Podél severovýchodního obchvatu v Pardubicích povede cyklostezka. Město pokračuje výkupem pozemků, některé i vyvlastní. Trasa pro cyklistky by mohla být hotová na jaře roku 2025, ve stejném termínu, kdy Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) plánuje dokončení silnice. ČTK to řekl náměstek primátora Jan Hrabal (ANO).
Stavba severovýchodního obchvatu oficiálně začala před Vánoci, stavební firma nejdříve udělá projekt a mezitím přípravné práce. V druhé půlce stavebních prací by mohla začít stavba cyklostezky. Město ji bude koordinovat tak, aby si stavby nepřekážely.
„Cyklostezka povede kolem severovýchodního obchvatu, někde jsme museli uhnout kvůli pozemkům. Režim prací je naplánován tak, aby se stezka zprovoznila zároveň s obchvatem a propojila Trnovou, Ohrazenice s Dubinou,“ řekl Hrabal.
Město teď pokračuje ve výkupu pozemků, některé se nedaří vykoupit, proto je vyvlastňuje. „V tuto chvíli byla vydána rozhodnutí k vyvlastnění několika pozemků, samozřejmě došlo k odvolání vlastníků k ministerstvu dopravy, čili řešíme to tak, abychom mohli začít stavět, je to v běhu a věřím, že se to podaří. Je to stavba ve veřejném zájmu,“ řekl Hrabal.
Obchvat bude stát 1,5 miliardy korun, měřit bude přes čtyři kilometry, investorem je ŘSD. Obchvat povede z Trnové, začne na kruhovém objezdu u obchodu Globus. Po Poděbradské a Bohdanečské ulici povede volným terénem, dvěma mosty překlene Labe a jeho slepé rameno a vyústí u kruhového objezdu na Dubině. Stavbu silničáři připravovali od roku 2006. Má odvést tranzitní automobilovou dopravu z města.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Zbyněk 1. 1. 2023, 08:41
8
2
Proč souběžná cyklostezka nebyla projektována a tím pádem i vykupovány pozemky a soutěžen jeden zhotovitel už v rámci silnice? Cyklostezka podél silnice I. třídy je automaticky stavbou ve veřejném zájmu. Proč si ji město nedalo jako podmínku rovnou?
A to už nemluvím o smyslu čtyřpruhu v tomto místě. Vymyslet čtyřpruh takto blízko dálnici, zakončený na obou stranách kruhovými objezdy nedává vůbec žádný smysl. Teda pokud nebudu považovat za pozitivum, že je dvounásobný zábor pozemků, a skoro dvounásobná cena.
František 1. 1. 2023, 09:06
3
Obchvat nebude začínat u Globusu na kruháku. Obchvat začne/skončí bohužel na novém kruháku za baumaxem. Pak se napojí na kruhák u kalvodu. Bude to strašný masakr a úzké hrdlo než se náklaďáky vymotají celkem třemi kruhaky na ten ctyrpruh z Pardubic do Hradce. To by nevymyslel ani kůň.
Za druhé nechápu tu zatáčku kolem trafostanice, za křižovatkou na cihelne.
Proč neobešly tu trafostanici z druhé strany? Bylo by to primejsi, kratší a vedení vysokého napětí by podešli jednou a ne dvakrát.
zangief 2. 1. 2023, 10:56
2
Zbyňku, koukněte někdy do Španělska, Francie nebo Nizozemska. Čtyřpruhy s kruhovými objezdy jsou velmi běžná věc a fungují skvěle. Pravda, problém je že ty kruháče nebudou vícepruhové anebo turbo.
Blízkost dálnici - vždyť ty dálnice slouží pro uplně jiné přepravní proudy. Také ten okruh bude silně zatížen nákladní dopravou - to je velký důvod pro čtyři pruhy pro zachování plynulosti.
S prvním bodem souhlasim, cyklostezka má vést podél automaticky ??
Pavel Mašek 11. 1. 2023, 14:20
@hrib
- bude to také u pražského okruhu úsek 511?
Piškvor 27. 1. 2023, 12:52
@Pavel Mašek: Co jsem koukal na návrhy, tak je tam doprovodná asfaltová komunikace (která je tam teda zřejmě ze zákona, nikoli z nějaké milosti). Zřejmě to nebude značený jako cyklostezka, ale vzhledem k parametrům to tak snad bude fungovat. Dtto navazující přeložka I/12 Běchovice-Úvaly.