jak jste v redakci rezignovali na bezpečná řešení v přidruženém prostoru a všechno sázíte na vozovky do cyklopruhů a nebo pro mě nepochopitelných buspruhů.... Ještě bych dodal - po kterých jezdí naprosté minimum lidí. Kdo by taky, když Oficiální data analyzovaná Asociací emisních techniků ukazují na paradoxní trend: v Česku jezdí čím dál starší, ale zároveň čím dál zdravější auta. Osvědčení neobhájí jen dvě procenta vozů. V Německu mají pro srovnání auta mladší – jejich věk je v průměru devět let a technické osvědčení jich tam u kontroly nezíská skoro sedm procent. To je třikrát víc než v Česku.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3365360-jezdi-cim-dal-starsi-ale-zaroven-zdravejsi-auta-asociace-ma-podezreni-na-podvody-s

Martin Šnobr 14. 09. 2021, 23:11

@Pražský cyklista – dobrý den, článek primárně informuje o novince. Samotné opatření nevyjadřuje redakční názor, jak by měla vypadat infrastruktura. Subjektivní názory naleznete v rubrikách „hodnocení infrastruktury" nebo „názory".

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat