Ulici Pod Krejcárkem ve stoupání doplnil cyklopruh

Publikováno: 18. října. 2023, 2 min. čtení
Aktualizováno: 19. října. 2023
Úvodní foto: Tomáš J.
Publikováno: 18. října. 2023, 2 min. čtení
Aktualizováno: 19. října. 2023
Úvodní foto: Tomáš J.

Hlavní město vyznačilo ve stoupání ulice Pod Krejcárkem v Praze 3 nový vyhrazený cyklopruh. Spolu s ním vznikl vyhrazený pruh pro autobusy i nevyhrazený cyklopruh v druhém směru.

Vyhrazený cyklopruh začíná na úrovni tramvajové zastávky Krejcárek. Pruh o šířce 1,5 až 1,8 metru má na délku 400 metrů a končí v místě, kde se ulice rozdvojuje nad tramvajovou tratí. Zde cyklopruh přechází v pruh sdílený s autobusy. Před křižovatkou s Hartigovou (bývalá Koněvova) a ulicí Jana Želivského se opatření zcela vytrácí.

V druhém směru vyznačilo hlavní město 200 metrů dlouhý nevyhrazený cyklopruh. Začíná u křižovatky s Hartigovou a končí tam, kde se ulice Pod Krejcárkem spojuje do dvou pruhů.

V okolí se nachází cyklopruh na Hartigově i na Novovysočanské. Cyklopruh pomůže těm, kteří se chtějí z Krejcárku nebo Palmovky dostat nahoru na Žižkov.

Opatření se brzy objeví v mapě Městem na kole.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018, od roku 2025 šéfredaktor.

Tomáš 18. 10. 2023, 14:05
8
2

Na stoupání je to super, ale na klesání mi přijde nevyhrazený cyklopruh spíš kontraproudktivní, myslím, že tam většinou jezdím středem ulice. Ale co jsem se bavil s několika lidmi, tahle spojka pro ně představuje obrovskou bariétu a jsou ochotni to objíždět třeba přes tunel.

Martin Šnobr 18. 10. 2023, 16:11
4
1

@Tomáš v klesání však nevyhrazený cyklopruh ani není. Jen v krátkém úseku za Hartigovou, tam je to spíš rovina.

mirek 18. 10. 2023, 16:52
21
2

kousek nic, kousek pruhu, kousek s autobusem za zády a pak zase kousek nic. Na jedné krátké ulici. Klasická pražská infrastruktura proti cyklistům :'(

Tomáš 18. 10. 2023, 16:58

@martin šnobr Díky za upřesnění, nebylo mi z textu a fotek úplně zřejmé, kam až sahá.

Martin Šnobr 18. 10. 2023, 23:02

@Tomáš – jasně, brzy se to objeví v mapě a bude jasno. :-)

Motorista 21. 10. 2023, 20:58
3
10

Taková krásná silnice to byla. Byla. A teď ji hyzdí další zbytečné omalovánky.

VV 22. 10. 2023, 08:16
4
8

Nenapadá mne nic slušného, co by se na adresu této konkrétní zhovadilosti nechalo říci. Frekventovaná komunikace s autobusovou linkou, navíc ve stoupání. Vedle je přitom chodník, po kterém stejně nikdo nechodí a já bych jej při použití kola nebo koloběžky v rámci pudu sebezáchovy určitě použil. Hřib ven!

MaT 22. 10. 2023, 21:09

Tak jsem si to dneska konečně projel a jako jo, jelo se mi tam o něco lépe než dřív. Jezdil jsem tam občas na kole už dřív a je fakt, že občas mě ta auta míjela docela natěsno, teď je ten pruh přeci jenom drží v trochu užších mantinelech, takže pro mě jako cyklistu je to o něco komfortnější.

Ale nějak jsem nepochopil, proč ten vyhrazený pruh nemůže začínat už hned od křižovatky, ale až snad o 100-200 metrů dál. Proč? Šířkové poměry té silnice mi tam přijdou úplně stejné, takže pokud se pruh „vejde“ pak dál, vešel by se i hned za křižovatku. Nebo je na to nějaká norma, že nemůže začít hned za křižovatkou? Nebo je to aby se zase čeští cyklisté moc nerozmazlili? Nebo průměrný český řidič auta po projetí křižovatky neudrží úplně směr a lítá mu to doleva-doprava aspoň o metr, tak potřebuje širší pruh aspoň těch 100-200 metrů, aby nějak stabilizoval stopu?

Tomas 23. 10. 2023, 09:30
3
0

Nezlobte se na mě, ale tohle vymyslel nějaký dem...
1. Pruh pro busy ok a super, ale proč tam nebyl udělaný ještě před začátkem rekonstrukce Jana Želivského? Tohle je totální selhání koordinace.

2. Chtěl bych znát jediný rozumný důvod, proč zrovna tady mají ty cyklo pruhy nějaký význam. Nepřináší žádnou přidanou hodnotu a vedou od nikud nikam. Marně přemýšlím, jak by tohle někdo normální využil. Proč když se to tam rekonstruovala trať se toho nevyužilo a nevymyslelo se lépe místa je tam pro cyklo dálnici. Chodník nikdo nepoužívá, protože nedává smysl (kdo by tam a hlavně kam taky šel), a mohl se klidně přetvořit na cyklostezku.
Pokud jedu z Nových Vysočan, tak pojedu souběžným parkem. Jedině mě napadají lidé co bydlí opravdu na Ohradě a chtějí se dostat na Palmovku. Tohle je přesně ukázka, jak to někdo jenom ojeb... a usnadnil si práci načmáráním pruhů na zem. Místo aby vymyslel, jak pořádně propojit A5 a Ohradu resp. 1 a Krejcárek.

Co mě, ale štve nejvíc, tak zase se neřeší ten největší problém v této oblasti a to pokračování z Krejcárku kamkoliv (kromě na Ohradu, kam to nedává smysl). Na Novovysočanskou od Pod Plynojemem k benzínkám je potřeba vyřešit blbých 200m oddělenou cyklostezkou a krásně by se celá síť propojila. Z Krejcárku na Balabenku přes zbouraný most, kde už přestávám doufat, že se něco někdy postaví. Na estakádě by stačilo upravit chodník aby tam ty svodidla takhle blbě nevyčuhovali a dalo by se tam také jezdit, vždy když tam jedu, tak mám pocit, že si o ně urazím nohu.

@MaT: V té křižovatce to opravdu není stejně široké jako dále, protože je tam ostrůvek a odbočovací pruh, stačí se podívat na mapu.

Tomáš 23. 10. 2023, 10:17

Tomas: Já bydlím v Karlíně a když jezdím z Aera domů, tak často právě tudy. Někdy tam teda chodím pěšky schodama, ale i nahoru je to na kole rychlejší než pěšky navzory snad dvojnásobné vzdálenosti.

Obecně pro kohokoliv z horního Žižkova ale i  Vršovic, kdo chce na Palmovku a dál na Prahu 8 je tohle nejrychlejší varianta. Ona tam ta tramvajová trať vede z nějakého důvodu - lidi mají potřebu se tam dopravovat.

Tomas 23. 10. 2023, 12:07
2
1

@Tomáš:
To je divný ale u většiny Karlína bych očekával, že projet tunelem bude rychlejší a asi i příjemnější než si tudy zajíždět. Nebo pokud se člověk chce vyhnout provozu, tak jet přes Pražačku.

Tomáš 23. 10. 2023, 12:12
3
2

Tomas: Tak já bydlím v té menšině Karlína. Ještě více se to týká lidí, co bylí na Palmovce. Jinak já většinou jezdím časově nejkratší cestou, kolo mám jako dopravní prostředek, kochání je velmi sekundární bonus.

Obecně, pokud něked vede silnice, po které jezdí nějaká auta, asi tam bude poptávka i po dopravě na kole. Lidi, co jezdí na kole, nejsou mimozemšťani a potřebují se dopravovat tam, kam ostatní (možná tedy asi méně jezdí do sídelní hypermarketové kaše za městem).

David 23. 10. 2023, 15:56
1
4

Tomas: Fascinuje mě přesvědčení, že někdo v Praze má personální kapacity na to, aby spolu s každou výměnou povrchu komunikace investičně řešil souběžnou síť oddělených cyklostezek. A navíc tak, aby dávaly smysl. Pokud by to tak bylo, Praha by vypadala jinak, než dnes vypadá. Možná je dobré si uvědomit, kolik % lidí jezdí MHD, kolik autem, kolik chodí pěšky a kolik na kole - a podporu čeho (MHD) Praha deklaruje nejvíc.
Možná by nebylo od věci spojit to i s informací, že vyjádřeno v penězích investiční podpora hotových projektů stezek pro chodce a cyklisty v poměru k rozpracovanosti projektů reálně klesla (viz diskuse např. k cyklo u Labutě). A to po relativně dlouhé době jednoho volebního období poprvé. Bez ohledu na to, zda je důvodem p. Kovařík nebo p. Hřib, investor jedná jako jeden celek.
Když ale ani cyklisté nechtějí cyklopruhy a vehementně se domáhají jejich nerealizace, tak by bylo logické, kdyby město přestalo dělat i ty. Rozhodně jsou místa, kde oddělená cykloinfra chybí více než tady, a ani na nich se nyní nedostává investic na již hotové projekty. Tady není ani projekt - a evidentně není nic, co by nasvědčovalo potřebě města jej zadávat (intenzity současného provozu cyklo, existence nadřazené trasy...).

Tomas 23. 10. 2023, 16:27
2
2

@Tomáš:
Vždyť taky píšu Ohrada Palmovka (napsal jsem bydlí na Ohradě, ale asi je jasné, že to platí i pro cílovou cestu na Ohradu). Já vůbec neříkám nic, že tam není poptávka, jenom říkám, že tohle opravdu není řešení, když tam vede paralelně 6 cest (1, A5, A25, silnice, nevyužitý chodník podél silnice, tramvaj), tak proč si nedovolit v těchto místech luxus odděleného řešení?

@David:
Je potřeba se kouknout na to jako celek. Zrovna tenhle úsek prošel opravami v posledních dvou let, jak na silnici, tak i na tělese tramvaje. Takže opravdu mě zaráží ta drzost tam načmárat ty cyklopruhy teď. Už jenom úprava chodníku by vyšla mnohem lépe a přinesla by mnohem víc politických bodů a nestála by zas tolik. Tady ty cyklopruhy vůbec ničemu nepomohou a jenom posouvají opravdové řešení v tomhle místě. Proč se tedy staví souběžné cyklostezky, zde jsou paralelní konkrétně 3 cyklostezky: 1, A5 a nová A25, když to není schopný dotáhnout a propojit a místo toho se zase jenom čmárají nesmysly, které cyklistům jako celku v Praze ani nic nepřinesou.
A ano já jsem jednoznačně proti cyklopruhům a zvlášť ochranným cyklopruhům (jejichž smysl je mi opravdu záhadou), protože to odsouvá pořádné řešení. A nejvíc se proti nim v místech, kde by se to řešení dalo nalézt. Cyklopruhy by měli být poslední řešení až když to opravdu jinak nejde a ne první jako v poslední době je v Praze. Tohle opravdu cyklistiku v Praze neposouvá (naopak brzdí) nebo se snad někdo domnívá, že načmárání pruhů na silnici (kde se vlastně nic jiného nezměnilo) přitáhne nové cyklisty?

A zrovna ulice Novovysočanská a Pod Krejcárkem jsou krásná ukázka jak to nedělat. Vážně by mě zajímalo, kdo s těmihle nesmysly přichází.

MaT 23. 10. 2023, 17:32
4
1

No já tou ulicí Pod Krejcárkem jel už docela hodněkrát, i když si někdo myslí, že tam nikdo normální jezdit nemůže... Ale prostě mi to vycházelo lépe, než některé jiné alternativy...

Není to tedy úplně denně, ale když dojedu na Palmovku (ať už odněkud ze severu, nebo třeba i po Libeňském mostě z Holešovic, i když třeba zrovna včera od nádraží Praha-Libeň), tak pokud se chci dostat domů (Vinohrady), tak mi to pokud jde o sklonové poměry a celkovou délku trasy přišla celkem fajn trasa. Akorát tedy ten provoz v té ulici Pod Krejcárkem někdy býval trochu nepříjemný. Z Palmovky to obvykle beru parčíkem kolem plynojemu (kde je krátký úsek trochu prudší, zase na druhou stranu pokud zrovna tady by nějakým chodcům vadilo to, že tam jedu na kole, tak kolem nich stejně pojedu krokem, protože mi to do toho kopce rychleji nejede), pak po estakádě pro auta (kde se přiznám jedu po chodníku, byť se jim jinak vyhýbám jak čert kříži, ale přijde mi to, že to je menší zlo kvůli řidičům a pokud zde náhodou výjimečně potkám chodce, jedu kolem nich krokem). Jako kdyby byla šance udělat něco pro cyklisty podél tramvajových kolejí, bylo by to super - s tramvajemi se celkem kamarádím, ty jezdí velmi předvídatelně - jen po kolejích. A z Krejcárku pak jsem jel na ohradu právě touhle ulicí, přišlo mi to také jako celkem mírné stoupání. Jen tedy ten provoz.

Ostrůvku na začátku jsem si tedy nevšiml. Odbočovací pruh tam sice je, ale ne moc dlouhý, ten OCP začíná až docela kus za ním, jestli si dobře pamatuji, tak to bylo až v místě, kde to z roviny přechází ve stoupání.

Parkem Na Krejcárku pokud si pamatuji je to dost prudké stoupání a ještě po šutrech, jedině bych si zajížděl někam víc na východ, tím bych možná ten sklon trochu zmenšil, ale zase bych si dost zajel. Ano, mohl bych jet také přes Staré spojení (takže bývalým železničním tunelem), tam je super povrch, žádný provoz (pokud nepočítám inlinisty, pejskaře a kočárky uprostřed :-), ale sjet ze Starého spojení je možné nejdříve na úrovni Lukášovy ulice, takže nejen že celkem zajížďka, ale taky ztracený spád. Oficiálně ale asi taky až u Tachovského náměstí (ještě větší zajížďka, ještě větší ztracený spád). Z Ohrady pak jedu většinou na Želivského (teď už to nějakou dobu nejde, jak je to tam rozkopané), ale i když je to mírně do kopce, tak mi to tam vždycky přijde jak kdybych jel skoro po rovině - no a když dojedu na Želivského (jako ta křižovatka u metra), tak pak domů nebo skoro kamkoliv po Vinohradech už to mám po rovině.

Jako jo, když jsem někde v Libni, mohl bych jet i přes Karlín, ale znamená to taky někde překonávat ulici Rohanské nábřeží - často světelnou signalizací řízené křižovatky (nebo přechody pro chodce, zatím bohužel ne legalizovaný cyklopřejezd - zrovna mezi lávkou z Holešovic a Thámovou by se hodil nejvíc), kde ten interval je dost dlouhý. Pak to znamená jet tunelem pod Vítkovem, který mi přijde také docela strmý. A pak se ještě promotat Žižkovem (Chlumova - docela hrbolatá dlažba, tak raději popojet do Prokopovy nebo Rokycanovy, pak Lupáčovou - díky bohu za cykloobousměrku - do Ondříčkovy - ta naštěstí už tak prudká není). Ale celkově je ten průjezd Žižkovem takový nějaký méně plynulý, asi víc křižovatek...

Jako taky bych byl rád, kdyby se tam podařilo udělat nějaké oddělené řešení, určitě víc lidí by tam asi ocenilo legalizaci toho souběžného chodníku, chodce tam vídám výjimečně, je to ve stoupání, tak cyklisté nejedou moc rychle - jen se trochu bojím, že stav povrchu toho chodníku je nic moc a že na té silnici je povrch o něco lepší. Pro mě to takhle ale i tak alespoň drobné zlepšení je, protože takhle se ta auta ode mne držela dál, navíc si myslím, že někteří řidiči, co si myslí, že je to tam nějaká dálnice a že tam cyklisté nemají co dělat a musejí by to dát ihned najevo ostřikovači nebo troubením když uvidí ten pruh s těmi piktogramy s vyobrazením kola, tak možná svůj názor trochu zkorigují (na některých místech to funguje)...

David 23. 10. 2023, 17:41
5
3

Tomas: Sám jste si odpověděl, jak vážně to město s výstavbou cykloinfrastruktury myslí (a kolik peněz na ni tedy dává). Z toho plyne, že cyklopruhy zrovna zde výstavbu cykloinfrastruktury neodsouvají (protože není bohužel co odsouvat). Osobně mi ochranné cyklopruhy třeba na Plzeňské pomáhají. Nedomnívám se, že bych se dožil souvislé cyklostezky z centra přes Zličín až do Středočeského kraje. I když bych si to přál, evidentně to není priorita města (to je raději metro, tramvaje za MHMP a parkování za po cestě ležící MČ). Takže jsem vděčný, když vznikají alespoň cyklopruhy.

Tomas 28. 10. 2023, 13:05

Tak jsem se tam konečně dneska dostal cyklopruh není zamýšlený jako pokračování z Novovysočanská, ale jako napojení cyklostezky A5/A42 u tramvajové zastávky.

@MaT:
Zajímavé, že tady ti to stoupání nevadí a v tunelu, kde je mnohem menší je to problém, to samé u nájezdu do parku (kde to vyjede i můj 4 letý kluk bez přehazovačky). Mnohem příjemnější stoupání a častokrát rychlejší je jet podél Spojovací člověk se pak vyhne i Želivskému. Těch míst, kde se vyplatí jet přes Krejcárek a zrovna tudy opravdu moc není. Mimochodem zrovna v tomhle místě jde využít tramvaj s kolem.

MaT 28. 10. 2023, 14:17

Tomas: Nepopírám, že vnímání stoupání asi může být subjektivní a kromě samotného sklonu na to může mít vliv víc dalších faktorů - třeba kvalita povrchu. Po hladkém asfaltu se mi stoupá snáz, než třeba po kočičích hlavách (Nerudova a Úvoz, to je chuťovka) nebo po štěrku.

Asi druhým rokem vozím na řidítkách Garmina, který mimo jiného umí měřit a zobrazit i stoupání v procentech, i bez GPS - má barometrický výškoměr a ujetou vzdálenost má z čidla otáček na předním kole. A zatím jsem vypozoroval, že stoupání tak do 5 % jsou celkem v pohodě, jak to začíná být víc, tak míra té komfortnosti pro mě poněkud klesá. To neznamená, že bych to nevyjel, jen pokud jde o pravidelnější cesty, člověk hledá, kudy se tomu vyhnout, někdy i za cenu mírné zajížďky.

Ale někde je to dost dilema. Pracuji v Motole, takže odtamtud jezdím denně - a ano, už jsem se dost najezdil i po Plzeňské (nejkratší a nejrychlejší trasa), ale když se chci provozu vyhnout, potřebuji se dostat nahoru k Ladronce. Většinou jezdím Šafráneckou. V určité části je tam to stoupání už dost prudké (myslím i 12 %?) a navíc povrch je tam také dost zdegradovaný. Ano, jde na Vypich vyjet také Kukulovou, kde to stoupání je mírnější (jestli si dobře pamatuji, tak to snad víc než 6-7 % nebylo) ale zase tam ten provoz...

Ale vraťme se na Krejcárek. Myslíme ten vjezd do Parku od té křižovatky stejný? Já jsem párkrát jel tudy a tady mi to právě přišlo nic moc: https://mapy.cz/s/hebefavona

Celkem prudké (i na mapě je vidět, přes kolik to jde vrstevnic), jelo se tam po nějakých kamenech... Nebo máš nějaký lepší tip?

Až tam zase někdy budu mít cestu, tak to zase zkusím (jestli tam třeba cesty nějak neopravili, přiznávám, že jsem se téhle trase v poslední době spíš vyhýbal). Ještě v tom pak pro mě můžou hrát roli další návaznosti. Když přijedu tou ulicí Pod Krejcárkem na křižovatku Ohrada, tak si prostě počkám na zelenou a pak tu křižovatku projedu pěkně rovně a jedu takhle rovně až na Želivského. Když přijedu z parku Pražačka, tak budu muset ještě vymyslet nějaký elegantní způsob, jak se dostat do ulice Jana Želivského. Jak ideálně najet do té křižovatky (nebo se té křižovatce třeba i úplně vyhnout, možná to usnadní i nějaké ty plánované cykloobousměrky).

Když pak jedu po Jana Želivského, tak i když to mezi hřbitovy mírně stoupá, tak mi tam vždycky přijde jak když jedu po rovině. Možná vždycky vítr v zádech? A od metra Želivského to už pak až domů víceméně po rovině mám. Někdy zahnu do Olšanské a Ondříčkovou jedu k Jiřáku. Ale ta Ondříčkova už asi stoupá trochu víc a subjektivně z toho mám pak vždycky dojem, že jedu "víc do kopce", než kdybych jel přes Želivského...

Jo a ještě jeden dotaz asi i na ostatní. Proč ta asfaltka co vede od tramvajové zastávky do tunelu Staré spojení je na mapě Městem na kole značená jako A5 a A42 a na Mapy.cz pak jako A257? Je to takové nějaké matoucí... A co je tedy správně?

David 28. 10. 2023, 16:10

Mat: Není náhodou do Nerudovky zákaz vjezdu?

Tomas 28. 10. 2023, 18:37

@MaT: tak to se bavíme o něčem jiném, protože to co jsi poslal ani není cesta (nechápu proč to někdo přidal do map). Vzniklo to tam když 3 roky zpět měnili potrubí (asi plyn) a vykáceli tam kus lesa. Já psal o té cestě u benzínky, jiná tam ani není. Tam je zase problém, že je to soukromý pozemek a kvůli tomu tam není asfalt.

patan 30. 10. 2023, 15:10

Nerozumím tomu , uplně nevhodné řešení , navíc je cyklopruh celou Novovysočanskou v obou směrech , takže míjející se autobusy se tam nevejdou a co je nejlepší , ulicí projedou 2 cyklisti za týden .

MaT 30. 10. 2023, 22:38

David: Je tam sice B01 (Zákaz vjezdu všech vozidel), ale s doplňkovou tabulkou „Mimo dopravní obsluhu a ????“.

Tomas: Tohle? https://mapy.cz/s/kugobodajo Tak tudy myslím jsem párkrát taky jel, ale právě se mi moc nelíbilo, jak je to po tom štěrku a ten začátek mi přišel prudší (ale už je to pár let, možná už jsem víc vyježděný, tak to fakt zase někdy zkusím). A od té křižovatky, na kterou člověk dojede od Palmovky je to taky trochu zajížďka. Tak jsem asi začal jezdit nahoru normálně po silnici... No a ta zákaz s doplňkovou tabulkou, která se asi na cyklisty moc nevztahuje je taky trochu odrazující, byť je to asi jeden z těch případů značení, kdy tam cyklisti nejspíš ani nikomu vadit nebudou, jen tam tu značku možná zase nechal dát někdo, kdo si myslel, že se B01 na cyklisty nevztahuje...

MaT 30. 10. 2023, 22:42

Místo těch čtyř otazníků měl být znak/piktogram pro kolo, ale zdejšímu Wordpressu se asi nelíbí některé Unicode znaky...

MaT 30. 10. 2023, 23:05

To kolo je tam novinka, protože ještě vloni tam nebylo. Stačí se podívat na starší panoramy na Mapy.cz...

Tomas 31. 10. 2023, 09:39

@MaT:
Ano. Ale trochu to máš pomotané. Ten štěrk tam skoro není. Byl tam asi 2m, ale včera jsem se koukal a je to zapadané v cestě. Jestli je tohle prudké stoupání, tak opravdu nevím o čem se tady bavíme (ještě jednou vyjedete to 4leté dítě bez přehazovačky). Jako zajížďka je to opravdu ohromná, celých 200m. Časově to vyjde možná i lépe než se motat mezi auty na Ohradě (minimálně ve špičce).
Zákaz tam se vztahuje i na cyklisty (jak vůbec tohle můžeš napsat, trochu soudnosti by to chtělo), je to soukromý pozemek, který si Praha pronajímá. Zákaz je v celém tom pruhu až na Pražačku (nahoře tam jsou/byly dokonce cedule cyklisto veď kolo nebo tak něco).

MaT 31. 10. 2023, 11:00

Zprávu ve 23:05 jsem nepsal jám asi někdo použil můj nick omylem.

Tomas: Jak jsem psal, už to bude delší doba, co jsem tam jel naposled, kromě štěrku si tam myslím pamatuji i větší kamení, ale už si nejsem úplně jistý, jestli to byla ta cesta blíž k té křižovatce (co píšeš, že tam před třemi lety ani nebyla, že to je pozůstatek po nějakých výkopech). Projet to někdy zkusím, ať zhodnotím aktuální stav. I když ten zákaz mě od toho taky odrazuje, po chodnících jinak nejezdím a kde je zákaz pro kola taky ne. Byť tedy fakt vím o místech, kde nějaký úředník dal B01 a a fakt se strašně divil, že platí i pro kola.

Ale říkám si, o čem se tu vlastně dohadujeme. Já píšu, že jsem tam běžně jezdil i po té silnice bez cyklopruhu. Ale chápu, že dost lidí se tam asi bálo a tím spíš tam asi nikdo nebude chtít jezdit třeba se 4letým dítětem. Z mého pohledu ten cyklopruh to (alespoň pro mě) dělá trochu komfortnější a bezpečnější. Ale pokud by zároveň v tomhle úseku legalizovali i cestu po chodníku, vůbec bych se nezlobil, byť sám bych asi dál je ve vozovce (resp. po tom cyklopruhu), bude to rychlejší (i pro ten aktuálně lepší povrch).

No a Ty místo toho navrhuješ cestu přes park, že to moc do kopce není (ok, asi si to pamatuji blbě), že povrch tam taky celkem ujde. No a když říkám, že to někdy zkusím, ale že mě od toho odrazuje ten zákaz, tak to schytám, že mi chybí soudnost? :-)

Jo a k těm 200 metrům - mně to od té křižovatky k začátku té cesty na mapy.cz ukazuje 280 metrů. Tohle se ale musí vynásobit minimálně dvěma, protože stejnou vzdálenost pak musím jet zase zpátky na západ, nebo jihozápad, když překonám těch pár vrstevnic nahoru. Takže ne zajížďka 200 metrů, ale spíš tak 600 nebo ještě o něco víc. Z toho těch 280 metrů je po té fuj fuj rušné ulici (Novovysočanská). Je tam sice ochranný cyklopruh, ale ten začíná až u té benzinky...

Pojďme to zkusit trochu konstruktivněji - fakt nejsem ten, který by řekl, hele je tam cyklopruh, to musí všem stačit. Jen ať těch možností je víc. Má třeba cenu zkusit posílat podněty na Prahu 3 nebo magistrát, ať legalizují průjezd přes tu Pražačku? I jestli to není pozemek města, ale Praha si to pronajímá, tak snad taky může trochu mluvit do toho, jestli tam cyklisté smí nebo ne... To samé případně s legalizací toho chodníku. Argumentace ve smyslu sice je tam cyklopruh, díky za něj (aspoň za některé z nás) ale pro všechny to vhodné není...

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat