Pražské ulice Legerova, Sokolská a Ječná čeká kompletní obnova. Cílem je vytvořit moderní městské třídy. Dojde k opravě povrchů a obnově stromořadí. Přesnou podobu úprav určí projekt, na který Technická správa komunikací (TSK) hledá ve výběrovém řízení projektanta.
Náklady jsou odhadovány okolo jedné miliardy korun. Zároveň vznikne studie, zda by bylo možné zrušit podchody na Fügnerově náměstí a na Karlově a vytvořit běžné přechody pro chodce. Vyplývá to z dokumentů zveřejněných na serveru tenderarena.cz. Kdy úpravy začnou, zatím není jasné.
„Účelem projektů je umožnit vznik vstřícných, esteticky hodnotných a dopravně vhodně uspořádaných městských tříd a veřejných prostranství, která zvýší bezpečnost chodců a cyklistů, zásadně posílí možnosti užívání a zároveň vytvoří dostatek prostoru pro umístění dlouhodobě životaschopného stromořadí s využitím principů efektivního hospodaření se srážkovými vodami,“ píše se v dokumentu.
Jak budou ulice nově vypadat, bude jasné až z finální verze projektu, který TSK prodiskutuje rovněž se všemi dotčenými účastníky, včetně radnic. Projekt by měl zahrnovat kromě úpravy ulic také vytvoření nových uličních profilů a umístění a obnovy stromořadí. Posoudí také možné vyznačení cest pro cyklisty.
Součástí bude řešení podchodů na Fügnerově náměstí a na Karlově u Nuselského mostu, které vedou pod Legerovou a Sokolskou ulicí. Namísto nich by zde mohly vzniknout běžné přechody pro chodce. „Nahrazení podchodů je třeba prověřit v širším měřítku s dopadem na dopravu na ulicích Legerova a Sokolská,“ píše se v dokumentu. Na magistrále vznikl v posledních letech nový přechod pro chodce a přejezd pro cyklisty například u Národního muzea.
Proměnit se má také Ječná ulice, která propojuje Karlovo náměstí se Sokolskou ulicí. Kromě její opravy zde dělníci mají obnovit stromořadí. Kvůli překračování hluku pak budou vozovky nově z protihlukového asfaltu. V případě Ječné musí TSK spolupracovat s dopravním podnikem (DPP). Ten plánuje opravit zdejší vytíženou tramvajovou trať, která je ve špatném stavu.
Na kolik úpravy vyjdou, není v tuto chvíli jasné. Bude záležet mimo jiné na podobě projektu nebo na výsledku tendru na stavebníky. Podle zveřejněného dokumentu by projekty přímo na magistrále mohly vyjít na 800 až 950 milionů Kč bez DPH a v Ječné na 250 až 300 milionů Kč bez DPH.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Ondra 3. 10. 2023, 22:25
30
1
Radní přes dopravu z Prahy 2 už teď na svém fb profilu prohlašuje, že nepodpoří nic co by omezilo auta ale zase by tam chtěl cyklostezku. Proč mám z toho pocit, že to dopadne jak “pěší zóna” na I.P. Pavlova..
Tik 4. 10. 2023, 00:42
4
21
vsichni: podchody neva, nikdo nikoho neumezuje, je to plynule
urbanisti: beeee, mesto pro lidi, prechody, cervena, brm brm pockaj
cyklisti: orgasmus
tvl...
pekas 4. 10. 2023, 09:44
20
2
Ondra: Nechápu, jak může radní z Prahy 2, kterou ta magistrála ve stávající podobě tranzitem zatěžuje v podstatě nejvíc, vykřikovat, že ji neomezí? Voliči, probuďte se.
Honza 4. 10. 2023, 11:43
3
19
Cyklopruh na magistrále? A bude mít pokračování i na 5.května až do Průhonic? :)) Řešení pro 1% vyvolených cyklistů.
Ondra 4. 10. 2023, 12:43
12
1
Prostě radní z ODS. Co chtít, auta chce mít všude. Tedy ne před svým barákem.
Ondra 4. 10. 2023, 14:05
16
2
Btw ta fotka u článku. Čtyři pruhy pro auta a stejně tam stojí auto na chodníku.
Jenda 4. 10. 2023, 18:16
14
3
Honza: Do Průhonic už to není tak nutné, protože tam existují docela alternativní cesty, ale alespoň na Roztyly/Chodov by to bylo fajn -- protože motat se přes Kačerov a Roztyly je na nic.
MaT 7. 10. 2023, 16:12
2
Tak všechny ty zmiňované ulice si nějaké úpravy určitě zaslouží. A jsem tedy moc zvědavý, co z toho nakonec bude.
Přechody ať klidně přidají, za ty co se přidaly doposud jsem stále vděčný (u Muzea, u Wenzigovy). Ve variantě s cyklopřejezdy ještě lepší. Ale podchody na Fügnerově náměstí prosím nechat, je tam místa dost, tak tam klidně může zůstat více možnosti. Spíš bych ocenil, kdyby místo schodů mohl být bezbariérový (bez schodů) i ten konec do Koubkovy. Podchody u Muzea přeci i po zřízení přechodů taky nikdo nezasypal, každý si může vybrat, kdo nechce do podzemí, tak si chvilku počká, kdo pospíchá, jde rovnou podzemím...
Mimochodem, pokud by tam Praha 2 chtěla udělat jednu drobnost, která by ty podchody na Fügnerově náměstí pro cyklisty dost vylepšila, tak navrhuji uřezat to jedno zábradlí, které tam je u těch betonových lišt pro kočárky. Vodím tam dost často kolo a to zábradlí mi tam dost překáží, řídítka mám aktuálně 72 cm široká, rovně kolo vést nemohu, musím ho vždycky nějak naklánět, ale i tak tam občas do něčeho narážím těmi řídítky, nebo brašnou, co mám vzadu na nosiči. Ať nechají to zábradlí na zdi, ale to „v prostoru“ je tam podle mě dost zbytečné. Pokud tam někdo tlačí kočárek nahoru, tak jako bafne rukojeť kočárku oběma rukama a toho zábradlí se drží třetí rukou? Pokud hůř pohybliví spoluobčané touží po tom, že musí mít možnost se jak při cestě nahoru, tak i dolů, držet zábradlí jak levou, tak pravou rukou (chápu, že někdy jedna ruka může být oslabená), tak fajn, tahle možnost zůstane taky zachována, mezi těmi lištami pro kolo se dá normálně po schodech jít (a při tom se držet zábradlí).
Nějaký cyklopruh v Ječné a v Žitné by mě určitě potěšil. Na magistrále taky - a fakt nemusí být po celé magistrále, mě by stačil nějak od předpolí Nuselského mostu. Protože když člověk přijede po tom Nuselském mostě, nebo třeba skrz Folimanku, tak není jak se dostat legálně dál na Vinohrady, než jet kousek po magistrále - minimálně mezi Wenzigovou a Rumunskou. Lávka přes Bělehradskou je zdá se v nedohlednu.
Martin P. 7. 10. 2023, 20:07
5
Moc optimismu z toho netryská, je to samé "mohly by", "se souhlasem všech". A podívejme se na Bělehradskou, to je ukázka promarněné příležitosti, jak vyšitá. Bylo by moc prima, kdyby opravdu všichni, včetně cyklistů, dostali příležitost uplatnit své připomínky. Je nějaká šance se k tomu aspoň individuálními připomínkami přidat a jakým způsobem?