Přednádražní prostor v Českých Budějovicích se začal tento týden upravovat ve prospěch lidí dojíždějících na nádraží na kole. Vznikne zde nová kolárna, jejíž vznik již dříve přislíbil i ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Doplněno bude i větší množství cyklostojanů.
Nedostatečné řešení parkování kol bylo kritizováno letos na jaře, kdy při otevření zrekonstruovaného nádraží vyplynulo, že Správa železnic nevybudovala žádné parkování kol. Pouhých osm stojanů tehdy zřídilo město v rámci rekonstrukce chodníku u bývalého podchodu. Kapacita tohoto „hnízda“ tak byla 16 kol, což nebylo pro největší nádraží ve městě zdaleka dostačující.
Na problém tehdy upozornil spolek CykloBudějovice, který navíc k existujícím stojanům řekl: „Stání nejsou zastřešená a nijak zabezpečená. Dobře slouží k rychlému zaparkování maximálně na pár hodin. Rozhodně ne přes noc.“ Město tak společně s ministrem dopravy přislíbilo nápravu jak nedostatečného množství stojanů, tak vybudování zabezpečenější kolárny. Obě iniciativy nyní začínají být realizovány.
„Stavební úpravy dvou vstupů do podchodu pod Nádražní ulicí začnou 26. srpna jejich uzavřením. Nevzhledné nadzemní části vstupů budou odstraněny, plocha bude přikryta a stane se součástí chodníku před výpravní budovou vlakového nádraží. Nad jižní vstup se dá přístřešek z ocelové konstrukce pro 11 stojanů na kola, nad severním bude umístěno celkem 26 stojanů, což ocení třeba i cyklisté, kteří přicestují vlakem a dál je pro ně lepší dojít pěšky, nebo kolo jen odstaví, zamknou a poté vyzvednou,“ řekl minulý týden náměstek primátorky Lubomír Bureš (ODS) při příležitosti zahájení stavby. Díky této novince bude v okolí výpravní budovy celkem 102 cyklostojanů.
To ale není zdaleka jediná novinka. Město chystá vybudování úschovny kol na dvoře bývalé pošty. „Úschovna bude určena hlavně pro lidi, kteří potřebují kolo zaparkovat na delší dobu. Měla by mít kapacitu přibližně 65 bicyklů. Pokud k tomu přičteme právě budované a stávající kolostavy, tak se v přednádražním prostoru dostaneme na cirka 170 míst pro kola,“ doplnil Lubomír Bureš.
Po dobu úprav přednádražního prostoru, které skončí 25. října, bude průchod zajištěn koridorem.
Tento článek vychází s podporou Ministerstva životního prostředí. Materiál nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP. Cílem projektu je zvyšování povědomí o podmínkách pro cyklodopravu prostřednictvím regionálního zpravodajství online magazínu Městem na kole.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Tomas 31. 8. 2024, 21:16
4
Jsou ty lidi dementní? Protože jinak si to nedokážu vysvětlit. Do toho podchodu by se vešla víc než stovka kol a bylo by to zastřešené. 65 míst je na Budějovice, kde cyklo doprava funguje totální výsměch.
komentář