Zavádění dopravních změn ve prospěch cyklo-mobility ve Frankfurtu během covidu zřetelně nabralo na síle a na rychlosti. Z pohledu obyvatele Prahy, který se denně po městě pohybuje na kole, ta rychlost realizovaných změn byla a je ve městě Frankfurt nad Mohanem úžasná.
Během poslední návštěvy Frankfurtu jsem měl několik hodin volného času, který jsem využil k procházce po městě, při které jsem se pokusil na fotkách zachytit dřívější i novější změny a úpravy ve zdejší cykloinfrastruktuře. Rád bych Vás touto cestou pozval a některé z nich Vám na fotkách přiblížil. Pro usnadnění, pokusím se fotky trochu logicky rozřadit do několika tematických celků.
V uliční síti, i na hlavních dopravních komunikacích, vzniklo primárně během covidu opravdu velké množství vyhrazených cyklopruhů, často jsou v celé šíři červeně podbarvené. Často vznikly v místech, kde původně byly 2+2 jízdní pruhy. (Značení velkorysých cyklopruhů je v Německu trendem poslední dekády. V některých místech nahrazují i již komfortem nedostačující a zastaralé chodníkové cyklostezky, pozn. red.).
Obytné čtvrti jsou rychlostně omezené na limit 30 km/h, hlavní silniční ulice potom na maximálně 40 km/h. Cykloobousměrné ulice jsou běžný standard, síť cyklocest je doplněna systémem značení pomocí směrovníků.
Ve městě jsou všude, prakticky po několika desítkách metrů/na každém rohu, k dispozici cyklostojany. Cyklostojany a místa k odkládání sdílených koloběžek a kol jsou u všech přístupových míst na S-Bahn (městská železnice) nebo U-Bahn (metro). Rovněž jsou pro parking kol využity bloky v parkovacích pásech v blízkosti křižovatek. Uživatelům kol je umožněno pohodlně parkovat kola před úřady, bankami nebo školami.
Pokud někdo plánujete cestu do evropských městských sídel, s cílem načerpat inspiraci a možný směr při budování cyklo infrastruktury, doporučuji si udělat výlet třeba jen do Frankfurtu v Německu.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz