Praha v září začne výstavbu stezky Kačerov – U Labutě

Publikováno: 24. srpna. 2023, 2 min. čtení
Aktualizováno: 25. srpna. 2023
Úvodní foto: Václav Kříž
Publikováno: 24. srpna. 2023, 2 min. čtení
Aktualizováno: 25. srpna. 2023
Úvodní foto: Václav Kříž

Hlavní město mezi zářím až prosincem 2023 realizuje pěší a cyklistickou stezku, která propojí stanici metra Kačerov a lokaci U Labutě v Praze 4. Stezka bude fungovat v režimu chodníku s povoleným vjezdem kol. Na realizaci se čekalo několik let, akci zpozdila reklamní plocha v cestě.

Cesta podél ulic Vídeňská a Michelská získá nový asfaltový povrch. Upravený úsek o délce 860 metrů bude mít šířku v rozmezí 3 až 3,75 metru.

Stezka částečně povede parkem, částečně podél ulic Vídeňská a Michelská. Součástí akce bude i přeložení kabelů DPP a PRE, návrh nového veřejného osvětlení a související vegetační úpravy. Přilehlé přechody a místa pro přecházení budou bezbariérově upraveny, uvedla Technická správa komunikací.

U stanice metra Kačerov stezka skončí před nástupištěm autobusů, skrz který bude nutné kolo vést. Na druhé straně navazuje starší stezka pro pěší a cyklisty.

Dlouhé čekání

Bezpečné souvislé propojení značených cyklotras A42 a A22 Pražané získají po dlouhém čekání. Stavební a územní povolení mělo být na stavbu vydáno už v roce 2019. Příprava akce se zdržela i proto, že v trase stezky stál billboard firmy JCDecaux, jehož přesunutí nebo odstranění město nedokázalo rychle vyjednat.

Legalizace chodníku byla alespoň částečně provedena už před realizací stezky, a to po obou stranách ulic Vídeňská a Michelská souběžně rekonstrukcí přilehlých křižovatek. Jízda po chodníku až ke stanici metra Kačerov přesto stále není legální.

Podnět na cyklostezku U Labutě – Krč na webu Cyklisté sobě figuroval již od roku 2015, její vyznačení už v roce 2003 požadoval také spolek Oživení.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Tomek 24. 8. 2023, 09:30
14
1

Je potreba byt pozitivni, takze super. Jinak to tam uz vsichni pouzivali, vcetne toho nepochopitelne nelegalniho kopce na Kacerov (pochopitelne, protoze Praha 4). Realne tedy pujde jen o zlepseni povrchu (diky za to, samej koren a spara) a parametru (?). Preju to vsem vyuzivajicim cyklistum, ja uz ted jezdim i tam po silnici, nemam cas ztracet cas a nervy s nasimi "cyklostezkami".

Ondra 24. 8. 2023, 10:15
23

V podstatě vyměnit povrch na chodníku tady trvá dvacet let. Nemám slov..

mirek 24. 8. 2023, 14:43
15
1

Stačilo značku posunout k metru a bylo by hotovo. Současný chodník je celkem dostačující, chodců ani cyklistů se tu moc nevyskytuje a povrch taky není nejhorší. Chápal bych to, pokud by výsledkem přestavby byla cyklostezka, ale ne zase jen chodník s povolenou jízdou. Co to je teď za blbou módu? Existuje tisíc potřebnějších míst, kam investovat do cykloinfrastruktury než tohle.

mirek 24. 8. 2023, 14:45

Už před lety se taky plánovala cyklostezka podél železniční tratě mimo metro Kačerov a bez zbytečného stoupání. Jak tohle dopadlo? Ostatně další kousíček trasy A42 je vyznačený ze Záběhlic na Bohdalec, tak by se to konečně propojilo.

MaT 24. 8. 2023, 16:27

Po Michelské občas do centra také jezdím. Sice nemám až takový problém i s tím jet za současného stavu normálně v provozu, ale s čím mám pak problém je to, že obvykle pak chci pokračovat směrem k metru Budějovická (většinou podjezdem pod 5. května, který je mezi ulicemi Hodonínská a Bítovská). Ale jak z té Michelské nějak rozumně a legálně odbočit vlevo? Na křižovatce s Hodonínskou je přikázaný směr rovně. Takže možnost odbočit vlevo až do Vyskočilovy? Výborně...

Ano, mohl bych jezdit po Budějovické rovnou, ale tam mi místy přijde ten kopec buď nějaký prudší, nebo jak je tam jen jeden pruh, tak mě auta předjíždí víc natěsno...

Chápu, že kolem metra tam cyklisty mezi ty chodce pouštět nechtějí. Ale ať je tam pak nějaká možnost se legálně dostat na druhou stranu Michelské...

Jinak zlepšení povrchu a legalizace chodníku o kus dál než dosud bude určitě taky fajn...

Zbyněk 24. 8. 2023, 19:37

Škoda, že Správa Železnic není cyklu aspoň trochu nakloněna. Pak by stezka mohla vést podél trati nejen pod jižní spojkou, ale i podél zastávek na Kačerově.

Michal 24. 8. 2023, 21:41

Nejslabším místem této stezky je zastávka autobusu na Kačerově. Výstavba nějakého bypasu zastávky ale není řešena (patrně ani nikdy nebude). Z toho důvodu trasa zůstane využívána spíše příležitostně.
A nevím, zda by se tomu mělo honosně říkat cyklostezka, když jde jen o opravu stávajícího chodníku.

mirek 25. 8. 2023, 08:09

Když tam není moc lidí, tak se dá v klidu projet. Ale v nejhorším se dá těch pár metrů kolo vést, tady bych to i chápal jako přiměřené, na rozdíl od mnoha jiných míst.

Jan Fiala 25. 8. 2023, 08:21

Mat: Já jedu takhle: https://mapy.cz/s/padecajato

MaT 25. 8. 2023, 08:52

Jan Fiala: Díky za tip. Je fakt, že k něčemu takovému tam nějaká značka taky navádí... Zkusím to při příští cestě vyzkoušet.

Jen je trochu škoda, že když už jede člověk s hlavním proudem, kde jsou obvykle i zdejší zelené, tak tam nemůže odbočit přímo, ale musí takhle vlastně přejet do vedlejší, ze které pak bude určitě nějakou dobu čekat na zelenou...

Ale jak píšu, tohle nepřímé odbočení určitě zkusím. Nejezdím tam zase tak často, tak mě snad ta minuta nezabije. :-) Oproti různým jiným harakiri co jsem tam už zkoušel... Třeba o něco dříve je tam přechod - tak když za mnou nic nejelo, přejel jsem do levého pruhu a z něj zastavil na tom přechodu na středovém ostrůvku, tam čekal, až nic nepojede v protisměru a ten druhý směr převedl.

Ještě mi to připomnělo jedno podobné místo - Francouzská, když člověk jede směrem do centra a chce odbočit do Uruguayské. To dřív nešlo vůbec - je tam přikázaný směr rovně či doprava do Blanické (ale ne zákaz odbočení vlevo). Nějaký rok zpátky tam vznikl podél přechodu i cyklopřejezd, dokonce i s detekcí, která i celkem funguje, takže se ani tlačítko mačkat nemusí. Ale stejně je to čekání. Při tom já bych s tím odbočením z hlavní rovnou doleva a přejetím přes koleje technicky problém neměl, ale prostě nemůžu. Bylo by to rychlejší, ale ne, člověk musí zajet k tomu cyklopřejezdu a čekat. No a když to je na místě, kudy člověk jezdí do práce denně, tak už je to celkem dost otravné...

Jenda 25. 8. 2023, 09:05

MaT: Já zahýbám už v Na Záhonech směrem do "parkoviště" (ano, taky se tam tímhle směrem nesmí) a pak jedu po chodníku (asi před 2 lety legalizovaném) do Jihlavské a na Budějovickou jedu Jihlavskou.

újezďák 26. 8. 2023, 11:28

mat : a co takhle rovnou via Jihlavská ? Stejně do ní pak přijedete :)

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat