Přeložka stezky kolem areálu Vltava v Českých Budějovicích je po roce hotová

Publikováno: 18. června. 2024, 3 min. čtení
Úvodní foto: České Budějovice
Publikováno: 18. června. 2024, 3 min. čtení
Úvodní foto: České Budějovice

V loňském červenci České Budějovice otevřely v okolí Cepákovy cyklostezky nový volnočasový areál Vltava, jehož středem cyklostezka podél Vltavy v podstatě procházela. Přeložení cyklostezky na okraj areálu bylo sice plánováno, ale nebylo dokončeno společně s areálem. Město po cyklostezce skrze areál zakázalo jízdu kol. Po roce od otevření areálu tak nyní dochází i k otevření náhradní cyklostezky.

Tento postup, kdy byl areál otevřen bez adekvátního řešení průjezdu kol, kritizoval před rokem spolek Cyklo Budějovice. S kritikou spolku nesouhlasil náměstek primátorky Petr Maroš (ODS). Pro server Budějovická drbna tehdy uvedl, že stezka byla zpočátku osazena značkami upozorňujícími na zvýšený pohyb chodců. „Pokud by je lidé respektovali, tak bychom k takovému řešení samozřejmě nepřistoupili. To se ale nedělo,“ reagoval pro Budějovickou drbnu.

Spolek Cyklo Budějovice ale v reakci na toto tvrzení upozornil, že návrh omezení byl dle úřední desky podán již 13. července 2023, tedy ještě před samotným otevřením areálu 21. července. Tudíž dle spolku záměr města nebyl již od začátku jiný, než průjezd omezit.

Stavbu přeložky se nakonec podařilo realizovat v rekordním termínu, uvedlo město ve své tiskové zprávě. Průjezd cyklistů tak byl obnoven po pouhém roce od otevření areálu. „Pro všechny cyklisty a bruslaře otevřeme cyklostezku už nyní. Jen tam prosím, dávejte pozor, budou tam cedule ‚Projíždíte stavbou‘, stezka bude zkolaudovaná až v půlce června a pak bude otevřená oficiálně,“ vysvětlil náměstek Petr Maroš.

Primátorka Dagmar Škodová Parmová (ODS) ocenila dobrou spolupráci mezi Českými Budějovicemi a Jihočeským krajem, která vede k rychlé realizaci veřejných staveb, jako je právě sportovní areál Vltava. „Jednání kolem investice a všech povolení nebyla jednoduchá a já bych chtěla poděkovat vedení a úředníkům z města i kraje, protože všechna povolení se podařilo získat ve velmi rychlém sledu.“

Tento článek vychází s podporou Ministerstva životního prostředí. Materiál nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP. Cílem projektu je zvyšování povědomí o podmínkách pro cyklodopravu prostřednictvím regionálního zpravodajství online magazínu Městem na kole.

Jiří Motýl
V domovské Praze jezdí na městském kole na vzdálenosti do osmi kilometrů. V redakci od roku 2013, od roku 2015 šéfredaktorem. Spoluautor knihy Městem na kole.

Komentáře k článku

Tomek 19. 6. 2024, 14:31

Čím déle sleduji, tím větší je ze mě hater, sorry. Ještě ministra dopravy aspoň tam měli přizvat, na takovouhle cyklostavbu! Jak to muselo být složité z hlediska výkupu pozemků, organizačně, projektově, pak ta stavba ve složitém terénu. To je mastrštyk skoro jak Kačerov - Labuť v Praze :-D

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat