Nová tramvaj na Pankrác přinesla také 300 metrů cyklopruhů

Publikováno: 17. prosince. 2024, 2 min. čtení
Úvodní foto: M. Šnobr
Publikováno: 17. prosince. 2024, 2 min. čtení
Úvodní foto: M. Šnobr

V Praze 4 byla o dvě stě šedesát metrů prodloužena tramvajová trať na Pankrác. Napojila tramvajovou síť na stejnojmennou stanici metra C a také na budoucí stanici metra D. Součástí akce byla i mírná úprava vozovky, na níž došlo k přidání cyklopruhů.

Cyklopruhy byly přidány v obou směrech na celkem 390 metrech ulice Na Pankráci. Ani v jednom směru není opatření celistvé, delší cyklopruh vznikl ve stoupání ve směru z centra. Začíná v křižovatce s ulicí Hvězdova a končí v řazení ulice Na Strži.

V druhém směru cyklopruh začíná v úrovni ulice Pikrtova a končí před řazením křižovatky s ulici Na Pankráci. Zde byla piktokoridorem vyznačena přesmyčka do prostředního pruhu, který pokračuje rovně. Dále cyklopruh najdeme až v klesání za křižovatkou. Tam byl vyznačen v roce 2021 a vede poměrně nebezpečně v dveřní zóně zaparkovaných aut.

Kromě cyklopruhů přibyla také předsunutá stání v křižovatkách.

Rekonstrukce ukázala, jak bude ulice na Pankráci vypadat zřejmě na desítky let dopředu. Ani s dostavbou metra D už totiž s nejvyšší pravděpodobností nedojde ke změnám uličního profilu. Nelze zde očekávat oddělené cyklostezky či jakékoliv jiné oddělené řešení, které můžeme vidět například kousek opodál v Budějovické ulici.

Ulicí pražský cyklogenerel předpokládá vedení páteřní cyklotrasy A41.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018, od roku 2025 šéfredaktor.

Komentáře k článku

PavelH 17. 12. 2024, 07:19
22

Ta presmycka je silenost, cyklista mohl projizdet rovne pravym pruhem, jinde umime... i za krizovatkou by na to bylo misto.

Ondra 17. 12. 2024, 09:32
28

Tohle je fakt trapné, veškeré povrchy jsou nové, předělávala se i signalizace a výsledek je zase "ochranný" cyklopruh a piktokoridor ? To už si fakt dělají legraci.

David 17. 12. 2024, 15:01
15
1

Bohužel, nedělaj. Oni cyklisty nechtěj.

klon 17. 12. 2024, 16:01

Směrem do centra Na Pankráci x Hvězdova je posunutá obruba o 2m doprava, takže pravý odbočovací pruh už nelícuje s pravým za křižovatkou. Piktokoridor je za tmy dost nepříjemný, pak chvátají auta z obou stran.

Tonda 17. 12. 2024, 18:34
9
1

Tady to furt někdo nechápe, nevyhrazený pruh je opatření pro motoristy aby nemuseli držet odstup, horší než nic.

Martin Šnobr 17. 12. 2024, 18:48
14
4

Tondo, za mě je tento cyklopruh stále lepší než kdyby na té silnici nebylo nic. Cyklopruh umožní předjet zácpu a člověk má alespoň svůj koridor kde je menší pravděpodobnost, že to do něj někdo napálí nebo ho nečeká. Jízda na ulici bez cyklopruhu je často ruleta: který řidič vás postřehne, který ne, a který vás oprasí téměř bez odstupu.

Tomek 17. 12. 2024, 20:24
5
1

Ochranné cyklopdruhy slouží primárně ke zklidňování dopravy... Což je samo o sobě velmi prospěšné. Jejich prospěšnost pro cyklo jako takové je vyjma předjíždění zácp i podle mě dost ošemetná...

Milan 17. 12. 2024, 20:47
11
1

Škoda no. Bohužel na tom 5 metrů širokém chodníku a trávníku nebylo místo pro cyklostezku. Praha 4 v akci...

K6 20. 12. 2024, 09:35

V Praze aspoň nějakou infrastrukturu máte. V Plzni vypadá novostavba ulice takhle...
https://www.facebook.com/groups/jezdimepoplzni/permalink/10160856243327844/

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat