Téměř tři miliardy korun z evropských peněz pomůžou k rozvoji sítě cyklostezek, k jejich opravám a rozšíření infrastruktury. Žádat o dotace je možné ve dvou dnes vyhlášených výzvách Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), který spravuje ministerstvo pro místní rozvoj (MMR). To o tom v úterý informovalo v tiskové zprávě.
„Přispějeme k rozvoji a zkvalitnění infrastruktury pro cyklistickou dopravu. Zrekonstruujeme a postavíme nové cyklostezky, které mohou sloužit nejen k rekreačním účelům, ale také k bezemisnímu dojíždění do zaměstnání, škol nebo za službami. Propojíme hlavní trasy cyklistické dopravy v Česku,“ řekl místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš (Piráti).
Z dotací lze rovněž vybudovat například parkovací místa pro kola a odpočívadla u nově budovaných cyklostezek, nebo u již existující využívané cyklostezky.
Výzva číslo 35 pro projekty na území méně rozvinutých regionů (například Ústecký, Karlovarský, Liberecký kraj) má stanovenou částku 1,8 miliardy korun z Evropského fondu pro regionální rozvoj (EFRR). Pro výzvu číslo 36 pro přechodové regiony (například Jihočeský, Jihomoravský kraj a Kraj Vysočina) je připraveno téměř 1,2 miliardy korun.
Žadatelé, kterými jsou například kraje, obce a jimi zřizované organizace, můžou žádat do 27. září 2023. Realizace projektu minimálně ve výši pět milionů korun a maximálně 50 miliónů Kč musí být ukončená nejpozději do 30. září 2026.
Infrastruktura pro cyklistickou dopravu spadá v programu IROP do oblasti Čistá a aktivní mobilita, která má motivovat k přesunu z aut na dopravu veřejnou, cyklistickou a pěší. Celkem se v rámci Čisté mobility v období 2021 až 2027 rozdělí 20,4 miliardy korun.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Vratislav Filler 18. 10. 2022, 15:17
2
Takže Praha si nesáhne ani na těch 40%, které by mohla mít, kdyby to MMR vypsalo i pro ni. Přitom se jedná prakticky jen o město, takže jsou tu náklady na kilometr stezky výrazně vyšší (víc umělých staveb, sítí a všeho, co to prodražuje), a lacino na zelené louce skoro nejde stavět.
komentář