Šestikilometrová drážní cyklostezka spojila Dobrovice a Ledce u Mladé Boleslavi

Publikováno: 23. března. 2025, 3 min. čtení
Úvodní foto: Zdeněk Opava
Publikováno: 23. března. 2025, 3 min. čtení
Úvodní foto: Zdeněk Opava

V pátek 21. března byla slavnostně otevřena nová cyklostezka mezi městem Dobrovice a obcí Ledce. Přibližně šest kilometrů dlouhá trasa vede po tělese bývalé železniční vlečky a propojuje i další obce včetně Úherců, Semčic, Prodašic a Kobylnic. Projekt podpořený z evropských fondů i Nadačním fondem Škoda Auto přináší bezpečnější a pohodlnější spojení pro lidi na kolech i pěší.

Pro rekreaci i dojíždění

Nová cyklostezka vede krajinou mezi zemědělskými pozemky, obytnými a průmyslovými oblastmi. Slouží tak nejen lidem, kteří vyrážejí na výlet, ale i těm, kdo dojíždějí do práce nebo školy. Díky využití bývalého drážního tělesa vznikla segregovaná a bezpečná trasa mimo silniční provoz.

Povrch stezky tvoří jemný štěrk, který umožňuje pohodlnou jízdu na většině běžných kol. Trasa je poměrně rovinatá a plynulá, což ji činí vhodnou i pro méně zkušené jezdce nebo rodiny s dětmi.

Podpora cyklo-infrastruktury v regionu

Otevření stezky se zúčastnil primátor Mladé Boleslavi Jiří Bouška (ANO), který při této příležitosti zdůraznil význam propojení obcí i pokračující podpory cykloinfrastruktury v regionu. „V minulém programovém období jsme v rámci IPRÚ Mladá Boleslav vybudovali 14 cyklostezek o délce přesahující 14 kilometrů za přibližně 110 milionů korun. Nyní na to navazujeme v rámci ITI Mladá Boleslav,“ uvedl Bouška.

Úsek Dobrovice – Ledce je třetím dokončeným projektem v rámci aktuálního programového období po trasách Na Celně a Bezděčín – Chrást. Zvláštní poděkování primátor vyjádřil městu Dobrovice a cukrovaru Tereos TTD, přes jehož bývalou vlečku nová stezka částečně vede.

Vícezdrojové financování a příklad spolupráce obcí

Celkové náklady na výstavbu činí 17,4 milionu korun. Hlavní část – 13,5 milionu korun – pokryla dotace z Integrovaných teritoriálních investic Mladá Boleslav. Dále přispěl Nadační fond Škoda Auto částkou 453 750 Kč a zbývající prostředky zajistily zapojené obce Dobrovice, Ledce, Semčice a Žerčice.

Mladoboleslavská aglomerace plánuje do roku 2027 investovat přibližně 1,2 miliardy korun z prostředků ITI do různých oblastí rozvoje, přičemž infrastruktura pro bezmotorovou dopravu je jednou z priorit. Mladá Boleslav je jediným okresním městem v celé České republice, které patří mezi 13 podporovaných aglomerací v rámci tohoto programu.

Martin Šnobr
Student architektury a urbanismu se zájmem o udržitelnou dopravu a zlepšování míst kolem sebe. Členem redakce od roku 2018, od roku 2025 šéfredaktor.

Komentáře k článku

čecháček 23. 3. 2025, 11:25
21

Ta titulní fotka říká myslím úplně vše...

Tomáš M. 23. 3. 2025, 11:51
13

Koukám, že výstavba cyklistické infrastruktury se přehoupla do satirické komedie :)

Wakinki 23. 3. 2025, 17:22

Vypadá to, jako kdyby opravili polňačku a řekli tomu cyklostezka...

tik 23. 3. 2025, 18:06

to znaceni uprosted pole 4x znackou je epicke.

újezďák 23. 3. 2025, 19:55

Značkov, Česká značková republika , veřejný polní prostor pláče, ale zase je v něm o 4 železné tyče, 100 kilo betonu a 4 plechy víc než je nutné pro selský rozum...

Bob 23. 3. 2025, 21:20

Za 17 milionů se postavila cyklostezka, která je nesjízdná pro silniční kola?
Majitele horských kol to možná potěší, ale ostatní pojedou raději po silnici. Tohle je fakt ostuda, hlavně že se tam jezdí fotit primátor až z Mladé Boleslavi.

kavan 25. 3. 2025, 10:26

Páni, tomu říkám cyklostezka, polňačka někde v polích, asfalt jen pár centimetrů, počkejte po pár deštích a zimách, to bude děr a kaluží, co na tom stálo ty peníze? možná to odpočívadlo, kus drtě a zbytek do kapes, posypat polňačku štěrkodrtí a říkat tomu cyklostezka? dopravní značky na poli raději bez komentáře.

Zbyněk 25. 3. 2025, 16:50

Ona štěrkodrť bude na 99% asfaltový recyklát, tedy vyfrézovaný asfalt ze silnice, tedy stavební odpad. Za ten se neplatí skoro nic.

Piskvor 26. 3. 2025, 13:26

Čili akce "cukrovar se za dotaci zbavil některých (tj.nepotřebných) pozemků bývalé vlečky." Že by to šlo po té ex-vlečce a podél provozovaného úseku dotáhnout až k III/27511? Raději ne, to by ještě mohla vzniknout trasa, která odněkud někam vede.

https://www.openstreetmap.org/way/1316235769#map=16/50.36127/14.97931

Martin Šnobr 29. 3. 2025, 20:05

Piškvor – jo, pravda, bylo by fajn to dotáhnout.

Riči 5. 4. 2025, 20:48

To je fakt,opět cykloška od nikud nikam,jak je tady v Čechách zvykem.Na Moravě je většina cyklošek smysluplných vyasfaltovaných a navíc i někdy osvětlených.Proč jen to tady nejde...?Morava má víc peněz nebo čím to je..?
Češi ať jezdí po přeplněných silnicích..?
6 km a takové slávy...samozřejmě jsem rád,že ta bývalá trať úplně nezanikla,norozorala se a něco se na ní postavilo.Ale proč to nevede opravdu z Dobrovic,jak se tu píše..?A proč to není vyvedeno alespoň zatím do Ledeckého písáku?Byl jsem se podívat v lese po bývalém tělese trati a je tam krásně zachované.
Snad by to mělo větší smysl a v budoucnu třeba možnost pokračování až do Rokytňan,kam původně trať vedla.
O povrchu raději nepsat,před několika dny jsem tam jel a už jsou tam vyjeté koleje,jak bylo mokro.To byl záměr..?
Moc jsem se na ní těšil, ale zatím převažuje skepse...Bohužel

Martin Šnobr 5. 4. 2025, 22:16

Riči – za výběrem povrchu zřejmě stála finanční stránka, i když údržba současného povrchu bude ve finále dražší. Po několika letech se to totiž bude muset kompletně předělat, aby to zas bylo používatelné. Asfalt má mnohem delší životnost.

Riči 9. 4. 2025, 12:27

No právě,jestli se to bude vůbec opravovat nebo předělávat..?
Jako cykloška z Vlkavy(Čachovic) k Loučeni po bývalé cukrovarské vlečce je už taky pěkně místy v dezolátním stavu,také od nikud nikam vedoucí a nevypadá to,že by se kdy měla opravit.Prostě upadne v zapomnění...

komentář

Pravidla diskuze, Ochrana osobních údajů

Líbil se Vám článek? Podpořte náš další obsah!
Stačí 100 Kč a minuta Vašeho času.

Vyberte prosím částku, poté budete přesmerováni na darujme.cz

Mohlo by vás zajímat