Nový most v Sázavě má po přestavbě cyklopruhy

Publikováno: 05. ledna. 2024, 1 min. čtení
Aktualizováno: 03. ledna. 2024
Úvodní foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje
Publikováno: 05. ledna. 2024, 1 min. čtení
Aktualizováno: 03. ledna. 2024
Úvodní foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje

Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje uvedla do provozu nový most. Nahradil původní most ze sedmdesátých let.

Nový most má stejné délkové a šířkové parametry jako most původní. Nově se zde v obou směrech nachází cyklopruhy, které končí na obou stranách mostu. Z hlediska cyklistické dopravy jde o významnou propojku obou částí Sázavy.

Cena rekonstrukce je téměř 80 milionů korun. V příštím roce plánuje Středočeský kraj další stavby a opravy mostů ve Štěchovicích, Zbečně, Předměřicích nad Jizerou, Sedlčanech či Kolomutech. Letos kraj opravil či postavil 70 mostů za téměř 2 miliardy korun.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018, od roku 2025 šéfredaktor.

Alex Kazda 28. 12. 2023, 08:50
16
1

Jak jsou ty cyklopruhy široké? Z fotek to vypadá tak na šířku řidítek… Pod to tak je, tak bych radši, aby tam nebylo nic a řidičům zůstala povinnost odstupu metr a půl při předjíždění.

Mickey 5. 1. 2024, 10:58

Z fotek to vypadá, že jsou normové.

David 5. 1. 2024, 17:43

Z fotek to vypadá, že přes jízdní pruh s normovou šířkou 3 m je 30 dílků odvodňovací kanálu. Přes cyklopruh jich je 10. Jestli to odpovídá, tak bych tam jet nechtěl a nechápu, proč tam není normální ochranný cyklopruh...

Mickey 5. 1. 2024, 18:07
3
1

Myslíte ochranný, který je úplně neochranný? Funkci má úplně stejnou, taky vás nemusí auto míjet s odstupem.

David 5. 1. 2024, 18:13
10
1

Při stejné šířce vozovky by byl o pul metu širší, než ten, který tam je. Takže ano, přesně za ten naprosto příšerný ochrany cyklopruh. A kdybych to stavěl náhodou nové, byl bych pro o metr užší vozovku, o metr sirsi chodník a cyklisty na něm.

Zdenek X 6. 1. 2024, 08:18
2
10

A neni to skoro jedno, co na tom moste je? Podle CDV na moste za poslednich 10 let jedna nehoda, nehoda cyklisty zadna. Z hlediska cyklisty je horsi krizovatka o par stovek metru dal, kde kazde dva roky nejake auto neda cyklistovi prednost. Co cyklista, to nazor: za me je stezka po sirokem chodniku zdrzujici peklo, ktere navic zuzuje vozovku. Pruh je OK.

Jan H 6. 1. 2024, 16:28

Most navazuje na dálniční přivaděč od D1, silnice 2.třídy na obou stranách ... Most přes Sázavu je naštěstí relativně široký, takže normální řidič odstup nechá a nepojede po čáře. Z vlastní zkušenosti cyklistů zrovna tady moc nebývá, z každé strany kopce a Posázavská cyklotrasa tu normálně vede po 2.třídě od Stř. Skalice, kde na silnici nic nakresleno není ... Právě ta hlavní z mostu na Nechybu do zatáčky je určitě nebezpečnější místo, jak tu zaznělo.

Zdenek X 6. 1. 2024, 21:40

@Jan H.: nejvic nehod neni na Nechybu, ale krizovatka Skolska x Oldrichovo namesti, kde jsou za 10 let hned 4 nehody: klasika, vedlejsi vice frekventovana nez hlavni. A take dalsi nehody v okoli jsou klasika: nedani prednosti, otaceni ... . Toho se na kole bojim (chyby se deji), ne toho, ze jedu v jednom pruhu s auty.

Ja tedy v Sazave znam jen tenhle most, ale vetsina mistnich na kole asi jede po nedaleke lavce spojujici vetsi casti mesta.

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat