Happening spolku AutoMat poukázal na absurdity magistrály

Publikováno: 13. září. 2024, 3 min. čtení
Úvodní foto: Spolek AutoMat
Publikováno: 13. září. 2024, 3 min. čtení
Úvodní foto: Spolek AutoMat

Happening zástupců spolku AutoMat poukázal na nepřívětivost magistrály v centru Prahy. „Obývák“ na náměstí IP Pavlova, které je ve skutečnosti rušnou křižovatkou, kde většinu místa zabírají automobily, byl také místem pro podepsání petice a vize „Dálnice do města nepatří“.

„Happeningem 9 vteřin pro lidi chceme upozornit na petici, kterou náš spolek inicioval, která má zajistit větší povědomí pražských občanů a do jisté míry zajistit tlak na politiky ve věci rozhodování, jak bude vypadat magistrála v této části města,“ řekl ČTK ředitel AutoMatu Martin Šotola. Plánovaná rekonstrukce podle Šotoly vychází z různých plánů a studií. „Byli bychom rádi, kdyby byly dodrženy v co největší míře ty části plánů, které zajišťují průchodnost pěším a sníží dopad emisní nebo hluku od automobilové dopravy,“ uvedl.

Petici, jejíž součástí je i konkrétní vize pro magistrálu, podepsalo již téměř 1000 lidí, cílem je získat až 1500 podpisů. Tedy tak, aby Rada hlavního města musela vzít její obsah na vědomí. Cílem má být upravit infrastrukturu tak, aby jeden způsob dopravy neomezoval druhé. AutoMat nerovnosti ilustroval na příkladu 9 vteřinového intervalu přechodu pro chodce, zatímco auta mají na jízdu 30 vteřin. Přesto, že chodců je tolik, jako lidí v autech.

Loni pražští radní schválili trojici ideových studií na plánovanou rekonstrukci Severojižní magistrály. Pražský magistrát vybral koncem roku 2023 projektanty, kteří mají dílčími změnami komunikaci vylepšit na území Prahy 2 – například pomocí nových stromů či míst pro rychlé zastavení. Spolek AutoMat ale podotýká, že zadání na úpravu magistrály je velmi vágní a proto vytvořil petici. Ta požaduje nové přechody místo podchodů, oddělenou cyklostezku, více místa na chodnících i snížení počtu jízdních pruhů.

Předsedkyně cyklokomise: cyklostezka bude

Akci na místě podpořil například architekt a urbanista Petr Bednár i političky České pirátské strany: Gabriela Lněničková a předsedkyně pražské cyklokomise Bára Soukup. Ta uvedla, že se projekt na úpravy magistrály nyní finalizuje a bude představen na podzim. Jeho součástí má být dle Soukup i cyklopás.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018.

Komentáře k článku

Tomáš 13. 9. 2024, 16:59
11
1

Uz aby ten cyklopas byl. Jak tam jezdim, bojim se cil dal tim vic.

MaT 14. 9. 2024, 23:26

Já docela často jezdím ten kousek od Wenzigovy do Rumunské, protože jinak se z Nuselského mostu nebo Folimanky asi na Vinohrady legálně dostat nedá... Tak to jsem taky zvědav, jestli se něco podaří...

Naštěstí když vyjedu na zelenou z té Wenzigovy, tak než mě pak dojede ta hlavní masa aut, tak už jsem u Rumunské, nebo stejně auta stojí v koloně a spíš řeším, jestli je vpravo dost místa, abych ji nějak objel... Takže zase tak moc nějakých nebezpečných situací při tom většinou naštěstí nezažívám...

tik 15. 9. 2024, 03:51
3
13

Tomáš 13. 9. 2024, 16:59: on te nekdo nuti nasilim delat neco, z ceho mas strach? jestli ano a je to volani o pomoc, tak za odpovedi udelej dve tecky...

Tomáš 15. 9. 2024, 10:29
8
1

Ne, nenuti. Magistrala je velmi rychla. Ale.jelikoz tam.nejsou prakticky zadna opatreni pro cyklisty, je nebezpecna.

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat