Pardubice vyznačily nové cyklopruhy a cykloobousměrky

Publikováno: 02. srpna. 2024, 3 min. čtení
Aktualizováno: 01. srpna. 2024
Úvodní foto: F. Moučka
Publikováno: 02. srpna. 2024, 3 min. čtení
Aktualizováno: 01. srpna. 2024
Úvodní foto: F. Moučka

Pardubice, jedno z nejlepších měst pro cyklisty v České republice, po letech spánku na vavřínech pokračuje v úsilí o zlepšení cyklistické infrastruktury. Ve městě, kde se denně vykoná téměř 30 000 cest na kole, došlo v oblasti Zeleného předměstí ke změnám v dopravním značení, které mají usnadnit a zpříjemnit pohyb na kolech.

V rámci obnovy vodorovného dopravního značení a zřizování zón placeného stání město Pardubice myslelo i na cyklisty. Nově byla vyznačena cykloobousměrka v ulici Jungmannova, která vytváří severojižní spojení v oblasti poblíž náměstí Čs. legií. Stejně tak byla legalizována jízda na kole v protisměru po severní i jižní hraně tohoto náměstí. Kromě opatření pro cyklisty byla v této oblasti zklidněna doprava – zavedena zóna 30, přibyly přechody pro chodce a na všech křižovatkách byla zavedena přednost zprava.

Další důležitou novinkou je vyznačení ochranného cyklistického pruhu na ulici K Polabinám, třetí realizace tohoto typu opatření ve městě. Téměř 200 metrů dlouhá cyklointegrace umožní bezpečnější průjezd cyklistů. Zatím nedořešen zůstává úsek řazení před světelnou křižovatkou s Palackého třídou.

Na této ulici měla být současně také legalizována jízda po chodníku, což je výhodné pro ty, kteří by se stále báli jet v provozu s automobily. Doplňkem měly být i cyklopřejezdy, které zlepšují příčné a podélné vazby pro cyklisty. Realizace legalizace jízdy v přidruženém prostoru byla odborem dopravy pozastavena. V průběhu léta by měly být vyhodnoceny jednotlivé úseky a dořešena finální podoba opatření.

Pardubice, známé svou vysokou oblibou cyklistické dopravy, se snaží udržet krok s rostoucím počtem cyklistů. Na nejfrekventovanějších místech města, jako je most Pavla Wonky, projede denně až 3000 lidí na kole. Obnova dopravního značení, která začala na jaře, bude pokračovat i nadále, zejména v rámci rozšiřování placeného stání do dalších částí města. Tento krok je nezbytný kvůli vysokému počtu dojíždějících z okolních obcí, kteří nyní parkují své automobily v okrajových částech města zadarmo.

Podle dostupných informací bude město Pardubice i nadále klást důraz na cyklisty a plánuje další cyklistická integrační opatření. Pardubice tak potvrzují svou pověst českého cyklistického ráje, kde je jízda na kole nejen ekologickou, ale i bezpečnou a pohodlnou volbou.

Tento článek vychází s podporou Ministerstva životního prostředí. Materiál nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP. Cílem projektu je zvyšování povědomí o podmínkách pro cyklodopravu prostřednictvím regionálního zpravodajství online magazínu Městem na kole.

Filip Moučka
Přispěvatel Městem na kole. Specialista na audiovizuální obsah a pardubicko-hradecký region.

Přidej komentář

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat