Stezka navazuje na stávající stezku vedoucí z Prahy jako nadřazená městská cyklotrasa A2. Po konci cyklostezky dříve lidé museli na kole nebo pěšky mezi Brnkami a Klecánkami po Nábřežní ulici, jejíž povrch je ve špatném stavu. Nyní stezka pokračuje o další více než půl kilometr směrem ke Klecánkám, místní části Klecan. Nová asfaltová cesta vede v původním zeleném pásu a je 3 metry široká. Je vybavena veřejným osvětlením.
V Klecanech pak stezka navazuje na obytnou zónu s asfaltovým povrchem. Dále cyklotrasa č. 7 stoupá do centra Klecan, vyhýbá se totiž zatím nedokončenému úseky cyklostezek mezi Řeží a Libčicemi nad Vltavou.
Tento článek vychází s podporou Ministerstva životního prostředí. Materiál nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP. Cílem projektu je zvyšování povědomí o podmínkách pro cyklodopravu prostřednictvím regionálního zpravodajství online magazínu Městem na kole.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
pilotWeb 11. 9. 2024, 09:18
12
Já tomu fakt nerozumím, proč místo toho neopravili povrch na té komunikaci? Vždyť tam projedou tři auta za hodinu a navíc se na ni stejně sjíždí - nové akorát hůř
Martin Šnobr 11. 9. 2024, 10:04
14
pilotWeb – souhlas, zřejmě by se jim na to nepodařilo získat dotace? A nebo je to prostě zastaralé uvažování, chodce a cyklisty namáčkneme na 3 m komunikaci a 5 m necháme silnici kudy projede pár aut za hodinu...
Ideálně bych si představoval, že ten 3 m chodníček bude pro pěší a červeným asfaltem opraví silnici, kde bude cyklistická zóna s povoleným vjezdem aut. Ale jsme v Česku. :)
Vladimír Jelen 11. 9. 2024, 13:20
2
12
650 metrů??? To se snad ani nevyplatí o tom psát. Jel autor někdy v životě na kole? Tuší jak dlouho trvá ujet 650 m?
Martin Šnobr 11. 9. 2024, 14:30
16
Vladimíre, 650 metrů je na české poměry dost, kor když jde o stezku pro pěší a cyklisty. Kdybychom měli psát jen o delších opatřeních, příliš článků tu bohužel nevychází.
Kuba 11. 9. 2024, 16:00
8
Vladimir Jelen: tady to byl "jen" hnusnej a rozbitej usek. Ale jsou mista, kde je par set metru totalni game changer, protoze vyresej spunt, kterej predtim projet nesel. Viz treba Stvanicka lavka nebo spojka z Veletrzni do Delnicke...
Mikulik 11. 9. 2024, 16:22
1
9
Stačilo zaprvé opravit silnici a za další ,nechápu proč všude asfalt ,proc ne sotolina. kdyby raději udělali most mezi Klecanky a Roztoky. Stejně tak uholicky -řez
Kuba 11. 9. 2024, 18:08
19
Mikulik: šotolina je dobrej povrch pro rekreační ježdění. Pokud chceme infrastrukturu, která bude použitelná pro dopravní účely, tady v těch místech třeba v kombinaci kolo + vlak, je asfalt násobně lepší.
MaT 11. 9. 2024, 20:18
3
Taky si myslím, že jsou na téhle trase místa, která by potřebovala řešení daleko víc. Ano, musí se tu kus po silnici, ale cyklistů a chodců se po ní pohybuje víc než aut, široká je dost, byť tedy ten povrch je tam nic moc. Ale za Klecany tam jsou úseky, kde asfalt ani nikdy nebyl. Ono ne každému se chce když jede podél řeky překonávat převýšení přes 100 metrů, vysvětlujte to třeba těm různým dálkovým cyklistům i ze zahraničí.
A fakt by mě docela zajímal ten „nedokončený úsek mezi Řeží a Libčicemi“. Tam se něco plánuje? A po levém či pravém břehu? Projekt by mě docela zajímal. A bude to ještě v tomto století? Po pravém břehu by to asi bylo hodně drahé, po levém je ten úsek přeci jen kratší a snad by to bylo i technicky méně náročné.
Začít by mohli třeba i tou lávkou v Řeži. A ne že se tam má vodit kolo. Proč vlastně? Je moc úzká? Tak rozšířit. Nebo má taky už od povodní narušenou statiku, jako ta v Třebani? To mě taky fascinuje, lávka s narušenou statikou a oni o ní nechají chodit lidi...
A jestli tedy mermomocí chtěli nějaké peníze utratit, ale ne zase tak moc, tak co třeba rozšířit takový ten nepříjemně zúžený úsek mezi Drahanskou roklí a Klecany? Provoz pěších i cyklistů je tam takový, že by si to fakt zasloužilo.
akmt 11. 9. 2024, 21:14
1
1
Proč není cyklostezka v Řeži?
Petr Borecký o tom píše na https://www.facebook.com/petr.borecky.3/posts/pfbid034JDHSJVxJNh8VBaUH1xbEnJeDpiWkjRYVYev2UCKdAPmyKKiRCdruyfpTXSFeH7yl
Cituji:
Nevěřili byste, jaký porod znamenala příprava 1 km cyklostezky podél Vltavy že Zdiby na Klecánky.
3 roky to trvalo ...
Jestli se na tomto břehu Vltavy podaří pokračování dál na Kralupy nad Vltavou a Mělník, nevím, protože obec Řež a někteří její občané cyklostezku území své obce zásadně nechtějí.
V tuto chvíli proto alespoň pracujeme na propojení měst a obce Libčice nad Vltavou - Úholičky - Roztoky směr Praha - Sedlec, kde jsme se s Prahou domluvili, že pokud tam cyklostezku dotáhneme, dotáhne Praha cyklostezku ze Sedlece ke Stromovce.
Ale samozřejmě, jsme v Česku, takže problém. Tentokrát má jméno užovka podplamatá ...
Jana 12. 9. 2024, 08:11
Myslím, že samostatná cyklostezka je opravdu kvůli dotaci. Ta část silnice patří Zdibům a nešlo by na opravu použít dotaci na cyklostezku. Vzhledem k tomu, že obyvatelé Zdib žijí nahoře ve vesnici, tak obec peníze na opravu silnic utráci přednostně ve vesnici nahoře.
Zdenek X 12. 9. 2024, 08:30
2
3
Ano, to ukazuje, ze politici mnohdy plytvaji casem na akce, ktere lidi nezajimaji. Kdyby mistni chapali cyklostezku jako "dopravne dulezitou stavbu" (tj. jeji existence by jim setrila cas, penize, casto nebo dokonce kazdy den), verte, ze by stezka podel reky stala jiz davno. Ale skutecnost je takova, ze to jsou vesmes pouze stavby pro rekreaci a mistni potrebu nechapou. A politici plytvat mohou, protoze nemuseji pocitat vlastni prijmy a vydaje, ale pockaji si na dotace z EU. Tudiz ani dale nedbaji na naklady stavby (jejich penezenka to neni), k tomu nejaka drobna korupce, a ceny staveb rostou a rostou ... firmy uz si na ten blahobyt zvykly.
Take by mi davalo vetsi smysl opravit stavajici silnici, dopravni vyznam by byl vyrazne vetsi, i pro cyklisty. Skoda, stredocesky politik Borecky je po trech letech zcela vycerpan a podle toho, co jsem si tady precetl (v miste sam nejezdim), auta mistnich dal pojedou po rozmlacene silnici. Docela by me zajimalo, zdali tou cyklostezkou si prihral nebo ztratil par hlasu do voleb (obyvatele Prahy, kteri si stezkou o vikendu vyjedou, jej volit nemohou).
Add uzovka podplamata. Nejsem samozvany zoolog a ekolog. Ale docela chapu, ze priroda dostava na zadek v situaci, kdy spolecnost potrebuje vybudovat neco, co ma zasadni spolecensky/ekonomicky/... vyznam. Ale v jinych situacich, kdy proti sobe stoji zajem ochrany prirody a moznost se prohanet po asfaltu na inlinech, muze i uzovka podplamata hrat roli. Myslim, ze se najde plno lidi, kteri ocenuji, ze nejdou po asfaltu (s rozjetymi zabami, slepysi a uzovkami), ale po uzke vyslapane pesine, zakopnou o drn ci kamen, mozna si i zprasi boty, a treba i tu uzovku uvidi. Za krystalicky cistou ukazku zameru znicit cyklostezkou prirodu (a misto pro rekreaci pro jine, napriklad i pro me, zaryteho cyklistu, ktery ale do takovych mist na kole nejezdi, protoze tam kola uplne nepatri) povazuji napriklad toto: https://www.kraj-jihocesky.cz/sites/default/files/inline-files/2020/03-N%C3%A1vrh%20na%20po%C5%99%C3%ADzen%C3%AD%20zm%C4%9Bny%20%C3%9AP%20%C4%8D.%201%20obce%20Bor%C5%A1ov%20nad%20Vltavou.pdf#page=11 (ono je to delsi, planovana je 150 km dlouha trasa uz od Nove Pece, jestli je i jinde kontrovezni, nevim, nezjistoval jsem).
Petbrab 12. 9. 2024, 10:01
4
2
Směšné, na té silnici vedle je minimální provoz.
Vyhozené peníze
Zdenek X 12. 9. 2024, 10:42
3
Dovolim si mit jeste jeden dotaz na autora (pripadne jine autory, ale i ctenare): je to jiz nekolikaty clanek, kde je vypichnuta informace, ze po danem useku je vedena trasa EuroVelo. Jel uz nekdy autor zamerne po nejake trase EuroVelo? Jaky to ma duvod? Ja se priznavam, ze jsem tak nikdy neucinil: tj. mozna jsem jel, ale nevim o tom, ale dovoluji si pochybovat, ze bych tak cinil na nejake dlouhe trase, protoze bud jedu necim, co je vic "prirodni" (na horskem kole, typicky polni a sotolnove cesty v nejake pekne oblasti) a nebo se toulam na silnicnim kole po peknych okreskach a horskych asfaltkach (to casteji). Rozhodne me nelaka EuroVelo 7 podel Labe, jestli tohle ma mezinarodni cyklista v Cechach poznat, tak potom "No, potěš koště".
Ptam se proto, ze by me zajimalo, zdali argumentace tim, ze cesta je zarazena v EuroVelo, ma nejaky racionalni podklad, protoze tim projede 1, 10, 1000 ... eurovelo-cyklistu denne. Muj odhad je hluboko pod 1 eurovelo-cyklista/den, spis by se melo pocitat pocet / rok.
Rudys 12. 9. 2024, 15:44
1
4
@Petbrab: pokud by tu silnici výrazně rozšířili, tak ok, jezdím tím úsekem často a několikrát se mi stalo, že tam na mně najíždělo auto. A to jsem byl kolama už v podstatě na té lesní části, což se silničním kolem není ideál. Plus pokud jsme tam komplet rodina s 2 dětmi, tak je aktuální stav rozhodně bezpečnější.
@akmt: Další prodlužování směrem na Řež už mi další smysl nedává. Se silničkou vyjedu kopec do Klecan a pokračuju na Kralupy, pokud jedu na horáku (nebo pokud má někdo gravel), tak asfalt není potřeba. Smysl by to dávalo jedině tehdy, pokud by chtěli udělat asfalt až k Máslovickému přívozu, ale to by "zabili" nejhezčí a nejzábavnější úsek, který tam je a který v podstatě ani není oficiální cyklotrasa. :)
Kuba 12. 9. 2024, 16:39
3
Rudys: dává mi smysl možnost dostat se do Řeže k lávce a na vlak. A to třeba i s dětmi (na vlastních kolech, ve vozíku, atd.). Nebo v civilním oblečení do města. A pokud se jim opravdu podaří udělat stezku po druhém břehu až do Libčic, bude to o to lákavější.
Mm 12. 9. 2024, 19:36
1
1
Vyhozené peníze
Solo Rider 13. 9. 2024, 08:40
6
@Zdenek X
Například já jezdím cíleně po EV trasách a sice tím způsobem že tak trávím převážnou část dovolené kdy se vlakem přemístím na vhodné startovní místo a po EV jedu klidně 3 týdny se zastávkami v místech, které se mi líbí. O Vámi zmiňovaném čísle počtu EV cestovatelů mám pochybnosti, ale je třeba zmínit fakt, že čím více je EV vybaveno cyklo infra tím více lidí ji využívá. Například podél dunaje potkáte stovky EV cestovalů denně.
komentář