Po rekonstrukci, která má být dokončena v květnu 2025, budou v ulici širší chodníky a dvě nová stromořadí. Namísto parkoviště vznikne u nádraží veřejný prostor. Cyklistická doprava bude řešena pomocí jízdních pruhů pro cyklisty.
Ulicí vede hlavní cyklotrasa A252 spojující Prahu 1 a Karlín v Praze 8. Je tudy plánována také cyklotrasa A410, která je klidnější alternativou magistrály. Cyklistická doprava bude v 22 metrů široké ulici, kterou v sezóně na kole projíždí kolem 400 lidí denně, řešena pomocí ochranných cyklopruhů. Tyto pruhy povedou ve vozovce spolu s auty, částečně podél podélných parkovacích míst.
Praha má od loňského roku strategický dokument Standardy aktivní mobility. Ten napovídá, jaký typ infrastruktury by se měl použít. Vzhledem k tomu, že ulicí Na Florenci vede nižší kategorie cyklotrasy, dokument zde doporučuje „Základní standard cyklo-infrastruktury“, tedy ochranné cyklopruhy v kombinaci s rychlostí 30 km/h. Realizovaný projekt tak standardu odpovídá, pokud zde město zároveň zavede zónu 30.
Na asi 70 metrů dlouhém úseku ulice u Masarykova nádraží bude vozovka řešena pomocí dlažby, která prostor sjednotí s novým náměstím. Jeho podoba vzešla z architektonické soutěže, kterou vyhrál český ateliér Perspektiv. „Návrh tvoří souvrství prvků, vytvářející nové náměstí – prostupní, komfortní, modulární a bezpečné. Povrchy definují prostorovou kompozici a čitelně rozdělují zóny. Modulární mobiliář doplňuje prostor pro každodenní aktivity. Srdcem celého konceptu je rastr betonových ‚pražců‘, které se paprskovitě rozbíhají směrem od nádraží,“ komentují návrh autoři.
Rekonstrukce ulice vyjde pražský magistrát na 214 milionů korun. Na stavbu 90 miliony přispívá také skupina Penta, která v ulici staví kancelářský komplex Central Business District. Ulice má být dle předběžných odhadů kompletně dokončena v květnu 2025. Celková délka rekonstruovaného úseku ulice Na Florenci činí 455 m, dojde k přestavbě také 45 metrů ulice Křižíkova.
Poznámka editora (18. 3. 2023, 22:20): Opraven počet průjezdů ulicí z 1000 lidí na 400 lidí za den. Data pochází z městské datové aplikace Golemio („Průjezdy cyklistů v uliční síti“). Autor článku omylem přepsal z aplikace nesprávné údaje. Za chybu se omlouváme.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Kuba 18. 3. 2023, 16:32
25
2
Dalsi totalni selhani magistratu a P1. "Ochranny" cyklopruh v dverni zone je proste kravina kdekoli. Pokud tam bude tricitka, je lepsi jet bliz ke stredu, mimo dverni zonu a pruhy jen dodaj neznalym ridicum aut pocit, ze ten clovek na kole jede blbe. A pokud tam tricitka nebude, maj byt v komplet rekonstruovany ulici teto sirky bezpodminecne chraneny cyklostezky.
Ondra 18. 3. 2023, 16:35
1
Postup prací lze sledovat i na online kameře: https://www.masarycka.com/cs/online-kamera/
Vit 18. 3. 2023, 16:47
19
Docela odporný. A zrovna v ulici, kam by se oddělené cyklostezky v pohodě vešly.
Tik 18. 3. 2023, 19:32
3
2
Kde se vzalo "az 1000 cyklistu za den"? V golemiu tam zadny scitac neni...?
Jiří Motýl 18. 3. 2023, 22:23
2
Tik: Omlouvám se za autora článku, omylem se nám vloudilo do článku číslo absolutního počtu zaznamenaných průjezdů, nikoliv odhad denního průměru.
Číslo tedy opraveno na 400.
Autor si dá příště větší pozor při práci s aplikací.
Jiří Motýl 18. 3. 2023, 22:24
A děkuji za upozornění!
Tik 18. 3. 2023, 23:13
1
A tech 400 vzniklo jak bez scitace? Jsou k tomu nejaka data? Doba, pocasi, rocni obdobi?
Uprimne me to zajima.
Sam 19. 3. 2023, 09:12
Je to napsané v poznámce editora. Pochází z té aplikace Golemio.
Jiří Motýl 19. 3. 2023, 10:13
1
Tik: jedná se o model odhadujici intenzity na základě dát z aplikace Na kole Prahou a na základě dat sčítačů.
Neznám detaily, ale v základu to nějakým způsobem kombinuje data fyzických sčítačů s daty aplikace. Dá se jednoduše zjistit na každém sčítači, kolik průjezdů připadá na lidi s aplikací a kolik bez.
A to pak využít pro odhad počtu lidí ve zbylé uliční síti, kde jsou jen data z aplikace.
Detaily, zda se jedná jen o prosté průměrování těchto poměrů, nebo zda ten model bere v potaz více možných proměnných, úplně nevím.
Jistě je to zajímavé téma na článek. Když zjistím detaily, tak něco napíšeme.
MaT 19. 3. 2023, 14:52
4
No mně ještě vadí jedna věc. Že prý ulice má být dokončena až v roce 2025. Není to trochu dlouho?
Není to zase tak dávno, co se ta ulice dělala nově - asi nějak s dokončením Florentina tipuji. Sice žádné prvky infrastruktury pro cyklisty, ale mně se tam na kole jezdilo celkem dobře - dobrý hladký povrch, ulice celkem široká, provoz celkem malý... No a někdy asi před rokem (možná dvěma?) se tam začalo do toho celkem nového asfaltu hrabat, do původního stavu to nikdo nevrátil, jen nějaké ne úplně rovné záplaty... Vypadalo to na novou kanalizaci, nebo možná vodovodní řad, kdo ví. Říkal jsem si, že to možná souvisí s tím novým projektem směrem ke kolejišit Masarykova nádraží. Dobře. Ale ten už také dost pokročil a asi to nebude trvat tak dlouho, aby byl hotový. Co s tou samotnou ulicí proboha chtějí dělat do roku 2025?
Na jednu stranu jsem rád, že pokud tu ulici v posledním roce či dvou někdo takhle zdevastoval, že se to zase nějak opraví, ale fakt to tam bude rozdrbané takhle dlouho? Několik měsíců tam byla jen jednosměrka (kterou kromě cyklistů občas nerespektovala ani auta). Teď posledních pár týdnů se tam nedalo projet vůbec. A takhle to tam má vypadat ještě skoro 2 roky?
Martin Šnobr 19. 3. 2023, 15:42
@MaT Máte pravdu, od roku 2019 měla ulice kompletně nový povrch. To, že bude rekonstrukce dokončena až 2025 mě také překvapilo. TSK na stránkách uvádí: „Kompletní ukončení stavby s ohledem na koordinace s ostatními investory je předpoklad 5/2025." Tak snad to bude alespoň částečně průjezdné.
Jiří Kadlec 21. 3. 2023, 15:05
2
Tuto ulici Na Florenci využívám jako výhodnou a relativně klidnou propojku od Vltavy (cyklostezka A2) k Masaryčce, z cyklostezky na nábřeží většinou jedu ulicí Stárkova.
Složitější je kudy od Masaryčky pokračovat k Hlaváku, celkem by se to dalo, ale je tam "protisměrka" Jeruzalémská :-( Také dostat se odtud dál na Žižkov je komplikované (nepříjemný pojezd magistrály "u bulhara")
Martin P. 22. 3. 2023, 08:15
1
Já tudy jezdím docela často od Florence na Náměstí Republiky. Ztotožňuju se s tím, co psal MaT, hladké povrchy, celkem široká, tedy jelo se dobře. Úprava to cyklistům asi spíš zhorší. Jen ochranné pruhy svědčí o zúžení vozovky na úkor chodníků, zelených ostrůvků a parkování. Tyhle prvky pochopitelně přetnou linie, kudy by se dalo protáhnout souvislé vyhrazené cyklo řešení. Takhle podobně stavebně, ale ještě o něco hůř formálně to dopadlo v Bělehradské (tam se ani žádné cykloopatření nepředstírá).
V kombinaci se zvýšeným provozem do nově vzniklého administrativního centra asi přibude kromě projíždějících i postávajících, na blikačky, různě se otáčejících a jinak překážejících aut i v těch minimalistických cyklopruzích, takže jsem spíš pesimistický.
Co mne velmi zklamalo, že nejspíš úplně zabitá je možnost vyřešit bezbariérově přemostění kolejiště Masaryčky od Opletalky a Bulhara k Florenci. To sice přímo s tímto projektem nesouvisí, ale připomenu to, protože je bezprostředně navazuje.
Martin P. 22. 3. 2023, 08:26
3
Trochu vysvětlím ne úplně jasnou formulaci. Ne, že by nebylo možné ještě přemostění Masaryčky udělat dobře, ale v kontextu toho, jak v celkem bezproblémovém prostoru Na Florenci vznikne tak ořezané cyklo, se zdá, že ty ambice investovat velkoryse do přemostění ve prospěch cyklistů chybí a chybět budou i nadále. A cyklisté sobě na to finanční zdroje nezmobilizují, je to o mnoho řádů jinde, ale nejspíš to ani neprolobují.
Pavel Mašek 23. 3. 2023, 10:01
2
1
Penta ma zaplatit celou rekonstrukci ulice a okoli, do háje!!!!
Tomáš 23. 3. 2023, 11:11
1
Pavel Masek: Tak ztráty se zásadně socializuji prece.
Těch 400 cyklistů mi prijde docela málo. Jezdím tam často, z Karlina je to moje výchozí trasa do centra, a cyklistů tam potkávám docela hodně, těch 400 průjezdu za den mi prijde trochu pohodnocene (jeden za dvě minuty mimo noc cca?).
Tik 12. 4. 2023, 11:43
k tomu 1-2% dopravniho cyklovykonu akorat