Nový most v Sázavě má po přestavbě cyklopruhy

Publikováno: 05. ledna. 2024, 1 min. čtení
Aktualizováno: 03. ledna. 2024
Úvodní foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje
Publikováno: 05. ledna. 2024, 1 min. čtení
Aktualizováno: 03. ledna. 2024
Úvodní foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje

Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje uvedla do provozu nový most. Nahradil původní most ze sedmdesátých let.

Nový most má stejné délkové a šířkové parametry jako most původní. Nově se zde v obou směrech nachází cyklopruhy, které končí na obou stranách mostu. Z hlediska cyklistické dopravy jde o významnou propojku obou částí Sázavy.

Cena rekonstrukce je téměř 80 milionů korun. V příštím roce plánuje Středočeský kraj další stavby a opravy mostů ve Štěchovicích, Zbečně, Předměřicích nad Jizerou, Sedlčanech či Kolomutech. Letos kraj opravil či postavil 70 mostů za téměř 2 miliardy korun.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Alex Kazda 28. 12. 2023, 08:50
16
1

Jak jsou ty cyklopruhy široké? Z fotek to vypadá tak na šířku řidítek… Pod to tak je, tak bych radši, aby tam nebylo nic a řidičům zůstala povinnost odstupu metr a půl při předjíždění.

Mickey 5. 1. 2024, 10:58

Z fotek to vypadá, že jsou normové.

David 5. 1. 2024, 17:43

Z fotek to vypadá, že přes jízdní pruh s normovou šířkou 3 m je 30 dílků odvodňovací kanálu. Přes cyklopruh jich je 10. Jestli to odpovídá, tak bych tam jet nechtěl a nechápu, proč tam není normální ochranný cyklopruh...

Mickey 5. 1. 2024, 18:07
3
1

Myslíte ochranný, který je úplně neochranný? Funkci má úplně stejnou, taky vás nemusí auto míjet s odstupem.

David 5. 1. 2024, 18:13
10
1

Při stejné šířce vozovky by byl o pul metu širší, než ten, který tam je. Takže ano, přesně za ten naprosto příšerný ochrany cyklopruh. A kdybych to stavěl náhodou nové, byl bych pro o metr užší vozovku, o metr sirsi chodník a cyklisty na něm.

Zdenek X 6. 1. 2024, 08:18
2
10

A neni to skoro jedno, co na tom moste je? Podle CDV na moste za poslednich 10 let jedna nehoda, nehoda cyklisty zadna. Z hlediska cyklisty je horsi krizovatka o par stovek metru dal, kde kazde dva roky nejake auto neda cyklistovi prednost. Co cyklista, to nazor: za me je stezka po sirokem chodniku zdrzujici peklo, ktere navic zuzuje vozovku. Pruh je OK.

Jan H 6. 1. 2024, 16:28

Most navazuje na dálniční přivaděč od D1, silnice 2.třídy na obou stranách ... Most přes Sázavu je naštěstí relativně široký, takže normální řidič odstup nechá a nepojede po čáře. Z vlastní zkušenosti cyklistů zrovna tady moc nebývá, z každé strany kopce a Posázavská cyklotrasa tu normálně vede po 2.třídě od Stř. Skalice, kde na silnici nic nakresleno není ... Právě ta hlavní z mostu na Nechybu do zatáčky je určitě nebezpečnější místo, jak tu zaznělo.

Zdenek X 6. 1. 2024, 21:40

@Jan H.: nejvic nehod neni na Nechybu, ale krizovatka Skolska x Oldrichovo namesti, kde jsou za 10 let hned 4 nehody: klasika, vedlejsi vice frekventovana nez hlavni. A take dalsi nehody v okoli jsou klasika: nedani prednosti, otaceni ... . Toho se na kole bojim (chyby se deji), ne toho, ze jedu v jednom pruhu s auty.

Ja tedy v Sazave znam jen tenhle most, ale vetsina mistnich na kole asi jede po nedaleke lavce spojujici vetsi casti mesta.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat
Jihlava zavedla další cykloobousměrky
Česko,

Jihlava zavedla další cykloobousměrky

18. července. 2024, 1min. čtení