Na jaře tohoto roku zaujal spolek Ústím na kole svou fotografií neúmyslného pop-up cyklopruhu na mostu Dr. Edvarda Beneše, utvořeného z přenosných směrových desek, které od podzimu 2022 most zužují. Tehdy byl most uzavřen pro veškerá vozidla na 3,5 tuny z důvodu jeho havarijního stavu.
Most v současnosti čeká rozsáhlá rekonstrukce, kterou připravuje Ústecký kraj, správce komunikace. Ta by měla začít v roce 2025 a bude obnášet úplné uzavření této významné spojnice. Pro pěší a cyklisty má být ale po dobu rekonstrukce vybudována souběžná dočasná lávka.
Zajímalo nás, jak bude vypadat cyklistické spojení přes Labe v Ústí po jeho kompletní rekonstrukci. Ostatně již Generel udržitelné dopravy z roku 2012 navrhoval po jeho severní straně vést cyklostezku, která by tak napojila centrum města na cyklotrasu č. 2 a EuroVelo 7 vedoucí po střekovském břehu.
Tisková mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková k budoucnosti cyklistického spojení přes most pro Městem na kole uvádí: „Dopravní opatření týkající se zajištění průjezdu cyklistů ani následné značení na zrekonstruovaném mostě nejsou v rámci části PD – DIO (dopravně inženýrská opatření) řešeny. Důvodem je neexistence koncepce cyklostezek v centru města. Kapacitně bude ovšem most připraven na vytvoření pruhu pro cyklisty, toto řešení bylo projednáváno se zástupci Statutárního města Ústí nad Labem i Dopravním inženýrem PČR.“
Zřízení cyklistických opatření tak zatím není součástí projektové dokumentace připravované rekonstrukce. Most ale bude kapacitně připraven na případné vyznačení pruhu pro cyklisty.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Bohdan 8. 9. 2023, 12:35
1
2
Boží, místo tam na oddělenou cyklostezku je, když tam je tato "pop-up" a všichni tam projedou, ale stejně tam nakonec bude jen cyklopruh (a to kdo ví jestli).
David 8. 9. 2023, 16:34
4
1
Jak by se asi řidičům líbilo, kdyby cyklista na fotce jel, jak má? Tedy vlevo od vodících desek. Nicméně Ústí je svým přezíravým přístupem k cyklistům pověstné. V době kdy jsem tam žil naštěstí přezírali i přestupky, které jsem na kole z nedostatku infra páchal. Třeba tehdy zakázaný průjezd náměstí - Hraničář.
Tik 8. 9. 2023, 16:38
0
9
doslova vsichni: chapu dopravni znaceni
cyklisti: hele, cyklopruh!
Jenda 8. 9. 2023, 23:37
1
1
Tik: Má jet tedy cyklista podle značení? (jak se ptá David, ale váš komentář má čas o 4 minuty pozdější, takže jste jej nejspíš při psaní neviděl) I za hustšího provozu, když nejde předjet (v protisměru jezdí auta)?
Tik 9. 9. 2023, 03:32
1
6
@jenda: maji si cykliste jezdit na pozemnich komunikacich jak chteji bez ohledu na dopravni predpisy?
Tonda 9. 9. 2023, 12:06
6
1
Tik, ano předpisy vytvořené uživateli aut pro uživatele aut pro cyklisty často nedávají smysl. Jestli sem to dobře pochopil, zúženi je kvůli snížení zatížení mostu auty, takže v čem přesně je ten cyklista problém?
Přečti si § 4 zákona 361/2000, tam je v prvním bodě napsáno, že učastník provozu se má chovat ohleduplně a ukázněně, aby svým chováním nezpůsobul škodu. A teprve až v druhém bodě je povinnost řídit se pravidly uvedenými dále v zákone.
Takže cyklista na úvodní fotce se zachoval nejlépe jak mohl, zato ty si zapšklý ubožák.
Jiří Motýl 9. 9. 2023, 12:23
Prosím diskutující, aby se řídili pravidly diskuze, nenapadali ostatní diskutující a diskutovali věcně. Útočné komentáře nejsou na tomto webu tolerovány a v případě opakování budou odstraňování. Děkuji za pochopení.
Tonda 9. 9. 2023, 12:39
5
1
Schválně jsem se mírnil a pouze popsal stav věcí jak ho vnímám, útočný komentář by vypadal jinak. To co tu dlouhodobě předvádí uživatel Tik je minimálně trolling, který tolerujete. To zase uráží a obtěžuje mě.
Jenda 9. 9. 2023, 15:51
3
Tik: Já jsem se ptal první.
Ale tohle je už několikátá diskuze v tomto duchu, kdy lamentujete, jak nějaký cyklista porušuje formálně předpisy (ale nikoho svým jednáním neomezuje nebo nedejbože neohrožuje), jet podle předpisů v tom místě by znamenalo, že za ním pojede kolona (jsou to místa, kde nejde předjet, případně jako bonus navíc do kopce), a na přímý dotaz zda tedy má jet podle předpisů s kolonou za zády se začnete komickými způsoby vykrucovat.
Nicméně abych ukázal, že jsem v diskuzní etice lepší než vy, i když je míč na vaší straně: ne, samozřejmě že nemají, a nic takového jsem ani nenaznačoval (a nevěřím, že jste to nepochopil, a nechápavého jenom nehrajete, ale kdyžtak si o vysvětlení klidně napište).
Jenda 9. 9. 2023, 16:05
2
Tonda: > Jestli sem to dobře pochopil, zúženi je kvůli snížení zatížení mostu auty, takže v čem přesně je ten cyklista problém?
Problém je hypoteticky v tom, že na místě nedokážeš určit, jestli je tam to značení blbě protože to dělal někdo, koho vůbec nenapadlo, že by někdo mohl jet na kole (nejčastější případ), a tedy je v pořádku ho ignorovat, nebo je to vyhrazený prostor, ve kterém zrovna vláda testuje nové pozitronové anihilační dělo, do jehož svazku se tímto dostaneš a vzniklá exploze zničí celé Ústí a blízké okolí.
Řidiči aut to mají stejně, když potkají sto nesmyslných omezení rychlosti, tak pak rychlost ignorují i tam, kde je to opravdu potřeba. Toto bylo již rozebráno v publikaci Pasáček a vlk.
David 9. 9. 2023, 16:59
8
Cyklisté, řidiči ani chodci by samozřejmě předpisy porušovat neměli. Stejně tak by měl silniční správní úřad a potažmo policie zohlednit bezpečnost a plynulost provozu všech, ne jen aut. O to je smutnější, že zde tomu tak evidentně není a silniční správní úřad zdržuje auta u každé jedné vodící desky tím, že jim nahání pod kola cyklisty, kteří by pri trošičku jíme provedení dopravního značení mohli bezpečně jet volným pruhem. Je s podivem, že to cyklisté nechápou, pod kola autům vyjíždět nechtějí a u každé z desek radeji poruší předpisy, než by celý most brzdili auta, která tam mají málo místa na předjetí... Hanba jim!
DJ 11. 9. 2023, 11:15
1
No a nevešla by se ta jízda vpravo od desek do ustanovení "nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici." ?
:)
David 11. 9. 2023, 11:37
Bohužel jen v prostoru mezi deskami. Význam značky dle vyhl. č. 294/2015 Sb. jasně říká, že vodící deska usměrňuje provoz (tedy se objíždí) ze strany, určené sklonem čar či směrem šipek (dle provedení desky). Stejné to je s dopravním stínem. Tam, kde se místo podélné čáry použije dopravní stín, nesmíte vjet (a tedy ani zastavit).