Středočeský kraj má novou koncepci rozvoje cyklistiky pro příštích šest let, tedy do roku 2030. Prioritou jsou páteřní trasy, ale i rozvoj a údržba nynější sítě. Jde o hlavní strategický dokument pro cyklodopravu v regionu.
Radní jej ve čtvrtek doporučili ke schválení krajským zastupitelům, informoval ČTK Josef Holek z hejtmanství.
Dokument zahrnuje také informace o současném stavu cyklistiky v regionu a o potřebách měst a obcí pro její rozvoj. Je zaměřený na praxi a na skutečné možnosti výstavby nových stezek. „Proto jsme ke spolupráci přizvali města, obce a další subjekty. Chtěli jsme znát jejich názor, jejich možnosti i jejich případná přání. Náměty byly zohledněny při zpracování návrhů na doplnění a úpravy krajské páteřní, regionální i místní cyklistické sítě,“ řekl krajský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký (STAN).
Ve Středočeském kraji je 503 kilometrů cyklotras. Často jim ale chybí propojení. Síť také není rovnoměrně rozložená po regionu. „Chceme, aby koncepce byla do jisté míry i metodickým návodem anebo příkladem pro ostatní kraje tak, aby v České republice vznikla ucelená síť stezek a tras, včetně jejich klasifikace a zatřiďování. Pro všechny krajské cyklokoordinátory připravujeme setkání, kde budeme například řešit sjednocení názvosloví, kategorizace atd.,“ doplnil Borecký.
Středočeský kraj se mimo jiné zároveň plánuje soustředit i na integraci cyklistické dopravy do přepravního systému PID. Až dokument projednají zastupitelé, mělo by následovat posouzení vlivu koncepce na životní prostředí (SEA), zahrnutí chybějících úseků páteřních tras do Zásad územního rozvoje jako veřejně prospěšných staveb a schválení maximální kupní ceny pozemků dotčených výstavbou.
Plánované vedení cyklotras dle nové navrhované koncepce si lze interaktivně zobrazit zde. Samotná koncepce je pak ke stažení na stránkách kraje. Pro srovnání si lze prohlédnout i v současnosti platnou koncepci, k jejíž poslední aktualizaci došlo v roce 2020.
Mezi trasy, které mají poměrně blízko k realizaci patří například úsek stezky mezi Zdiby a Klecánky. Řada dalších úseků vltavské cyklostezky, například úsek mezi Úholičkami, Řeží a Libčicemi mí již připraveny podklady pro žádost o stavební povolení.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Ondra 13. 5. 2024, 16:21
3
Ta intearktivná mapa je dobrá, jsou tam vidět i trasy v Praze, včetně mé oblíbené A4 po magistrále ????
mirek 13. 5. 2024, 20:09
15
Koncepce jsou pěkné, teď je přetavit v realitu. V Praze už 30 let "jezdíme" jenom po koncepcích na papíře...
Jiří Motýl 13. 5. 2024, 20:32
9
Mirek: 40 let
Kuba 13. 5. 2024, 21:23
8
Vypadá to hezky, na realitu jsem zvědavý, zejména podél Vltavy na jih od Vraného/Skochovic do Davle a Štěchovic. Vypadá to, že počítaj se dvěma novýma lávkama/přívozama (1 by se možná dala zavěsit na železniční most do Měchenic, ale ten nedávno rekonstruovali a dál se přes něj chodí jen načerno po trati.
Tomek 14. 5. 2024, 11:41
10
Na výlety a krátké trasy určitě hezké, na pravidelné dojíždění Praha - Poděbrady ale vzhlížím k zachovávání či další rozšiřování krajnic na 611, nemám čas to jezdit ráno 2,5 po všech čertech (rozuměj přes Přerov a Čelákovice) místo 1,5 hodiny přímou lajnou jak můžou autíčkáři se mi fakt nechce:))
Pavel Soukup 15. 5. 2024, 21:37
4
Úsek stezky u Klecánek se již buduje, je to cca tři týdny. Jsou vykacene stromy a provedena skrývka ornice. Oproti případnému úseku Uholicky Libčice bude ale přínos minimální.
Jan Fiala 17. 5. 2024, 22:51
1
Kuba: Dokument z roku 2010:
https://www.filabel.cz/cyklo/Mechenice.pdf
Zdenek X 20. 5. 2024, 08:05
J.Fiala: ten dokument je nejaky vtip a nebo pokus vytahnout z rozpoctu nejake penize, ne? Poptavany projekt se mel tykat dvou etap, pricemz obsahem jenom prvni melo byt:
"[Etapa 1] Zahrnuje plnění předmětu zakázky v úseku ze Skochovic do Davle k lávce přes Vltavu v rozsahu zhotovení projektové dokumentace a její projednání, obstarání všech potřebných povolení – povolení stavby na
ohlášení, rozhodnutí o umístění stavby, stavební povolení specifikovaných v bodu 1.3. (pozn: dlouuuuhatansky seznam, obsahujici napriklad stanoviska vsech organu a pripravene smlouvy s vlastniky nemovitosti), zhotovení dokumentace pro zadání stavby specifikované v bodu 1.4. (dále jen DZS) a realizačního rozpočtu specifikovaného v bodu 1.4."
pricemz tohle vyberko na dodavatele techto praci koncilo 24.5.2010 (odevzdani nabidek) a termin odevzdani dokumentace s uzemnim rozhodnutim (ktere uz melo nabyt pravni moci!) mel byt 30.10.2010. Ten vysledek bych docela rad videl. kdyz si predstavim, kolik organu by se v tom udoli reky se silnicici II.tr. a zeleznici k tomu vyjadrovalo. Neverim, ze to mohlo probehnout (i kdyby to bylo usite na miru dodavateli, ktery vedel s predstihem, ze to vyhraje).
Petr Dlouhý 20. 5. 2024, 10:05
2
Zdenek X: Vtipné jsou ty zadávací podmínky, které mi přijdou docela v rozporu s realitou.
Např.:
- cyklostezka nebo cyklotrasa separovaná od automobilové dopravy: Dost těžko půjde realizovat např. v Měchenicích v ulici Hlavní, navíc to možná ani není potřeba.
- trasa bez bariér jako jsou schody a úzké profily: Třeba před Měchenicemi podél domů to asi moc široké být nemůže.
Řekl bych, že by hodně pomohlo, kdyby se to rozdělilo na víc etap/samostatných projektů. Samotné překonání mostu (+ možná stezka do Měchenic) bude hodně složité udělat, ale pomohlo by to hodně samo o sobě.
Kuba 20. 5. 2024, 22:01
3
Petr Dlouhý: hlavně je vtipný, že ten železniční most prošel před rokem nebo dvěma opravou. Poslední (neobloukové) pole u levého břehu bylo dokonce chvíli úplně pryč a nahrazeno novým (předpokládám, že nesundavali a neodváželi starý, aby ho jen opravili a vrátili, ale i kdyby).
Ale lávka stále nic... A jo, i ta možnost dostat se do Měchenic mimo provoz by bodla. Zbýval by sice děsivej, ale relativně krátkej úsek Měchenice-Davle a z Davle už se dá odpojit od tý 102 a pokračovat na Pikovice podél Sázavy.
komentář