Středočeský kraj zahájil společné územní a stavební řízení pro nový úsek povltavské cyklostezky ve Zdibech severně od Prahy, vyplývá z úřední desky Brandýsa nad Labem.
Plánovaná stezka pro pěší a cyklisty má být 656 metrů dlouhá. Navazovat má na stávající stezku vedoucí z Prahy (cyklotrasa A2, mimo Prahu pokračující jako cyklotrasa č. 7). Samostatná stezka pro pěší a cyklisty nyní končí pod Brnkami a dále je cyklotrasa vedena ulicí Nábřežní, dnes s nevyhovujícím povrchem. Úsekem je také trasována mezinárodní cyklotrasa EuroVelo 7.
Do budoucna by se úsek samostatné stezky měl prodloužit o další více než půlkilometr až k hranici Zdib a Klecan. Plánovaná stezka povede pásem zeleně mezi ulicí Nábřežní ve Zdibech a korytem Vltavy. Stezka má být 3 metry široká, na konci stezky, kde se oba směry stezky oddělují, je plánován každý ze směrů o šíři 2 metry. Výstavbu je plánováno koordinovat s opravou vozovky souběžné Nábřežní.
Jedná se o jeden z 20 úseků cyklostezek, které kraj schválil v roce 2020 jako součást akčního plánu 2020-2023 s výhledem do roku 2027. Ten byl schválen společně s aktualizací Koncepce rozvoje cyklistiky ve Středočeském kraji. Informovali jsme zde.
V rámci povltavské cyklostezky vedoucí na sever od Prahy bylo do akčního plánu zařazeno i zlepšení úseků Máslovice – Dolánky a Klecánky – Husinec.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Martin Šnobr 14. 2. 2023, 17:38
10
Pro mě špatně koncipovaný návrh. 3 metry asfaltu ještě k tomu se smíšením cyklo+pěšího provozu na takto vytíženou trasu nestačí.
Ideální by bylo z málo frekventované ulice Nábřežní udělat cyklozónu a novou podélnou stezku využít jako klidnou trasu pro pěší vč. kočárků, psů,...
Jan Fiala 16. 2. 2023, 13:24
7
Asi tak o řád problematičtější je úsek Řež - Libčice. Pravý břeh je momentálně uzavřen (únor, březen 2023), údajně tam spadla skála. Levý břeh je také adrenalin, schody a těsně podél kolejí .
Nightrider 16. 2. 2023, 15:45
1
1
Na současné Nábřežní je jediný problém: vyhýbání s auty, když poslední zbytek sjízdného povrchu vede cikcak prostředkem cesty. Když už mají v plánu ten asfalt opravit, žádnou novou stezku by ani nemuseli stavět. Nebo by aspoň nemusela být asfaltová, tím by se veškerá kolečková doprava sama a ráda přesunula na asfalt a nepřekážela by pěšákům :-).
Ale jo, zlepšení to bude tak i tak.
Úsek Klecánky - Libčice by byl pro cyklodopravu použitelný jenom kdyby tamtudy vedla v celé délce zpevněná cesta, současné kamení je dobré leda pro milovníky adrenalinu. Sjízdná alternativa vede vrchem po silnici, poslední rozbitý úsek nahoře u Drastů opravili loni na podzim, takže se nedivím, že cyklostezka podél vody není priorita.
MaT 17. 2. 2023, 20:32
2
Nightrider: Spousta lidí ráda jezdí po rovině, tím spíš, když je to podél řeky. A vzít to horem znamená skoro 120 výškových metrů navíc...
Ne že bych skoro každý den do práce nemusel vystoupat něco podobného (a často i víc), ale když třeba jedu na kole až z Děčína a mám už v nohou těch asi 140-150 km, tak se mi těch 110-120 metrů navíc fakt stoupat nechce, tím spíš, když mě pak ještě čeká stoupání domů na Vinohrady...
Takže i když je ten úsek po pravém břehu trochu adrenalin, resp. po tom levém celkem taky - si člověk aspoň může vybrat, jestli raději padáte 2-3 metry do vody (případně na nějaký šutr schovaný těsně pod hladinou), nebo na koleje (ideálně pod vlak), tak oběma trasami občas jezdím.
Ideální to ale samozřejmě není. Kdyby se tam ale někdy nějaké řešení našlo (a je mi jasné, že by to asi bylo složité a/nebo drahé), určitě by to nějakému rozvoji cykloturistiky na sever od Prahy dost pomohlo. Takhle se spousta rekreačních cyklistů otočí už někde v Klecanech...