Završí se tak mnohaleté martýrium s legalizací tohoto populárního průjezdu, které jsme popsali v článku letos na jaře. Projekt opravy a legalizace průjezdu byl dokonce dvakrát přihlášen do participativního rozpočtu města. První přípravné práce započaly již v roce 2017.
Úsek mezi zastávkami Stránského a Svratecká minulý týden otevřeli zástupci vedení města. Kilometr a půl dlouhý úsek spojující čtvrtě Žabovřesky a Komín stavaři opravovali od konce května do poloviny září. „Původní plán byl jen obrousit horní vrstvu, ale zjistilo se, že podloží je špatné. Bylo jej tak třeba opravit a zpevnit,“ řekl ČTK radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS). Odbor dopravy proto doplatil přes tři miliony korun ze svého rozpočtu.
„Cílem mého projektu bylo zvýšit bezpečnost a kapacitní možnosti pro cyklisty,“ sdělil navrhovatel projektu Michal Beneš. Projekt byl jedním z vítězných návrhů z roku 2023. První práce na přípravě cyklostezky ale začaly již dříve, a to v roce 2017. Brněnské komunikace tehdy měly rozpracovaný výkres, popsal spolek Brno na kole. V dalších letech Brněnské komunikace zpracovávaly dokumentaci. V roce 2020 město připravilo vypsání zakázky na prověřovací studii. Když v roce 2021 přihlásili lidé projekt cyklostezky do participativního rozpočtu, odbor dopravy uvedl, že už je zpracovaná projektová dokumentace. Znovu byl pak přihlášen právě v roce 2023.
Brněnští radní na konci srpna schválili záměr vybudovat nové úseky cyklostezky ve stejné oblasti, mezi ulicemi Absolonova a Stránského, které by napojily na čerstvě opravenou část. Radní se podle Kratochvíla snaží zajistit bezpečnou cyklostezku na trase mezi centrem města a přehradou, která se nebude křížit s většími silnicemi.
„Plánujeme, že díky protipovodňovým opatřením podjedeme všechny komunikace jako Renneskou či Vídeňskou. Zadali jsme záměr podjet silnici také u Anthroposu. To je poslední místo, kde by se cyklostezka křížila s větší silnicí,“ řekl Kratochvíl.
Město Brno spustilo projekt participativního rozpočtu v roce 2017. Letos město na projekty, které zvítězí ve veřejném hlasování, vyčlenilo 35 milionů, přičemž jeden návrh může stát maximálně pět milionů. Vítěze zástupci města vyhlásí na začátku prosince.
Tento článek vychází s podporou Ministerstva životního prostředí. Materiál nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP. Cílem projektu je zvyšování povědomí o podmínkách pro cyklodopravu prostřednictvím regionálního zpravodajství online magazínu Městem na kole.
Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 10 Kč a minuta Vašeho času.
Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz
Zdenek X 1. 10. 2024, 09:27
2
0
Jestli byl opraven chodnik nebo cyklostezka je mi uplne jedno, ale zatracene me zarazi, ze TOHLE (akcicka v planovane cene 5 mil., zrejme jde o usek delky 600 m, komunikace technologicke obtiznosti "chodnik na rovine") otviraji se strihanim pasky, s politiky a novinari. Zatracene, jak budou probihat akce s vetsim dopadem a obtiznosti? Za me jsou pritomni "strihajici" politici a urednici na fotografii sasci, ti maji mit tolik dulezitejsi prace (a rozumu), ze jim strihani pasky na takovem pruhu asfaltu prijde jako ztrata casu.
Jeste by me zajimalo, proc podminky souteze umoznily termin opravy 3 mesice. Asi je jednalo o obrubniky, vymenu vrstev, zabradli -- proc 3 mesice? Proc urednik nestanovil do podminek, ze realizace musi byt provedena za kratsi dobu? To jsem zazil v nasi vesnici: urednik na kraji jede vlastnim snecim tempem, podobne naroky ma na firmy (a ty si chrochtaji blahem), kraj zavrel jednu z prijezdovych silnic kvuli jednomu pidi-mostku na 3/4 roku a auta celou dobu objizdela a nicila jinou nevhodnou komunikaci. A pritom o nic nejde: jenom zmenit pozadavky, nebojte, firmy by se do soutezi hlasily i tak ... .
DJ 1. 10. 2024, 17:55
1
Bohužel je ta stezka v reálu poněkud "čárkovaná", tedy několikrát přerušená... :/ https://www.facebook.com/brnomycity/posts/940956041410335?comment_id=512846604682237
komentář