Na železničním mostě v Kolíně by mohla být lávka pro pěší a cyklisty

Publikováno: 29. prosince. 2022, 3 min. čtení
Aktualizováno: 28. prosince. 2022
Autor: ČTK
Úvodní foto: Ředitelství vodních cest, fotografie z výstavby nového mostu v Kolíně
Publikováno: 29. prosince. 2022, 3 min. čtení
Aktualizováno: 28. prosince. 2022
Autor: ČTK
Úvodní foto: Ředitelství vodních cest, fotografie z výstavby nového mostu v Kolíně

Na železničním mostě přes Labe v Kolíně by do budoucna mohla vzniknout lávka pro pěší a cyklisty. Vstup na most, jehož majitelem je Správa železnic, je zakázán. Lidé ale podle vedení města zákaz nerespektují.

Město proto oslovilo Správu železnic a chce s ní jednat o zpřístupnění mostu nebo zřízení přídavné lávky. Novinářům to řekl starosta města Michael Kašpar (Změna pro Kolín).

Podle Kašpara si po mostě zkracují cestu ze Zálabí na nádraží denně odhadem desítky lidí. „Je to docela dobrá zkratka od nádraží, obzvlášť, když tam bude podchod na Starokolínské,“ řekl. Starosta Správu železnic oslovil s tím, zda by bylo možné průchod pěším a cyklistům povolit. „Kdyby to nešlo, mohli bychom se pokusit o to, co se letos zrealizovalo v Čelákovicích, kde se k mostu stavebně přidala přídavná lávka,“ doplnil.

„Správa železnic v návaznosti na komunikaci s vedením města prověřuje možnost zřízení lávky pro pěší a cyklisty na konstrukci mostu. S výsledky vedení Kolína seznámíme, možný postup pro legální zpřístupnění mostu pro pěší se s městem bude teprve projednávat,“ řekl ČTK mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Na stavbu přídavné lávky by podle Kašpara mohl přispět Státní fond dopravní infrastruktury.

Kontroverzní rekonstrukce

Rekonstrukce kolínského železničního mostu dokončená v roce 2010 vyšla na 1,2 miliardy korun. Ta byla iniciována Ředitelstvím vodních cest v rámci snahy o zlepšení splavnosti Labe.  Součástí přemostění je pohyblivé zdvihací pole nad plavební dráhou, které má umožnit průplav velké nákladní dopravy. Doposud ale nebylo využito.

Svého času byla celá rekonstrukce železničního mostu v Kolíně zpochybňována jako předražená a z hlediska celkové splavnosti Labe jako zbytečná. Dostala se i do hledáčku kontroly využívání evropských dotací. Zdvihací mechanismus na most nebyl nainstalován, most je pouze připraven na jeho doplnění v případě potřeby. V rámci rekonstrukce oficiální lávka pro pěší nebo cyklisty nevznikla, pouze lávky technické.

ČTK
Česká tisková kancelář (ČTK) je národní tisková a informační agentura, jejímž posláním je poskytovat objektivní a všestranné informace pro svobodné vytváření názorů.

Jan Fiala 29. 12. 2022, 21:07

Potřebná je lávka přes Vltavu u železničního mostu Skochovice - Měchenice. Přes most je to kratší o 12 km! Takže tam lidé riskují. Před léty se projekt k mostu přidružené lávky a stezky do Měchenic objevil, ale nenašly se peníze. Přitom by to byla úžasná trasa z jihu Prahy podél železnice přes Měchenice a Bojov k Mníšku pod Brdy.

Kuba 29. 12. 2022, 22:13

Jan Fiala: současné vedení středočeského kraje o ní znovu uvažuje a řeší, jak to tam udělat. Ta silnice podél Vltavy na levém břehu je dneska na kole pekelná.

Zbyněk 30. 12. 2022, 06:39
12

Dopravní politika v praxi. Zvedací most na sedm metrů vysoké lodě, které nikdo nikdy na Labi neviděl umíme. Na témže Labi, kde splavnost končí v nejbližším městě - Přelouči.
Lávku pro lidi, kteří ze zoufaství prokazatelně chodí po železniční mostě - to by bylo neefektivní, sociální inženýrství, ještě by tam někdo uklouzl, uhynuly by ryby ... :-)

Caidel 2. 1. 2023, 11:38

Jan Fiala: Naprostý souhlas, zpřístupnění Měchenického mostu pro cyklisty by byl obrovský pokrok a naprosto nechápu, že se to nerealizovalo při nedávné rekonstrukci. Zatraktivnění jakýchkoli tras směr Davle asi o tisíc procent, protože jet v provozu na druhé straně řeky je pěkné peklo.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat