Jak MAPPA navíc uvádí, současné sčítače jsou umístěny především na hlavních rekreačních – cyklistických výpadovkách z města. O počtu a objemu cyklistické dopravy uvnitř města tak sdělují jen minimum informací.
I v souvislosti s vloni projednávanou novou koncepcí rozvoje cyklistické dopravy tak chce MAPPA mít větší přehled o pohybu cyklistů uvnitř města, aby zároveň mohl vyhodnocovat, jaký vliv jednotlivá plánovaná opatření na cyklistickou dopravu mají.
Nová čidla vzniknou na těchto místech:
Ostrava není jediným městem monitorujícím počty lidí dopravujících se na kole. Alespoň jeden totemový sčítač nalezneme v řadě českých měst, známý je například z Pardubic. Poměrně extenzivní síť sčítačů má například Jihlava nebo Praha.
V Praze první sčítače byly instalovány v roce 2009 s první vlnou větších investic do cyklistické dopravy. V roce 2011 již jich bylo nainstalováno 25. V současnosti město provozuje 27 stálých sčítačů. Kromě toho je cyklistická doprava monitorována i městskou aplikací „Na kole Prahou“, ve které mohou Pražané a návštěvníci města zaznamenávat své jízdy. Město také dostává data od provozovatelů bikesharingových systémů, k čemuž se zavazují v rámci společného memoranda, které s městem podepisují. Data z pražských sčítačů jsou dostupná na městském datovém portálu Golemio.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Kuba 20. 3. 2023, 08:55
1
Super, ze jdou do tech totemovejch s displejem, ty v Praze hodner chybi (vim, ze v Podoli jeden je, ale einmal ist keinmal).
Zdeněk Novák 7 20. 3. 2023, 22:30
1
Sčítače mi přijdou v současnosti tak trochu přežité.
Fakt to za ty prachy stojí? Údaje z mobilů nestačí?
Kuba 21. 3. 2023, 07:52
2
Zdenek Novak 7: polohu mobilem si pri jizde nesleduje zdaleka kazdej. A ani ti, kdo si trasu nejak zaznamenavaji, ji vsichni nedavaji verejne. Takze scitace se hodej prave na zjisteni, jakymi koeficienty data z mobilu nasobit. S rozvojem utilitarniho jezdeni bude tipuju tech "nemericich" pribyvat.
U tech totemovejch s verejnymi daty na miste navic pribyvaj dalsi uzitecny funkce. Viditelnost cyklodopravy (je videt, ze lidi na kolech neni tak malo, jak se zda proto, ze neucpavaj ulice) a za druhe je to pocit, ze se mesto o lidi na kolech zajima. Nevim, jak je tohle v Ostrave, v Praze z infrastruktury leckde pro vetsinu lidi na kolech cisi nevrazivost a odpor mesta k jejich existenci.